سئو وردپرس و بهینه سازی وبسایت

سئو وردپرس | بهینه سازی وردپرس | بهینه سازی وبسایت

سئو وردپرس و بهینه سازی وردپرس برگرفته از عبارت Search Engine Optimization هست به معنی بهینه سازی موتور جستجو که در فارسی به آن سئو سایت و یا سئو وردپرس گفته می شود .

تلفظ صحیح seo عبارت از اس ای او سه حرف اول عبارت Search Engine Optimization می باشد.

سایت بدون سئو نمی تواند خودش را به همه گان نشان دهد یا به عبارتی مانند فردی می ماند که در یک چاهی افتاده است و هرچه فریاد می زند کسی به داد نمی رسد، شما با رعایت و انجام نکات سئو وردپرس می توانید سایت خود را از ته چاه به بالا بکشید, و به تمامی کاربرانی که دنبال مطالب شما هستند نشان دهید.

در کمک وردپرس به عنوان پشتیبان سایت و پشتیبان وردپرس به شما آموزش میدهیم که سئو وردپرس ؟ سئو چیست ؟ سئو چه اهمیتی دارد؟ و به بررسی نکات و تکنیک های سئو وردپرس بپردازیم .

سئو وردپرسسئو وردپرس

سئو وردپرس یا همان بهینه سازی سایت است ، که معنای تاکتیک ها و راهکارهایی که در یک سایت وردپرسی اگر به درستی اعمال شود و با استفاده از آنها میتوان رتبه سایت را در لیست نتایج جستجوی گوگل و یاهو و بقیه موتور های جستجو بهبود بخشید.

به طور کلی پر بازدیدترین سایت موجود به سایت های تلق می گیرند که در بالاترین مکان یا همان صفحه اول نتایج موتور جستجو قرار دارند.

اهمیت سئو وردپرس

یکی از محدود ترین روش های بازاریابی می باشد و با بیشترین بازدهی که کاربران را به صورت رایگان به سایت شما راهنمایی می شوند که قصد خرید یا استفاده از خدمات شما را دارند، تا زمانی گوگل و یا بقیه موتور های جستجو این کار را برای شما انجام می دهندکه کاربران از سایت شما خرید یا خدمات در یافت نمایند، پس می توان به جرات بیان کرد که سئو وردپرس بیشترین باز دهی را در بین تمام روش های تبلیغاتی دیگر دارد، با اضافه شدن کاربران شما رتبه شما بهترخواهد شد .

شاید بارها جمله معروف بیل گیتس که می‌گوید ” اگر کسب‌وکار شما در اینترنت حضور ندارد، به‌زودی از صحنه روزگار محو خواهید شد” را بارها شنیده و دیده باشید.

آیا شما به دلیل گفتن این جمله نیز فکر کرده‌اید؟؟

طبق آماری که گوگل منتشر کرده است. روزانه حدود ۳٫۵ میلیارد سرچ در این موتور جستجو گوگل انجام می‌شود. این یعنی کاربران و یا همان مشتریان شما به گوگل اعتماد کامل دارند.

حالا خیلی راحت می‌تواند معنی جمله بیل گیتس را درک کنید…

چه کارهایی برای سئو و بهینه سازی وردپرس انجام شود؟

سئو وردپرس یا همان بهینه سازی فعالیتی نیست که پس از مدتی خاتمه یابد بلکه باید به صورت دائمی و بلند مدت باشد، کارهایی که باید برای سئو سازی انجام شود از زمان طراحی قالب شروع شده و با نحوه کد نویسی و معماری سایت ادامه پیدا می کند و با تولید محتوای مفید و مناسب تکمیل می شود . مهمترین بخش سئو وردپرس تولید محتوای مناسب و کارآمد است، پس از این موارد باید بر روی عوامل خارجی مثل سرعت سایت ، به روز رسانی سایت ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و کار کرد…

پس سئو وردپرس به همه جوانب سایت مربوط می شود , برای اینکه از رقبا خود جا نمانید باید به فعالیت ها بهینه سازی سایت خود اهمیت دهید و فعالیتان همیشگی باشد.

