۲۸ دی , ۱۳۹۸

۱۱ قدم که باید برای نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیرگذار بدانیم!

راجع به رپورتاژ آگهی تاثیرگذار چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید برای یک ریپورتاژ آگهی موفق چه قدم هایی را باید بردارید؟

خب وقت آن رسیده تا قدم های درست و اصولی برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موفق برداریم. باید اطلاعات خود را افزایش دهید تا بدانید چه رپورتاژی باعث افزایش فروش می شود، زیرا در هر صورت شما برای انتشار دادن آگهی تبلیغاتی خود هزینه صرف می کنید و اگر این کار را اصولی انجام ندهید مانند این است که پولتان هدر رفته است.

در این مقاله از کمک وردپرس به عنوان پشتیبان سایت و پشتیبان وردپرس قصد داریم ۱۱ روش اصولی برای انتشار یک رپورتاژ آگهی اصولی را به شما بگوییم.

به کمک این مقاله شما قادر خواهید بود تا به سوالات زیر پاسخ دهید :

  • چگونه رپورتاژی منتشر کنیم تا بتوانیم خوانندگان را به مشتری تبدیل کنیم؟
  • چگونه افراد را مجذوب رپورتاژ آگهی خود کنیم؟
  • و در انتها یک رپورتاژ آگهی از دیوید اگیلوی را با هم بررسی خواهیم کرد.

رپورتاژ آگهی تاثیرگذار و موفق

رپورتاژ آگهی یکی از روش های تبلیغاتی است، که از قضا یکی از روش های موفق تبلیغاتی هم به شمار می رود. اما اصول و مراحلی برای خودش دارد که در این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد.

برای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب باید یک مقاله و یا گزارش راجع به محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، بنویسید، اما به نحوی باشد که کاربر متوجه تبلیغاتی بودنش نشود و بعد آن را در سایت های پر بازدید خبری و پر مخاطب انتشار دهید.

البته این را بخاطر داشته باشید که این روز ها کاربران از شعاع یک کیلومتری هم محتوا های تبلیغاتی را تشخیص می دهند و راه شان را کج می کنند.

رپورتاژ آگهی موفق

مقاله ای که برای رپورتاژ آگهی تاثیرگذار منتشر می کنید باید جوری باشد که در نگاه اول هیچ فرقی با سایر مطالب که به طور معمول در سایت منتشر می کنید نداشته باشد. در واقع کاربر باید فکر کند نویسندگان اصلی سایت آن مقاله را منتشر کرده اند و نه فقط یک تبلیغ نویس! در این روش شما از اعتبار رسانه ها استفاده می کنید و اعتماد مشتریان را جلب می کنید.

اما خب انجام این کار ها به همین سادگی ها هم نیست، نوشتن یک رپورتاژ آگهی تاثیرگذار قواعدی دارد که اگر بلد نباشید، هرچقدر هم که هزینه کنید فایده ای نخواهد داشت. پس؛ ۱۱ قدم زیر را از دست ندهید :

قاعده اول : شاید همه چیز در این قانون خلاصه شود؛ قانون ۷۰ به ۳۰

رپورتاژ آگهی تاثیرگذار

تا حالا جمله معروف « فروش را متوقف کنید و کمک کردن را شروع کنید! » را شنیده اید. منظور این جمله چیست؟ اینکه مانند فروشندگانی که فقط و فقط به فکر فروش هستند، نباشید. گاهی از نقش فروشندگی بیرون بیایید و به عنوان مشاور خرید در کنار مشتری خود قرار بگیرید.

وقتی شما در حال نوشتن یک رپورتاژ هستید هم باید همین کار را انجام بدهید، هرگز از ابتدای متن به تبلیغ محصولات و خدمات خود نپردازید و مثل فروشنده های سمج رفتار نکنید، پس سعی کنید اول اعتماد مشتری را جلب کرده و در طول مقاله پیشنهاد خود را صادقانه ارائه کنید.

