توجه :

به علت وقوع آتش‌سوزی در یکی از طبقات ساختمان شرکت، کلیه خطوط قطع بوده و امکان پشتیبانی تلفنی وجود ندارد. لذا خواهش‌مند است از سیستم تیکتینگ و یا چت آنلاین استفاده فرمایید.

۱ خرداد , ۱۳۹۸

چگونگی ارتباط با یک مشتری جدید

آموزش ارتباط مناسب با مشتری احتمالی جدید

اگر تخصص شما در طراحی سایت و سئو می باشد پیشنهاد ما به شما این است که همیشه به دنبال کسب مشتریان بیشتر و عقد قراردادهای جدید باشید . برای انجام این فعالیت، روش های زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید

از استراتژی های بازاریابی گرفته تا ایده های متفاوت جلب نظر مشتری اما خیلی از مواقع این واقعیت فراموش می شود که در صورت تماس مشتری جدید با شرکت، چگونه قرار است با او ارتباط برقرار نمایم؟

منظور ما از مشتری جدید، مشتری بالقوه نمیباشد .بلکه مشتری بالقوه می تواند آدرس ایمیل، ارسال فرمی از طرف مشتری در مورد خواسته ها و انتظاراتش، میزان بودجه یا تاریخ تولدش باشد. تعریف مشتری جدید، فردی میباشد که از مراحل اولیه بررسی گزینه ها و سنجش رقبا عبور کرده و قرار است به طور جدی با ما وارد مذاکره شده و به مشتری تبدیل شود

چگونگی ارتباط با مشتری جدید

قوانین برخورد با مشتری:

از نخستین قوانین در شرکت ها و آژانس های سرویس دهنده در اینگونه موارد این می باشد که هر چه سریع تر به درخواست مشتری جواب داده شود ، در صورت انجام این کار به مشتریان دائمی تبدیل می شوند .

مشتری قبل از انتخاب گزینه ای مناسب برای همکاری، به شرکت های دیگری هم درخواست ارسال می نماید تا از ویژگی های هر یک از شرکت ها پیدا نماید. اما معمولاً در ۷۰ درصد از موارد مشتری آن شرکتی را برای طراحی وب سایت انتخاب می نماید که زودتر از بقیه دیگر شرکت در خواستش را بپذیرد و انجام دهد.

نرم افزاهای زیاد و مختلفی وجود دارند که می توان به کمک آنها وقتی مشتری ایمیلی ارسال می نماید به طور اتوماتیک پاسخ آن را هم بفرستیم، مثلاً اگر از Gmail استفاده می نماید می توانید از ابزار Gmail’s Canned Responses استفاده کرده و یا متناسب با نرم افزار ارتباط با مشتری (CRM) خود این قبیل ایمیل ها را طراحی نماید.

نکاتی در هنگام پاسخ دادن باید رعایت شود به شرح زیر است :

سعی نماید سریع پاسخ دهید و از اینکه با شما تماس گرفته اند از ایشان تشکر نماید.

هر چند وقت یک بار زمانی را برای تلفنی صحبت کردن با مشتریان اختصاص دهید

پروژه مد نظر آنها را تأیید کنید.

خیلی از شرکت ها قبل از صحبت کردن تلفنی با مشتری جدید، فرم هایی چند صفحه ای را برای مشتریان ارسال می نمایند. برای مدیریت بهتر از این کار چشم پوشی نماید . این امکان وجود دارد که مشتری به سمت رقیبی که زودتر جوابش داده است برود و کارش را به بسپارد . از محول کردن کار اضافه به آنها خودداری نموده و تا آنجا که می توانید ایشان را به زحمت نیندازید. مواردی که در تماس اولیه باید از مشتری بپرسیم

موارد که در تماس اولیه باید از مشتری بپرسیم؟

با انجام دادن موارد بالا باید هرچه زودتر زمانی را برای انجام گپ تلفنی با مشتری هماهنگ نماید. همینطور فراموش نکنید تا شماره تلفن ایشان را نیز دریافت نماید. مدت زمان تماس تلفنی را ۳۰ دقیقه در نظر بگیرید تا:

تا دقیق اطلاع پیدا کن یدآنها برای طراحی سایت خود به مواردی لازم دارند .
در صورتی که به توافق نرسیده اید از این کار دست کشیده تا زمان زیادی را تلف نکرده باشید.