انواع تکنیک‌های سئو وردپرس

  1. سئوی کلاه سفید
  2. سئوی کلاه سیاه
  3. سئوی کلاه خاکستری

سئوی کلاه سفید

سئو وردپرس بهینه سازی وردپرس

سئوی کلاه سفید به راهکارهای که بر اساس قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو رتبۀ سایت به ‌طور طبیعی در صفحه نتایج گوگل بهبود میبخشد گفته می شوند. فرآیند کلاه سفید یکی از بهترین روش های سئو وردپرس میباشند که در این فرایند یک شبه نمی توانند کارهای بهینه سازی وردپرس انجام داد نیاز به کار دائمی و بلند مدت بر روی سایت می باشد، نتایج انجام این کار این است که گوگل به شما اعتماد میکند و به راحتی می توانید جایگاه مناسب را برای خود در گوگل پیدا کنید.

بهینه سازی سایت

نام دیگر سئو کلاه سفید ، سئوی اخلاقی هم نیز گفته می شود چون این روش براساس اخلاق و صداقت بنیان شده است.

سئوی کلاه سیاه

سئو وردپرس بهینه سازی وردپرسفرایند سئوی کلاه سیاه یک فرایند کاملا معکوس نسبت به کلاه سفید می باشد، در سئوی کلاه سیاه سعی بر فریب موتور جستجو میباشد ، در این روش برعکس روش قبلی خیلی سریع به نتیجه رسیده و تاثیر آن ها خیلی سریع از بین خواهد رفت و همیشگی نخواهد بود، بدلیل اینکه گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتم‌های جدید است و دیر یا زود می‌تواند دست شما را بخواند. پس شاید چند روزی جایگاه اول گوگل را کسب کنید، اما ممکن است به همان زودی هم لو بروید و از صحنۀ وب محو شوید.

سئوی کلاه خاکستری

سئو وردپرس

به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که با قوانین موتور جستجوی گوگل مغایرند، این فرایند به طوری انجام می پذرید که گوگل از این روش خبری ندارد تا بتواند سایت را جریمه نماید، این فرایند مانند کلاه سیاه بوده ولی با ریسک کمتری، مثلاً گاهی اوقات سئو کاران کلاه خاکستری تعدادی صفحۀ جعلی در شبکه‌های اجتماعی مختلف (فیسبوک، لینکدین،توئیتر، اینستاگرام، گوگل پلاس و …) ایجاد می‌کنند و لینک دهی از این صفحات یه سایت خودشان.

خب گوگل فعلاً نمی‌تواند تشخیص دهد که تمام این صفحات متعلق به خود شما بوده ، به این دلیل می‌توانید فیدبک خوبی از آن‌ها بگیرید، این روش هم نمیتواند دائمی باشد بعید نیست تا چند وقت دیگر گوگل کلملا این گونه سایت ها را تشخیص دهد و آنها را جریمه نماید.

توصیه ما به شما این است که تا زمانی در حوزه بهینه سازی یا سئو وردپرس کاملا تخصص پیدا نکرده اید و با ساختارهای گوگل و طرز کار الگوریتم‌های آن آشنایی کاملی ندارید، از این روش هرگز استفاده نکنید، تنها یک اشتباه لازم است تا یه خطر جدی برای سایت شما به وجود آید.

انواع سئو های مختلف

  1. سئو یا بهینه‌سازی داخلی
  2. سئو یا بهینه‌سازی خارجی

سئوی داخلی سایت چیست؟

منظور از سئوی داخلی یا همان بهینه سازی صفحات داخلی سایت برای موتور جستجو گوگل برای بهبود جایگاه در سایت است.با اجرای سئوی داخلی موتور جستجو سایت شما را پیدا خواهند کرد و میخوانند، و اگر سایت را به عنوان یک سایت که استانداردهای لازم را داشته باشن به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می شناسد .

در ادامه برخی از تکنیک‌ها و نکات سئو وردپرس داخلی بیان می‌شود که می‌تواند چک‌لیستی عالی برای شما باشد. این تکنیک‌ها جزء به‌روزترین‌ها تکنیک‌ها در سال ۲۰۱۸ می‌باشد .

۱ – آدرس صفحات خود را بهینه کنید

طبق تحقیقات و تجربه‌های انجام‌شده هرچه آدرس سایت شما کوتاه‌تر، خواناتر و با موضوع شما مرتبط باشد، تأثیر بسیار بهتری در رتبه و سئو سایت شما دارد، این آدرس صفحات یکی از بخش‌هایی است که گوگل توجه بسیاری روی آن‌ها دارد..

۲ – کلمه کلیدی مناسب

تحقیق کلمات کلیدی یعنی اینکه بررسی کنیم و ببینیم مخاطبان هدف ما در اینترنت به دنبال چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به آن‌ها چه کلماتی را جستجو می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به این کلمات محتوای سایت خود را تولید کنید یا آن‌ها را بهبود ببخشید .