موضوع دیگری که باید بدانید این است که وقتی تمرکز خود را روی تولید یک محتوای کاربردی متمرکز می کنید، این احتمال وجود دارد که مشتریان رپورتاژ شما را هم به اشتراک بگذارند.

یا حتی اگر مقاله شما به اندازه ای کاربردی باشد که نیاز باشد کاربر دفعات دیگری به آن مراجعه کند باعث می شود تا بعضی از خواننده ها آن را بوکمارک کرده و یا شاید پرینت کنند تا روی دیوار خانه خود بچسبانند.

رپورتاژ آگهی تاثیرگذار

اگر دل خود می گویید دیگر کسی این کار ها را انجام نمیدهد که؛ پس به مثال پایین توجه کنید:

مثلا فرض کنید یک رپورتاژ آگهی موفق در مورد شامپو فرش که شامل ۱۰ راه حل خانگی برای پاک کردن لکه هایی که مقاوم به پاک شدن هستند! حال مادرانی را فرض کنید که کودکان بازیگوشی دارند و مدام فرششان لک می شود. به طور قطع آن ها به جای آنکه بخواهند کل متن را از حفظ کنند ترجیح می دهند آن متن را همواره در دسترس داشته باشند تا هروقت که خواستند بتوانند به آن مراجعه کنند.

قاعده دوم : با کشف نیاز های خوانندگان، اعتماد را به آنها تزریق کنید

این موضوع را حتما توجه کنید که نویسنده رپورتاژ باید راجع به موضوعی که در حال نوشتن است اطلاعات کافی داشته باشد. حتی اگر در این زمینه تازه کار باشد هم بهتر است مطالعه کافی انجام دهد. او باید تمام ویژگی های محصول مورد نظر را بررسی کند و بشناسد، حتی در صورت نیاز بد نیست اگر با تعدادی از مشتریان ارتباط برقرار کرده و مصاحبه کند تا بتواند مقاله ای ملموس تر و واقعی تر بنویسد.

وقتی در حال تحقیقات هستید باید هر سوالی که به ذهن شما خطور می کند را پاسخ داده، حتی اگر به نظر شما آن سوال احمقانه به نظر برسد. زیرا اگر سوالی به ذهن شما رسیده به احتمال زیاد برای درصد بالایی از خوانندگان رپورتاژ شما هم پیش خواهد آمد پس سعی کنید و جلوی هر شک و شبهه ای را بگیرید. وقتی هیچ سوال بی جوابی را باقی نگذارید مشتریان به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد.

قاعده سوم : تیتر رپورتاژ را جوری بنویسید که خواننده شکار شود

وقتی رپورتاژ خود را در یک روزنامه، مجله و یا سایت معتبر منتشر می کنید در واقع در کنار تعداد زیادی از محتوا های درجه یک و با ارزش قرار می گیرد به همین علت عنوانی که برای رپورتاژ خود انتخاب میکنید با درگیر کننده و جذاب باشد تا بتواند به مانند یک قلاب خواننده را شکار کند و به درون خود بکشد.

دقیقا مانند هر استراتژی فروش دیگری که موفق است، عنوان رپورتاژ را باید به گونه ای انتخاب کنید که احساسات و یا کنجکاوی کاربر را برانگیخته کند، مثلا به دو مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید یک عنوان مثل « آخرین محصول شرکت شرق گستران که هوش از سر مصرف کننده خواهد برد » ببینیم. این عنوان انگار داد می زند که ای مردم من یک رپورتاژ بیخود هستم که فقط قراره شمارو گول بزنم. اگرچه نویسنده سعی کرده با آوردن کلمه آخرین ارزش خبری مقاله را بالا ببرد؛ اما خب از یک کیلومتری هم داد می زند که این نوشته برای مشتریان نوشته شده نه خوانندگان.