اگر مشتریان نامناسب زیادی با شما تماس می گیرند و خواهان این هستند که وقت شما را تلف نمایند ممکن است بخواهید تا کمی در فرم های سایت مشتریان را به زحمت بندازید تا هر کسی با شما تماس نگیرد؛

این موضوع را در خاطر داشته باشید که کیفیت مهم تر از کمیت بوده. باید دقیقاً بدانید مشتری جدی چه کسی است و چرا شما را که در کار خود بهترین هستید انتخاب نموده اند .

بعد از پایان گرفتن صحبت تلفنی در زمان های که او را مناسب همکاری ندیده اید ، از همکاری دست کسیده ، اما اگر متوجه شدید آنها پتانسیل تبدیل شدن به مشتری خوبی را دارند مراحل بعدی فروش را (مرور خلاصه صحبت ها و تماس تلفنی دوم) پیگیری نماید.

در تماس تلفنی اولیه باید در مورد همه ی موارد زیر با آنها صحبت نماید تا اطلاع دقیق پیدا کنید که آیا آنها گزینه مناسبی برای همکاری می باشند یا خیر:
مدل کسب و کار آنها در چه راستایی می باشد ؟ با فهم آن متوجه خواهید شد که آیا سودآور هستند یا نه.

به دنبال چه نوع پروژه ای هستند؟ استراتژی یا خدمات یا ترکیبی از هر دو ؟

مدیریت تیمی آنها به چه مدلی می باشد و دانش آنها از کانال بازاریابی که به کمک آن در حال ارتباط برقرار کردن با شما هستند چگونه می باشد؟
آیا طرف مقابل شخص تصمیم گیرنده و صاحب امضا است یا اینکه فرد تنها برای کسب اطلاعات تماس گرفته و تصمیم گیرنده نمیباشد .
چه مقدار می خواهند هزنیه نمایند ؟
شروع کار از نظر آنها چه زمانی بهتر است؟

بعد از انجام تمامی این موارد از اینکه با شما تماس گرفته اند تشکر نماید

تماس تلفنی دوم با مشتری جدید:

زمانی که تماس تلفن اول تاثیر گذار و موفقیت آمیز بود و مطمئن شدید مشتری خوبی را پیدا نموده اید ، باید برای ادامه روند پیگیری برنامه خاصی داشته باشید تا در ادامه بل مشکل مواجعه نشوید.

این بخش اهمیت فراوانی دارد. بعد از پایان رسیدن تماس اولیه، با ایمیل با مشتری ارتباط برقرار نماید و آنچه که تلفنی صحبت نموده اید را مرور نماید و در مورد ادامه کارها صحبت نماید . اول از همه از آنها تشکر کنید که شما را به رقبا ترجیح داده اند.

سپس در تماس بعدی از صحبت های انجام شده در تماس اولیه مرور نماید . برای این کار نکاتی که در تماس اولیه ذکر شدند را یادداشت نماید و آنها را خلاصه نماید. برای راحتی خود، CRM را طوری تنظیم نماید تا بتوان به کمک آن مستقیماً به ایمیل مشتری دسترسی پیدا کرد .

تصمیم گیری در خصوص پروژه یک مشتری طراحی سایت یا سئو:

فروش موفقیت آمیز یعنی تشخیص درست دورنما و صرف زمان و تمرکز بر مشتریانی که واقعاً قصد امضای قرار داد دارند نه کسانی که سودی را برای شما به همراه نخواهند داشت .

قطعا شما قادر خواهید بود تا مشتری ایده آل را با توجه به بودجه، پروژه مد نظر آنها و کانال های بازاریابی که استفاده می نماید شناسایی کنید . وقتی مشتری ایده آل را از مشتری های نامناسب تشخیص دهید، موقعی است که راحت تر می توانید در مورد به دست گرفتن پروژه تصمیم گیری نماید.

در خصوص تجربه و صدها پروژه ای که آنها را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم، ۵ مورد در زمان تماس تلفنی اول باید در مورد آنها با مشتری صحبت نماید که در نهایت به شما در تصمیم گیری در مورد پروژه کمک فراوانی می نماید را معرفی میکنیم.