برای پیدا کردن این کلمات ابزارهای مختلفی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال می‌تواند از نتایج بخش Searches related to که در پایان صفحات نتایج گوگل نمایش داده می‌شود استفاده کنید .

برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب جذب بازدیدکنندگانی است که محتوای شما برایشان سودمند بوده و به دنبال محتوا و محصولات شما هستند.

۳ – بهینه سازی عنوان سئو

جذاب نوشتن عنوان سئو وردپرس در نمایش نتایج گوگل تاثیر فراونی خواهد داشت، در نوشتن عنوان سئو جذاب دقت نماید .

قرار دادن کلمه کلیدی هدف در ابتدی عنوان سئو تا جایی که امکان دارد این کار را انجام دهید، و از صفت های مناسب مانند ( برترین، بررسی، جدیدترین، راهنماو…) استفاده نماید.

سعی کنید تعداد کلمات عنوان کمتر از ۵۵ کارکتر باشد.

عنوان سئو وردپرس را در تگ H1 قرار دهید. اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می‌کنید. این کار به‌صورت خودکار برای شما انجام می‌شود.

بقیه زیر تیترها را در تگ‌های H2 قرار دهید و کلمه کلیدی خود را نیز در آن‌ها استفاده کنید .

بهینه سازی سایت

۴ – رعایت ساختار در نوشتار متن

رعایت کردن ساختار نوشته در تولید محتوا امری بسیار مهم میباشد،برای رعایت ساختار عنوان را با تیتر۱ (H1)، تیترهای اصلی را با تیتر۲ (H2) و زیر شاخه‌های آن‌ها را با H3، H4 و… مشخص کنید. این کار هم گوگل را برای خواندن مطلبتان بهتر راهنمایی می‌کند و هم کاربران .

۵ – بهینه‌سازی انکرتکست ها

انکرتکست، همان عنوان لینک با رنگ مشخص شده اند، و با کلیک بر روی آن به یک صفحه دیگر منتقل می‌شود. دقیقاً عبارت یا کلمه آبی رنگی که شما لینک کرده اید برای گوگل مهم است پس دقت کنید که دقیقاً کلمه کلیدی، لینکدار شود.

برای بهینه کردن انکرتکست ها به نکات زیر توجه کنید:

  1. استفاده از کلمه کلیدی در انکرتکست ها بسیار مهم است.
  2. موضوع صفحه لینک شده مرتبط با انکرتکست باشد.
  3. در انکرتکست ها استراتژی داشته باشید.

۶ – بهینه‌سازی توضیحات متا

توضیحات متا یا همان متا دیسکریپشن، تکه‌ای متن است که در توضیحات نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. طبق استاندارد اعلام‌شده تعداد کارکترهای توضیحات متا بین ۱۵۵ تا ۱۶۵ کارکتر می‌باشد. در سال ۲۰۱۷ گوگل اعلام کرد که طبق الگوریتم جدید، تعداد کارکترها تا ۳۲۵ قابل‌نمایش میباشد.

اما مجددا در سال ۲۰۱۸ گوگل اعلام نمود که این مقدار کاهش ‌یافته است. اما بیان نکرد تا چه مقداری ، درواقع تعداد کارکترهای متا دیسکریپشن (توضیحات متا) به محتوا صفحه و توضیحات نوشته بستگی دارد.

نکته : مقدار استاندارد پیشنهادی ما همان ۱۲۰ کاراکتر است .

استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات متا بسیار مهم می باشد ، اما توجه داشته باشید که در استفاده دقت کنید تعداد زیاد نباشد و متن را به‌صورت خیلی ساده و راحت بنویسید, همچنین سعی کنید از کلمات و غاتی استفاده کنید که برای کاربر درک آن سخت نباشد و راحت متن را متوجه شود.

۷ – رعایت کردن چگالی کلمات کلیدی

با این وجود که الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل در حال توسعه و پیشرفت می باشد، دقت نماید که متن خود را با استفاد از کلمات کلیدی که معنا دارند را استفاده نماید.در غیر این صورت یعنی استفارده از کلماتی که بار معنایی ندارند، این کار اصلاً سودمند نیست و باعث لطمه به سایت می‌شود. درواقع سعی کنید در ۱۰۰ کلمه ابتدایی محتوایتان از کلمه کلیدی استفاده نماید و در ادامه مقاله هم کلمه کلیدی را به مقدار مساوی تقسیم نمایید.