حال فرض کنید یک عنوان مثل « معرفی پاک کننده هایی که احتمالا کار خواهند کرد و یک پاک کننده که بدون شک کار خواهد کرد » داریم. وقتی خواننده با همچین عنوانی رو به رو می شود احتمالا خیلی کنجکاو می شود تا ببیند آن محصول که قطعا کار می کند چیست؟، حتی احتمال دارد محصولات اول را رد کند تا به محصول آخر برسد. همان چیزی که شما می خواهید. رپورتاژ آگهی تاثیرگذار اینگونه است.

قاعده چهارم : متن را تکه تکه در ذهن خواننده جاسازی کنید

بازه توجه یک فرد بر اساس تحقیقاتی که در مایکروسافت صورت گرفته به طور متوسط ۸ ثانیه است. تعجب کردید؟ جالب این جاست که بازه توجه یک ماهی قرمز ۱۲ ثانیه است. پس بازه توجه مشتریان شما از ماهی قرمز هم کمتر است! این یعنی چی؟ این بدین معنی است که شما فقط ۸ ثانیه فرصت دارید تا توجه خواننده را به رپورتاژ خود جلب کنید و در ادامه مقاله رپورتاژ خود هر ۸ ثانیه یک تلنگر به او بزنید. چگونه این کار را انجام دهیم؟ گاهی با یک عکس، یک مطلب جدید، یا حتی یک جمله بولد شده و یا هرچیزی که خواننده را تا انتهای مقاله همراه شما نگه دارد.

پس با توجه به این موضوعات و کم حوصله بودن خواننده های امروزی باید سعی کنید حتی الامکان متن رپورتاژ شما بلند و طولانی نباشد که خواننده در نگاه اول دچار دلزدگی شود و فکر کند آیا این متن ارزش وقت گذاشتن دارد یا نه؟

متن طولانی مانند یک لقمه بزرگ می ماند که شما نمی توانید از مشتری خود بخواهید آن را یک باره وارد دهان خود کند! بلکه باید سعی کنید متن خود را به وسیله تصاویر و زیر عنوان های جذاب تکه تکه کنید.

مثلا اگر رپورتاژ را به صورت لیست بنویسید یک راه عالی برای تکه تکه کردن مقاله  طولانی می باشد. در این چنین مقاله هایی کاربر به راحتی و به صورت چشمی اسکن می کند و نقاط چشمگیر متن که به دردش میخورد را جدا می کند و نکات اصلی را دریافت می کند و احتمال اینکه در این رپورتاژ آگهی موفق برای خرید با شما تماس بگیرد زیاد است.

قاعده پنجم : ویژگی های رسانه ای که رپورتاژ را در آن منتشر می کنید را بشناسید

رپورتاژ شما قرار است در قالب یک محتوای متنی در سایت یا یک مجله منتشر شود. در واقع شما در حال تولید محتوا هستید. پس لازم است کاملا با سیاست های تبلیغاتی رسانه مورد نظرتان، مخاطبان و قالب گرافیکی و متنی آن آشنا باشید. مثلا به یک سایت خبری می خواهید سفارش رپورتاژ بدهید، احتمالا آن سایت از شما خواهد خواست که یک متن با استایل خاص سایت خودش تولید کنید تا استایل سایتش بهم نریزد. مثلا محتوایی که به صورت لیستی یا راهنمای خرید است مناسب فضای وب است تا روزنامه.

این نکته را به خاطر داشته باشید که هر رسانه ای سیاست خاصی برای انتشار رپورتاژ و تبلیغ دارد، مثلا بسیاری از سایت ها متعهدند که کلمه رپورتاژ آگهی و یا تبلیغات را در بالای صفحه و یا گاهی در عنوان داخل پرانتز بیاورند.

نکته بسیار مهم دیگر اینکه رسانه ای  را برای رپورتاژ خود انتخاب کنید که مخاطبانش با کسب و کار شما مرتبط باشند.