در صورت مواجه شدن با هر گونه از موارد زیر از به دست گرفتن پروژه خودداری نماید :

انتظارات و جداول های زمانی غیرواقعی
نداشتن بودجه کافی
نداشتن منابع مورد نیاز کار
همکاری های شکست خورده مشتری با آژانس های قبلی
وضعیت نامناسب کسب و کار آنها

بدین صورت باید خیلی دقت نماید که شما قرار نیست هر پروژه ای که به شما پیشنهاد می شوند را بپذیرید. اگر پروژه پیشنهادی با بودجه تعیین شده هماهنگ نباشند و یا با ارزش های کسب و کار شما در متفاوت باشند باید از قبول پروژه صرف نظر نماید .اگر بخواهیم واضع تر توضیح دهیم

نکات مهم در طراحی سایت :

موارد مهم در وردپرس دقت به نکته های قابل توجه در خصوص طراحی سایت وردپرسی اگر مشتری پایین تر از حد انتظارات شما باشند و پروژه او را بپذیرید وقت هر دو طرف را تلف نموده اید.

اول از همه وقت خود را با درست کردن پروپوزال و برنامه ریزی برای پروژه هدر داده اید و همینطور وقت مشتری را با قرار دادن قراردادی که او امضا نخواهد کرد، تلف کرده اید.

دوماً این امکان وجود دارد پس از اینکار آنها بخواهند بودجه را کم کنند ،از همین رو برای پروژه کوچک شده ای که با آنچه ابتدا گفته شده بود مغایرت دارد مواجه هستید.

در نتیجه برای این کار زمان خود را صرف می کنید که سودآوری چندانی نخواهد داشت .به جای این کار می توانستید با مشتری دیگر و قبول پروژه مناسب آنها سودآوری سرشاری برای خود ایجاد کنید.

موقعی یک مشتری در چهارچوب مورد انتظار کسب و کار شما قرار گرفته و بودجه مناسبی را هم برای پروژه اختصاص داده اید ، آنوقت متوجه خواهید شد که پروژه برای آنها بسیار مهم بوده و آنها حاضرند تا برای به سرانجام رسیدن آن زمان و هزینه صرف نمایند .

چگونگی ارتباط با مشتری جدید در سایت

از موثرین نکات در هنگام برخورد با مشتری جدید :

امیدواریم که این مقاله به شما در انتخاب مناسب ترین و سودآورترین مشتری کمک کند. برای این کار موارد زیر را فراموش نکنید:

سرعت، فاکتور بسیار موثری است:

این امکان وجود دارد فکر کنید که مشتری به سراغ بهترین شرکت طراحی سایت می رود ، اما طبق تجربه او شرکتی را انتخاب خواهد نمود که سریعاً به درخواست او پاسخ داده شود .

در اولین فرصت با مشتری تلفنی صحبت کنید:

به جای این کار که تعداد زیادی ایمیل ارسال نماید ، با کمک تماس تلفنی ۳۰ دقیقه ای اطلاعات بیشتر را در کمترین زمان کسب نماید . مردم با وجود فعالیت کاریشان شاید نتواند زود به زود ایمیل خود را چک نمایند از همین تماس تلفنی سریع راه برای دریات اطلاعات نیز میباشد

پس از صحبت تلفنی ایمیل خلاصه گفتگوی تلفنی را ارسال کنید:

ساعاتی پس از صحبت تلفنی و تشکر از آنها بابت انتخاب شما، خلاصه آنچه صحبت کردید را یادداشت نموده و در مورد اقدامات بعدی و اینکه چه زمانی با او تماس خواهید گرفت هماهنگ کنید.

در پایان در مورد پروژه تصمیم گیری نماید :

از قبول پروژه هایی که برای کسب و کار شما خیلی کم می باشند یا خارج از چهارچوب شما هستند خودداری نماید ، پروژه ای که فراتر از توان مشتری بوده و او نمی تواند منابع مورد نیاز برای موفقیت آن را تأمین نماید.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم رضایت شما کاربران محترم را جلب نمایم ، کمک وردپرس به عنوان یک تیم ارائه دهنده پشتیبان سایت و پشتیبانی سایت برای شما آرزوی موفقیت  و پیروزی دارد

نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

    تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس

    گفتگوی آنلاین در تلگرام