۸ – لینک سازی داخلی سایت

لینک سازی در سایت به دو قسمت کلی تقسیم می‌شود

  1. لینک دهی به سایر مطالب یا محصولات سایت خودتان .
  2. استفاده از ۲ تا ۵ لینک دهی در هر مطلب بسیار مفید میباشد.

این کار باعث می‌شود کاربران زمان طولانی تری را در وب سایت شما سپری کنند و به گوگل این پیام را برسانند که سایت شما را دوست دارند، این فرایند باعث جذب دیگر کاربران به سایت شما میشود .

بهینه سازی وردپرس

۹ – لینک دهی به وب سایت های معتبر دیگران

شاید برخی از کارشناسان محتوا زاین کار سر پیچی کنند و بگویند باعث افزایش بازدید برای سایت رقیب میشود . خب این موضوع کاملاً درست است؛ اما حُسن این کار در چیست؟

اولاً با این کار به گوگل نشان خواهد داد که محتوای صفحۀ شما مرتبط با آن صفحۀ ای است که لینک کرده‌اید و شاید حتی این پیغام را به گوگل برسانید که مطلبی کامل‌تر از نوشتۀ رقیبتان تولید کرده‌اید. از طرف دیگر این کار شما نیت خوب شما را به رقبا نشان می‌دهد و احتمال دارد که آن‌ها هم دلشان نرم شود و لینک سایت شما را در سایتشان قرار دهند

۱۰ – کدهای نشانه‌گذاری اسکیما

در واقع کدهای نشانه‌گذاری اسکیما مانند سیگنال‌هایی عمل می‌کند که به گوگل می‌فهماند این قسمت از سایت درباره چه چیزی نوشته‌شده است. به‌عنوان‌مثال با یک کد اسکیما می‌توانید مشخص کنید که این بخش از سایت برای نظرسنجی از کاربران است یا محتوای این بخش دربارۀ یک فیلم سینمایی است .سئو وردپرس و بهینه سازی سایت

اما موضوع اصلی این است که این کدها چه تأثیری روی سئو سایت خواهد داشت؟ برای درک بهتر این موضوع بهتر است در مرورگر خود نام یک فیلم یا سریال معروف را جستجو کنید. اطلاعات طبقه‌بندی‌ شده‌ای را می‌بیند .

با توجه به تصویر بالا متوجه خواهید شد که گوگل به سایت‌های ایرانی هم توجه دارد. پس با رعایت اصول و نکات مهم سئو می‌توانید در بین این اطلاعات طبقه‌بندی‌شده جای داشته باشید. کدهای اسکیما تعداد بیشماری دارند که می‌توانید با مراجعه به سایت schema.org آن‌ها را مشاهده و در صورت نیاز در سایتتان استفاده کنید

۱۱ – بهینه سازی تصاویر سایت

سرعت بارگذاری صفحات اهمیت بالای دارد. کاربران وقت خود را برای روی سایت های کند نمیگذارند و با بستن سریع صفحه به گوگل می‌فهمانند که این وب سایت خوب نیست. حالا یکی از عوامل تاثیر گذار روی سرعت سایت چیست؟ حجم عکس‌ها! با بهینه کردن حجم عکس‌ها می‌توانیم به بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت کمک می‌کنیم. توصیه می‌کنم برای اینکه بتوانید حجم تصاویر سایتتان را بدون افت کیفیت کاهش دهید، از وب‌سایت Optimizilla کمک بگیرید.

نکته بعدی درباره بهینه‌سازی تصاویر، مربوط به انتخاب نام مناسب می باشد. مهم‌ترین تگ در بهینه سازی تگ آلت alt تصاویر می‌باشد. تاکنون موتورهای جستجو و ربات‌ها به این قدرت نرسیده‌اند که از روی تصویر متوجه مفهوم و موضوع آن شوند. ازاین‌رو تگ alt است که به موتورهای جستجو کمک کنید تا موضوع و مفهوم تصویر را بفهمد.استفاده کردن تصاویر در مطالب امری بسیار مهمی در رتبه سایت شما خواهد داشت ، پست های یک تصویر دارند نسبت به پست های که تصویری ندارند از جایگاه بهتری برخوردار هستند .