قاعده ششم : با عکس های جذاب و ذکر نام نویسندگان معتبر، خوانندگان خود را محسور کنید

در رپورتاژ خود حتما از عکس استفاده کنید و سعی کنید عکس های انتخابی شما جذاب و اورجینال باشد و پاره ای از توضیحات را در زیر خود داشته باشد، زیرا این کار به شما کمک خواهد کرد تا هرچه بیشتر به استایل های خبری شبیه شود و قابل اعتماد تر به نظر برسد.

در بعضی از رپورتاژ ها، مشخص کردن اینکه کدام بخش از محتوا توسط خبرنگار و کدام بخش توسط متخصص نگارش شده، اعتبار خوبی به رپورتاژ شما می بخشد. خصوصا اگر آن متخصص شناخته شده و معروف باشد.

مثلا فرض کنید در رپورتاژی مربوط به تقویت حافظه یک قسمتی از سخنان پروفسور سمیعی گذاشته شده باشد. چه اعتباری به محتوای شما می بخشد. شاید آن نکته را خود ما هم بلد باشیم ولی خب آوردن نام پروفسور سمیعی اعتبار ارزشمندی به محتوای شما می بخشد و کمک می کند تا رپورتاژ اگهی موفقی داشته باشید.

قاعده هفتم : با آوردن نقل قول از افراد متخصص، ادعا های خود را ثابت کنید

بهترین روش برای اینکه ثابت کنید که محصول شما چقدر خوب و عالی است استفاده کردن از نقل قول ها در متن رپورتاژ است.

آوردن نظرات مشتریان راضی و متخصصان کمک زیادی به قابل اعتماد شدن رپورتاژ شما خواهد کرد، هرچند بسیاری از مشتریان از این موضوع آگاهی دارند که شاید آن افراد برای بیان نظرات مثبت خود پول گرفته باشند، با این حال این موضوع همچنان جوابگو خواهد بود.

هنگامی که با این افراد مصاحبه می کنید سعی کنید سوالاتی را مطرح کنید که توجه خواننده را از نظر احساسی جلب کند. به طور مثال فرض کنید در حال مصاحبه با یک داروساز معتبر راجع به یک محصول دارویی هستید و می خواهید راجع به یک دارو با او مصاحبه کنید. احتمالا چنین شخصی بیشتر به لیست مواد تشکیل دهنده دارو و فرمول های پیچیده آن دقت می کند در حالی که برای مشتریان فقط اثرات دارو است که اهمیت دارد.

با توجه به موضوع بالا پرسیدن سوالاتی از قبیل اثر این دارو برای یک فرد مبتلا به بیماری X چیست؟ تاثیرگذاری قابل توجهی دارد.

قاعده هشتم : از خوانندگان بخواهید کاری را انجام دهند

اگر متن رپورتاژ شما قواعد را رعایت کرده باشد احتمالا خواننده به دنبال یک راه برای برقراری ارتباط با شما خواهد گشت. در این شرایط شما باید کاملا واضح و روشن به خواننده بگویید که چه کاری باید انجام دهد. به این کار دعوت به اقدام یا همان Call to action می گویند.

اصلا این را فراموش نکنید که گذاشتن یک اطلاعات برای برقراری ارتباط مشتری با شما مثل شماره تماس یا آدرس سایت در آخر متن رپورتاژ جزو واجبات است.

قاعده نهم : طوفانی شروع کنید و سعی کنید شیاطین را در انتها مغلوب خود کنید

اولین چالش بزرگ شما در منتشر کردن رپورتاژ آگهی تاثیرگذار این است که باید دلیلی قانع کننده برای خوانده شدن به کاربر بدهید، اما خب چالش های بزرگ تری نیز وجود دارند. مثلا اینکه در انتهای مقاله دلیل قانع کننده تری برای مخاطب ارائه داده باشید تا تصمیم بگیرد برای محصول شما پول خرج کند.

اینکه بتوانید توجه مخاطب خود را جلب کنید تا از ابتدای محتوا تا به انتها شما را همراهی کند، برای رسیدن به مرحله آخر یعنی Call to action ضروری است.

داستان رپورتاژ شما یک کمدی سیاه یا یک فیلمنامه اصغر فرهادی نیست که پایانی باز یا غمگین داشته باشد. قرار نیست در جشنواره خاصی جایزه بگیرید. فقط قرار است خواننده را به چیزی که می خواهد برسانید. پس خلاقانه رفتار کنید و پایانی شاد برای محتوای خود در نظر بگیرید.

قاعده دهم : شهرزاد قصه گو باشید!

یکی از مهم ترین مزیت های رقابتی نوشتن رپورتاژ آگهی نسبت به تبلیغات تمام رنگی استاندارد « داستان سرایی » باشد.

بازاریابان موفق اشخاصی هستند که از داستان سرایی برای ساخت تبلیغات خود به صورت خلاقانه استفاده می کنند و با درگیر کردن خوانندگان آن را به سوی فروش سوق می دهند. داستان سرایی به شما اجازه می دهد تا واقعیت ها و آماری که در حالت عادی مردم علاقه ای به آن نشان نمیدهند را در قالب داستان بگویید و به واسطه آن احساسات انسانی را برانگیخته کنید.

رپورتاژ آگهی تاثیر گذار

 

به همین خاطر بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای و محصولات لاغری، منتشر کردن رپورتاژ آگهی تاثیرگذار را به عنوان استراتژی بازاریابی خود انتخاب کرده اند چون به واسطه فروش احساسات (بیمه: احساس امنیت و اطمینان، لاغری: تندرستی و سلامتی ) بسیار آسان‌تر خواهد بود تا فروختن محصولات!

شرکت های تولید کننده محصولات لاغری هرگز به صورت مستقیم یک قرص یا دمنوش لاغری به شما نمی فروشند، بلکه آن ها احساس نیاز به سبک زندگی جذاب، زیبایی جسمی، و در واقع اعتماد به نفس را در شما ایجاد می کنند. این شرکت ها با تحریک احساسات انسانی و ایجاد کردن استرس در مشتریان، فست فود ها و مواد غذایی شیرین را آدم بد های قصه معرفی می کنند و محصولات خود را نجات دهنده شما و در نهایت شما را قهرمان داستان می سازند. خب چه کسی از قهرمان یک داستان بودن بدش می آید؟

در واقع با این سبک تبلیغات موانع ذهنی موجود را در خواننده کنار می زنند و اعتماد به نفس را در مشتری تزریق می کند که تو هم می توانی لاغر شوی فقط کافیه از محصولات ما استفاده کنی.

قاعده یازدهم : (مخصوص رپورتاژ آنلاین)  اسنیپت و کلمات کلیدی را دریابید

اگر رپورتاژ خود را به صورت آنلاین در سایت های خبری منتشر می کنید، باید حتما موارد سئو وردپرس را رعایت کنید. حالا این موارد سئو شامل چه چیز هایی می شود؟

تا قاعده دهم هرچه گفتیم مربوط به کاربر بود و مواردی بود که برای خوشایند کاربر باید رعایت می کردیم. ولی باید آن قسمت ماجرا یعنی گوگل را هم دریابیم و به گوگل هم بفهمانیم که موضوع مقاله مان راجع به چیست؟ خب به نظر شما گوگل از کجا می تواند تشخیص دهد؟ از طریق کلات کلیدی!