۱۲ – ریسپانسیو و واکنشگرا بودن سایت

ریسپانسیو یا همان واکنش گرا قابلیت نمایش در تمامی دستگاه های هوشمند یعنی نمایش صفحه سایت چه در صفحه نمایش کاکپیوتر چه در تبلت و موبایل به صورت منظم و بدون تغییر ساختار امکان پذیر باشد. در سال ۲۰۱۵ بود که گوگل طبق اعلام رسمی بیان کرد سایت‌هایی که ریسپانسیو نیستد کاهش رتبه میابد و این‌گونه هم شد.

به ‌مرور زمان سایت‌هایی که ریسپانسیو نبودن جایگاه خود را از دست دادند و به رتبه‌های پایین‌تری رسیدند.

سئوی خارجی سایت چیست؟

سئوی خارجی مکمل سئوی داخلی سایت است. منظور از سئوی خارجی یا همان off_page seo اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی) انجام می‌دهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری دریافت نمایم.

در ادامه این مقاله برخی از تکنیک‌ها و نکات سئو خارجی را بررسی می نمایم. لطفاً تمامی نکات را با دقت مطالعه کنید .

از لینک سازی خارجی استفاده نماید, دریافت لینک از دیگر سایت‌ها به سایت خودمان رالینک سازی خارجی می‌گوید. گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر با استفاده از لینک‌ها، سایت‌ها را تعقیب می‌کنند. درواقع تک‌تک لینک‌های موجود در صفحات سایت را دنبال می‌کند .

در اول مقاله از دو روش کلاه سیاه و کلاه سفید به طور کامل توضیح داده ایم. برای لینک سازی خارجی نیز می‌توانید از دو روش کلاه‌سیاه و یا کلاه‌سفید استفاده نماید. طبق گفته‌ها بهترین روش استفاده از سئو کلاه‌سفید می‌باشد. روش‌هایی مانند خرید لینک‌های اسپم (خرید لینک از سایت‌های بی‌کیفیت) جزء تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه است. تولید محتوای جامع و باکیفیت که باعث می‌شود دیگر سایت‌ها از مقالات شما استفاده کنند و لینک سایت شمارا به‌عنوان منبع قرار دهند؛ از دسته تکنیک‌های سئو کلاه‌سفید برای لینک سازی و دریافت لینک خارجی می‌باشد.

باتوجه به اینکه چندین بار تکرار کرده ایم از روش کلاه سیاه استفاده نکنید، اما بازهم برخی از افراد این موضوع را جدی نمی‌گیرند. حال اگر شما نیز جزء آن دسته افراد هستید و از لینک‌های اسپم استفاده کرده‌اید، راه بازگشت نیز وجود دارد.

با پاکسازی تمامی لینک هی اسپم و با روش‌های قانونی و صحیح ( سئو کلاه‌سفید) اقدام به لینک سازی خارجی نمایید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شاید برای شما جالب باشدو بپرسید استفاده از شبکه‌های اجتماعی چه تأثیری روی سئو خارجی سایت دارد؟ دو مزیت فوق العاده که میتوان به آن ارشاره نمود:

مزیت اول : کمک به لینک سازی؛ یعنی شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله لینکدین و گوگل‌پلاس لینک‌هایی به مطالب سایتتان ایجاد کنید.

مزیت دوم : سایت شما را تبدیل به یک برند میکند، در واقع شما با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی چه بخواهید و چه نخواهید در حال برندسازی هستید! برای مثال معرفی یکی از مطالب مفید و با ارزش سایتتان را در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین قرار می‌دهید؛ با این کار توجه مخاطبان به مطلب شما جلب شده، دربارۀ آن صحبت می‌کنند، نظر می‌دهند و اگر آن را دوست داشته باشند با دیگران به اشتراک می‌گذارند. تمامی این فعالیت‌ها در برند کردن شما کمک زیادی میکند..

اعتماد گوگل را به دست آورید

تمامی این نکات در جلب اعتماد گوگل به‌نوعی تأثیرگذار است درواقع جلب اعتماد گوگل نه کار سختی است و نه کار آسان!برای بدست آوردن رضایت گوگل باید به سه نکته توجه کنید.

اعتبار یا Authority وبسایت

حتما خیلی شنیده‌اید که می‌گویند خانم یا آقای ایکس آدم معتبری است؛ ما چرا در مورد یک نفر از این صفت استفاده میکنیم؟ برای همه ما فاکتورهای مثل خوش‌قولی، وقت‌شناسی، خوش‌حسابی، رفتار خوب و صداقت یک نفر به این نتیجه می‌رسم که آدم معتبری است .

این موضوع در مورد وب سایت هم به همین شکل میباشد. وبسایتی که محتوای خوب و هدفمندی دارد، به نیاز کاربران توجه و دقت می‌کند و به‌طور منظم در حال به‌روزرسانی است، از نظر گوگل و کاربران وبسایت معتبری شناخته می‌شود. زمانی که اسم برندی زیاد در اینترنت جستجو شود و از طرف ، شبکه‌های اجتماعی وبلاگ ها و سایت‌های مختلف لینک دریافت کند، گوگل به اعتبار آن پی می‌برد و امتیازاتی برای آن لحاظ می‌کند..

تاریخچۀ وب‌سایت

سایت‌هایی که مدت زیادی از شروع فعالیت می گذرد، در مقایسه با سایت‌های تازه تاسیس شده اند تاریخچه بیشتری دارند، پس مطمئنن به همین دلیل هم اعتماد گوگل به آن‌ها نسبتاً بیشتر است. اگر سایت تازه تاسیسی دارید اصلا نگران نباشید؛ با به‌کار گیری نکاتی که در این مقاله گفته شده می‌توانید به مرور زمان اعتبار خوبی نزد گوگل کسب کنید.

تهیه گواهی SSL

سئو وردپرس

تهیه گواهینامه SSL (Socket Secure Layer) را هرگز فراموش نکنید.

در واقع با تهیه این گواهینامه از شرکت ارائه‌دهنده‌ هاست، شما می‌توانید در صفحات مهم سایتتان به‌جای پروتکل http از پروتکل https ( پروتکل امن انتقال ابرمتن) استفاده کنید. با نصب این SSL شما یک قفل سبز رنگ در کنار آدرس سایتتان ظاهر میشود.

رفتار کاربران و تأثیر آن روی سئو

گوگل ابزاری را برای شما فراهم نموده که با استفاده از آن شما میتوانید از برخی اطلاعات کاربران از قبیل این‌که کاربر از چه مرورگری استفاده می نماید ، چه کلمه کلیدی را جستجو کرده، چند صفحه از سایت شمارا بازدید کرده، چقدر زمان را در سایت شما سپری کرده اند اطلاع پیدا کنید، از این این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت که گوگل به کارها و رفتارهای کاربران توجه ویژه‌ای دارد

مرغ مگس‌خوار گوگل

اضافه شدن الگوریتم جدیدی به نام مرغ مگس خوار در سال ۲۰۱۳ به موتور جستجو گوگل ، کار این الگوریتم آنالیز دقیق محتوا سایت و رفتار کاربران را نیز زیر نظر می‌گیرد، بااین‌وجود زمانی که یک کار بر بعد از ورود به یک وب سایت، از آن سریع خارج می‌شود ، این مفهوم و پیغام را برای گوگل می دهد که این سایت دارای محتوای باارزش نبوده و یا برای آنچه کاربر خواسته را فراهم نکرده. نکته بسیار مهم در مورد راه اندازی یک وب سایت در نظر گرفتن کاربران و خواسته های آنهاست.

اولین قدم ظاهر سایت و بعدازآن محتوا می‌باشد.

ابزارهای آنالیز و بررسی سایت

شما هرچقد که محتوا باارزش تولید می‌کنید، باید با استفاده از ابزاری، نتیجه سئو خود را مشاهده و آنالیز کنید. در بخش زیر فهرستی از برترین ابزارهای آنالیز و بررسی موجود را آورده‌ایم.

گوگل آنالیتیکس : همه‌چیز را راجع‌به کاربران سایتتان بدانید .

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای مهم و موثر در گوگل است. با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌توانید اطلاعاتی راجع به کاربران (جنسیت، سن، محل زندگی و… )، آمار دقیق ورود کاربران ، کاربران چطور وارد سایت شده اند، چه صفحاتی بعد از ورود دیدن کرده اند، چه تعدادا از کاربران به مشتری تبدیل شده اند و اطلاعات دیگر را به‌دست آورید.

Google PageSpeed Insights : تست سرعت صفحات سایت

همانطور که بالاتر درباره اهمیت سرعت بارگذاری صفحات سایت صحبت کردیم؛ متوجه شدید که این امر بسیار مهم است. ابزارهای مختلفی برای بررسی سرعت سایت وجود دارند که ابزار Google PageSpeed Insights یکی از مشهورترین آن‌ها است. این ابزار علاوه بر بررسی سرعت، نقاط ضعف شما و راه‌کارهای بهبود آن‌ها را نیز بیان می‌کند.

ابزار Woorank

اگر میخواهید از این ابزار استفاده نماید، کافیست وارد سایت Woorank شوید و در فیلد مربوطه آدرس سایت خود را وارد نماید. با اینکار، این ابزار سایت شمارا به‌صورت کامل بررسی و آنالیز می‌کند. سپس لیست کاملی از تجزیه‌ و تحلیل سایت به شما نمایش داده می شود. این اطلاعات در سه رنگ سبز به معنی وضعیت عالی، رنگ نارنجی وضعیت اخطار و برای بهبود باید کارها گفته‌شده را انجام دهید، و وضعیت قرمز به‌منظور خطر می‌باشد و باید تمامی کارهای مربوطه را انجام دهید.

بررسی سلامت سایت با گوگل وبمستر تولز

گوگل وبمستر تولز یا همان کنسول جستجوی گوگل، یکی از مهم‌ترین ابزارها است که هر وبمستر باید از آن استفاده نماید .

اگر هدف شما حرفه‌ای شدن است استفاده از این ابزار را به خوبی یاد بگیرید. اطلاعاتی از قبیل لینک‌های داخلی و خارجی سایت، آنالیز جستجوها، جریمه‌های گوگل، اطلاعات فایل roobot.txt، معرفی و بررسی سایت مپ ها و… از قابلیت‌های این ابزار می‌باشد.

SpyFu رصد کردن رقبا

شما جدا از اینکه باید کارتان را به خوبی انجام دهید باید حواستان به دیگر رقبا هم باشد. این ابزار در این کار به شما کمک می‌کند. به صفحۀ SpyFu بروید و آدرس سایت رقیبتان را وارد کنید.

اسپایفو اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی طبیعی، تبلیغات گوگل ادوردز، استراتژی لینک‌سازی، این‌که بیشترین ورودی بر اساس کدام کلمات کلیدی بوده و … را به شما نشان می‌دهد. در زمان رقابت دانستن اینجور اطلاعات بسیار مفید می باشد.

ابزارهای چک کردن رنک الکسا و اعتبار سایت

۲ افزونه مفید برای چک کردن رَنک الکسا و اعتبار سایت وجود دارد.

افزونه MozBar : این افزونه را روی مرورگر کروم یا فایرفاکس خود نصب نماید. با این کار بعد از وارد شدن به هر سایتی، اطلاعاتی راجع به اعتبار دامنه و اعتبار صفحات سایت، لینک‌های داخلی و خارجی و… را دریافت می‌کنید.

افزونه Alexa : الکسا با استفاده از Alexa Toolbar که روی مرورگرهای نصب می‌شود، ترافیک سایت و سایر داده‌ها را بررسی می نماید. بسیاری از مردم برای قیمت‌گذاری روی گذاشتن تبلیغ به رتبه الکسا توجه ویژه‌ای می‌کنند. این مورد است که اهمیت آن را افزایش داده است. علاوه بر این اکثر کاربران خوب یا بد بودن یک سایت را از روی رتبه الکسا آن‌ها نگاه می‌کنند.

الگوریتم‌های گوگل و تأثیر آن روی سئو

برای موفقیت در فعالیت های که انجام می دهید، باید اخبار گوگل را دنبال کنید و از آخرین الگوریتم‌های آن اطلاع داشته باشید. در این قسمت از مقاله آخرین الگوریتم‌های گوگل تا سال ۲۰۱۸ را برای شما معرفی می‌کنیم

الگوریتم تپه (Hilltop) گوگل

الگوریتم هیلتاپ یا همان تپه گوگل در سال ۲۰۰۳ معرفی شده است, این الگوریتم با شناسایی و زیر نظر داشتن سایت‌های مرجع، فرصت خوبی را در اختیار سایت‌های کوچک خواهد داد تا جایگاه خوبی را در نتایج گوگل کسب کنند. دایرکتوری‌هایی مانند یاهو و ویکی‌پدیا از این دسته وب‌سایت‌های مرجع می‌باشند.

الگوریتم پاندا (Panda) گوگل

گوگل در سال ۲۰۱۱ الگوریتم جدید را با عنوان پاندا معرفی نمود. این الگوریتمروی محتوای متنی صفحات حساس است محتوای نامناسب و کپی شده از سایت‌های دیگر را شناسایی می‌کند و باعث جریمه شدن سایت‌ها می‌شود. درصورتی‌که شما با این الگوریتم جریمه‌ شده‌اید، با اصلاح به‌روزرسانی صفحات کپی شده سایتتان، شانس بازگشت خواهید داشت.

الگوریتم پنگوئن (Penguin) گوگل

این الگوریتم یک سال بعد از پاندا به گوگل اضافه شده و وظیفۀ آن مبارزه با لینک‌سازی اسپم میباشد. با ظهور الگوریتم پنگوئن گوگل، سایت‌هایی که بک‌ لینک‌های انبو هی از سایت‌ های بی‌ کیفیت و اسپم دریافت کرده بودند از نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل حذف شدند.

برای این‌که توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه نشوید، همیشه از سایت‌های معتبر و مرتبط با موضوع سایت خودتان لینک بگیرید.

اما اگر جریمه هم شدید یک راه بازگشت دارید؛ لینک سایتتان را از تمام صفحات اسپم و بی محتوا حذف نماید.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار (Hummingbird) گوگل

الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل از همان زمان که آمد تحولات بزرگی را در موتور جستجوی گوگل ایجاد نمود. وظیفۀ این الگوریتم نشان دادن مرتبط‌ترین و دقیق‌ترین نتایج به کاربران است؛ برای همین هم به جای تمرکز روی یک کلمۀ کلیدی خاص، واژه‌های هم‌معنی را نیز در نظر می‌گیرد.

با انتشارالگوریتم مرغ مگس‌خوار، وب‌سایت‌های زیادی که از کلمه‌های کلیدی خاصی بیش ‌ازحد استفاده کرده بودند، مورد جریمه قرار گرفتند. درواقع با انتشار این الگوریتم تحولی بزرگ در محتوای سایت‌ها به وجود آمد. الگوریتم مرغ مگس‌خوار به‌صورت مستقیم روی سایت شما تأثیری نخواهد داشت، تنها کافی است به نتایج و عبارت‌های جستجو شده توسط کاربران فکر کنید.

الگوریتم کبوتر (Pigeon) گوگل

الگوریتم گوگل به نام کبوتر در سال ۲۰۱۴ معرفی و انتشار یافت. این الگوریتم روی نتایج مرتبط با مکان تمرکز دارد. انتشار این الگوریتم باعث شد که کسب‌وکارهای محلی رونق یابد و بتوانند جز نتایج اولیه جستجو کاربران نزدیک به خودشان باشند. برای درک بهتر وظیفه الگوریتم کبوتر بهتر است مثالی بیان کنیم. همین‌الان در گوگل یک مکان را جستجو کنید، به‌عنوان‌مثال لباس فروشی، با این کار گوگل نزدیک‌ترین مرکز لباس فروشی به شما را نمایش می‌دهد.

الگوریتم رنک برین (RankBrain) گوگل

الگوریتم بعدی گوگل با عنوان رنک برین در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این الگوریتم تقریباً مانند الگوریتم مرغ مگس‌خوار عمل می نماید. تمرکز اصلی الگوریتم رنک برین بر روی پرش سایت، نرخ بازگشت صفحات، مدت‌زمان حضور کاربران در صفحات و… می‌باشد.

الگوریتم فرد (Fred) گوگل

نام الگوریتم دیگر گوگل که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، فِرِد است, این الگوریتم وظیفه تحلیل تبلیغات و لینک‌های خارجی را بر عهده دارد. درواقع صفحاتی که محتوای بی‌کیفیت دارند و از لینک‌های خارجی زیادی استفاده کرده‌اند، مورد جریمه این الگوریتم قرار می گیرند.

انتشار این الگوریتم باعث افزایش نگرانی وب‌سایت‌های تبلیغاتی شد.

اما باید گفت که شرط و اولویت اصلی این الگوریتم محتوا می‌باشد. درواقع اگر محتوای صفحه استاندارد و باکیفیت باشد، جای هیچ نگرانی نیست.

الگوریتم پارافریسینگ (Paraphrasing) گوگل

آخرین و جدیدترین الگوریتم گوگل، پارافریسینگ (Paraphrasing) می‌باشد که در سال ۲۰۱۸ انتشار داده شد.

با اینکه زمانی زیادی از انتشار این الگوریتم نمی‌گذرد، اما تأثیرات آن همین‌ الان هم قابل‌مشاهده است. درواقع این الگوریتم محتوای سایت‌های را خلاصه کرده و به‌عنوان پاسخ در سؤال و پرسش‌های کاربران به نمایش می‌گذارد .

 

تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس

گفتگوی آنلاین در تلگرام