بیایید با یک مثال موضوع را شفاف تر کنیم:

فرض کنیم تولید کننده کیف هستید، در قدم اول باید کلمات کلیدی کسب و کار خود را بررسی کنید، پس با استفاده از ابزار Google keyword analyzer tool بررسی کنید که در این صنعت چه کلمات کلیدی بیشتر توسط کاربران جستجو می شود. مثلا اگر کلمه « کیف » ۵۰۰ بار، کلمه « خرید کیف » ۴۰۰ بار و عبارت « خرید کیف زنانه » ۲۰۰ بار جستجو شده است شما باید « کیف » را کلمه کلیدی هدف خود قرار دهید و از بقیه کلمات و یا عبارات هم به عنوان کلمه کلیدی های مرتبط استفاده کنید.

حالا شما باید سعی کنید رپورتاژ خود را با تمرکز بر استفاده از این کلمات بنویسید. و سعی کنید از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط در عنوان مقاله تان، عنوان سئو، توضیحات متا، و در کل متن استفاده کنید. اما دقت کنید که استفاده اسپم وار نداشته باشید. می توانید از افزونه Yoast SEO برای این کار کمک بگیرید.

این کار به چه دردی می خورد؟

اگر این کار را انجام دهید شانس حضور در صفحات اول گوگل را خواهید داشت و هرچه خواننده و کاربر بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید اعتبار و رتبه سایت شما بالاتر می رود.

از طرف دیگر خوانندگانی که با کمک موتور های جستجو به محتوای شما رسیده اند قطعا از خوانندگانی که به صورت گذرا تبلیغ شما را دیده اند ارزشمندتر هستند. زیرا آن ها مشتریان بالقوه ای هستند که احتمالا رپورتاژ شما را تا آخر مطالعه می کنند و دست به اقدامی که مد نظر شماست می زنند.

و اما اسنیپت…

اسنیپت در واقع ویترین رپورتاژ شماست. اسنیپت همان پیش نمایش مطلبی است که هنگام جستجو میبینیم.

تصور نکنید چون متن رپورتاژ آگهی تاثیرگذاری نوشته اید و از کلمات کلیدی استفاده کرده اید دیگر کارتان تمام شده است. وقتی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید تازه وارد میدان رقابت شده اید. حال وقت آن رسیده که بر سر جلب توجه توجه خوانندگان مسابقه دهید. در این مسابقه تنها ابزار هایی که در اختیار دارید همان عنوان سئو و توضیحات متا است. شما باید عنوان سئو را به نحوی بنویسید که این احساس در خواننده القا شود که مطالب شما از سایر مطالب مفید تر و جذاب تر است.

در بخش تویحات هم به خواننده این وعده را می دهم که این مقاله باعث رشد کسب و کار و فروش بیشتر شما خواهد شد؛ در این شرایط احتمال دیده شدن مطلب بالاتر خواهد بود. از ابزار هایی مثل Yoast کمک بگیرید و این توضیحات را به صورت دستی وارد کنید وگرنه گوگل خودش به صورت رندوم این کار را می کند که زیاد جالب نخواهد بود.

تحلیل رپورتاژ اگلیوی که به عنوان یک تبلیغ موفق در تاریخ ثبت شد

حال بیایید با هم نگاهی به یک رپورتاژ آگهی موفق بیاندازیم. دیوید اگیلوی یکی از پیشگامان تبلیغات مدرن به شمار می رود تا جایی که به او لقب پدر تبلیغات داده شده است. موضوع جالب اینجاست که این تبلیغ به عنوان اولین نمونه کار او به عنوان یک آژانس تبلیغاتی مستقل بود که در تاریخ تبلیغات جاودانه شد!

نام این رپورتاژ افسانه ای « راهنمای نوشیدنی گینس برای خوراک صدف » بود.

رپورتاژ آگهی تاثیر گذار

در این رپورتاژ ۹ نوع صدف به همراه توضیحی کوتاه راجع به زیستگاه، ارزش غذایی و طعم هر یک معرفی شده و در قسمت آخر نوشیدنی گینس به عنوان بهترین نوشیدنی که می توان در کنار خوراک صدف استفاده کرد پیشنهاد شده است.

بیایید یکی از خانه های بالا را با هم بررسی کنیم :

اگیلوی در وصف یکی از صدف ها به نام صدف خلیج نوشته : « صدف های خلیج آرام اند و پوسته ضخیمی دارند. گفته شده این صدف ها نیمه های شب خمیازه می کشند. میمون ها از این راز با خبر هستند، به همین علت سنگ ریزه هایی را که از قبل آماده شده کرده اند را به محض خمیازه صدف ها لایه پوسته صدف می اندازند و اینگونه صدف ها طعمه میمون ها می شوند».

تا حالا از این دید به دنیای صدف ها نگاه کرده بودید؟ پس احتمالا این داستان مدت های زیادی در ذهن شما خواهد ماند.

در بخشی از این رپورتاژ هم که با کادر قرمز مشخص شده است هم با فونتی متفاوت و ریز یک CTA کوچک نوشته شده است که « اگر این رپورتاژ برایتان مناسب است و یک کپی رایگان از این رپروتاژ را برای قاب کردن می خواهید، آدرس ما به نشانی فلان را یادداشت کنید »

نکات دیگری که از این رپورتاژ می توان یاد گرفت :

می توانید برند خودتان را با موارد محبوب دیگری مرتبط کنید تا اینگونه راحت تر به خاطر بماند؛ مثل اگیلوی که برند گینس را با صدف ها مرتبط کرد. اینگونه مردم برند شما را راحت تر به خاطر می سپارند و حتی این موضوع در سئو سایت هم تاثیر زیادی دارد، چون که این روز ها کاربران دیگر یک کلمه کلی را سرچ نمی کنند بلکه یک پسوند و پیشوند را هم در کنار آن به کار می گیرند.

پیشنهاد می کنم حتی برای یک لحظه هم که شده از فکر کردن به برند خود دست بردارید و محتوایی تولید کنید که احتمال به اشتراک گذاری بالایی داشته باشد، این دقیقا همان کاری است که اگیلوی انجام داده است و در آخر به صورت خیلی ریز اشاره کرده که اگر به دنبال قاب کردن رایگان این رپورتاژ هستید آدرس ما فلان جا است.

این روز ها کپشن ها خیلی مهم هستند، در واقع هیچ چیز مثل یک عکس و کپشن جذاب اثر گذار نخواهد بود. مثلا اگیلوی با استفاده از تصویر و داستان سازی تاریخچه ای که پشت هریک از صدف ها وجود دارد باعث شده که آن ها از آنچه که تصور میشد مهم تر به نظر بیایند.

کلام آخر

ما قصد داریم رپورتاژ آگهی را جوری نگارش کنیم که اگر برچسب تبلیغات، نام برند و اطلاعات تماس را از آن حذف کنیم، هیچ فرقی با یک مقاله معمول اینترنتی نداشته باشد.

مهم ترین نکته ای که باید از این متن برداشت کرده باشید این است که شما باید بر روی ارائه محتوایی جذاب و ارزشمند تمرکز کنید و از بمب باران کردن به وسیله کلمات کلیدی زیاد پرهیز کنید.

موضوع این است که اگر رپورتاژ شما مشکلی از خواننده را حل نکند قطعا مورد خشم آنها قرار خواهید گرفت و حتی امکان دارد رپورتاژ شما را به عنوان یک هرزنامه نشانه گذاری کنند. از طرف دیگر اگر رپورتاژ شما به گونه ای باشد که بخشی از مشکلات کاربر را حل کند، حتما به وسیله کاربران به اشتراک گذاشته خواهد شد.

سعی کردیم همه آنچه که برای یک رپورتاژ آگهی تاثیرگذار نیاز است را به شما آموزش دهیم، با این حال اگر هنوز هم سوالاتی در این زمینه دارید می توانید با کمک وردپرس در میان بگذارید، تیم پشتیبانی کمک وردپرس در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهد بود.

موفق و پیروز باشید.

نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

    تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس