24 خرداد , 1399

تدوین استراتژی بازاریابی اینترنتی و روش های آن

در حال حاضر، طراحی یک استراتژی بازاریابی اینترنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما با طراحی استراتژی بازاریابی خواهید توانست مشتریان بیشتری را بدست آورده و افزایش فروش داشته باشید. در این مقاله از کمک وردپرس به عنوان پشتیبان سایت و پشتیبان وردپرس سعی کرده ایم مراحل طراحی استراتژی اینترنتی را برای شما توضیح دهیم. پس لطفا تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

بازاریابی اینترنتی شامل چه قسمت هایی می شود؟

اول از هرچیزی و به عنوان اولین قدم، باید دید که در چه بخش هایی می توان بازاریابی اینترنتی را انجام داد. شناخت و آگاهی ما از روش های بازاریابی در اینترنت بسیار مهم و تاثیرگذار است. علاوه بر این تجربه استفاده از هر روش و میزان بازخورد از هر روش در کسب و کارهای گوناگون می تواند به ما در تعیین استراتژی تبلیغات اینترنتی کمک کند.

بازاریابی اینترنتی می تواند در قسمت های زیر باشد:

  • تولید محتوا
  • تبلیغات در گوگل
  • ایمیل مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • کمپین های تبلیغاتی بنری در سایت های پربازدید
  • ویدئو مارکتینگ
  • بهینه سازی سایت و سئو سایت
  • طراحی سایت حرفه ای با قابلیت تبدیل کاربر به مشتری

تولید محتوا

همانطور که قبلا هم گفته ایم و باز هم می گوییم، تولید محتوا یکی از مهم ترین روش های بازاریابی اینترنتی است. شما باید بتوانید محتوایی حرفه ای و درجه یک برای سایتتان و با توجه به موضوع سایت تولید کرده و در بازه زمانی مشخصی در سایت قرار دهید.

استراتژی بازاریابی اینترنتی

تبلیغات در گوگل

اینکه شما بلد باشید چگونه باید در گوگل تبلیغ کرد کار چندان راحتی نیست. اما می توانید در خصوص اینکه چگونه باید در گوگل تبلیغ کرد مقداری مطالعه کنید و بهترین روش های تبلیغاتی را برای پیدا کردن درست ترین کلمه کلیدی برای تبلیغ را در گوگل بیابید. اگر هنوز هم فک می کنید از عهده این کار برنمی آیید کافی است با تیم کمک وردپرس که خدمات پشتیبانی سایت را به شما ارائه می دهد تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید. تبلیغات را در طراحی استراتژی بازاریابی اینترنتی جدی بگیرید.

ایمیل مارکتینگ

به دو روش می توان ایمیل مارکتینگ را استفاده کرد. حفظ رابطه و نگهداری مشتریان قدیمی به منظور معرفی خدمات و محصولاتت جدید و دیگری به دست آوردن مشتری جدید.

در روش اول شما باید از بازاریابی درونگرا استفاده کنید و در روش دوم هم باید یک لیست از ایمیل کاربران هدف را پیدا کرده و با ایمیل مارکتینگ سعی در جذب کردن شان کنید.

استراتژی بازاریابی اینترنتی

تاثیر تبلیغ در شبکه های اجتماعی و بالا بردن میزان فروش کسب و کارها

یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین بخش هایی که امکان معرفی کسب و کارتان را به شما می دهد و شما به راحتی می توانید آنجا کسب و کارتان را معرفی کنید، شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی بهترین روش و راهکار برای ایجاد تعامل دو طرفه و نزدیک با مخاطبان است.

کمپین های تبلیغاتی بنری در سایت های پربازدید

منظور از این کار و ایجاد کمپین های تبلیغاتی، ایجاد بنرهای معرفی خدمات و محصول و درج کردن تبلیغات در سایت هایی است که پربازدید هستند و یا بنر ها است. شما از این طریق می توانید بازدید کنندگان زیادی را از سایت های پربازید جذب کرده و به سایت خود بکشانید.

ویدئو مارکتینگ و تاثیر آن در بازاریابی اینترنتی

این روز ها ویدئو مارکتینگ بازار داغی دارد. زیرا ویدئو ها تاثیر به سزایی در سئو سایت ها دارند. شما باید در ابتدا یک تیزر مناسب برای معرفی کردن خدمات و یا محصول شرکت خود داشته باشید و سپس از روش موجود در ویدئو مارکتینگ استفاده کنید.

بهینه سازی و سئو سایت

امروزه سئو دارای الگوریتم های پیچیده ای است که در عین سادگی اهمیت زیادی دارد. اینکه شما بتوانید با کلمه کلیدی ای که کاربران جستجو می کنند در نتایج اول گوگل باشید، و این یعنی سایت تان را به خوبی سئو کرده اید. اگر خودتان وقت این کار را ندارید و یا اطلاعات کافی در این باره ندارید می توانید بهینه سازی وردپرس خود را به تیم کمک وردپرس بسپارید تا در کمترین زمان ممکن در کلمه کلیدی دلخواهتان درصدر نتایج گوگل قرار بگیرید.

طراحی سایت حرفه ای با قابلیت تبدیل کاربر به مشتری

یکی از مهم ترین مسائل داشتن یک سایت خوب و قابل اعتماد (از دیدگاه مشتری) است. سایت باید به گونه ای باشد که خیلی سریع اطلاعاتی که مشتری می خواهد را به او بدهد، و او را به سمت استفاده از خدمات یا محصولات، سوق دهد.

استراتژی بازاریابی اینترنتی

حال با توجه به شناختی که روی روش های مختلف تبلیغات در بازاریابی اینترنتی به دست آوردیم، به سراغ مراحل طراحی استراتژی بازاریابی اینترنت خواهیم رفت :

  • تعیین هویت سازمانی
  • بررسی رقیب ها
  • تقلید از استراتژی های افراد موفق
  • طراحی کردن استراتژی بازاریابی اینترنتی چند وجهی
  • گزارش گیری و آمار

تعیین هویت سازمانی در بازاریابی اینترنتی چه اهمیتی دارد؟

نام برند خود را انتخاب کنید. باید سعی کنید نام تجاری ای که انتخاب می کنید یونیک و کاربرپسند باشد، زیرا اینگونه می توانید تا حدی از رقیبان خود متمایز شوید. بهتر است برای خود رنگ سازمانی و لوگو داشته باشید زیرا رنگ سازمانی و لوگو معرف شما و نشانه شما و برندتان برای جلب اعتماد مخاطبانتان است.

بررسی رقبایتان

بهتر است بدانید رقیب هایتان چکار کرده اند و چکار می کنند، زیرا این کار می تواند به شما در برداشت یک الگوی درست و مناسب برای رسیدن به هدف یاری کند. البته لازم به ذکر است این مساله در کسب و کار های یونیک کاربرد چندانی ندارد. اما متاسفانه و با توجه به اینکه کمتر شاهد تاسیس کسب و کار های خاص هستیم، این موضوع برای همه نوع کسب و کاری کارایی ندارد.

در کنار بررسی رقیبان می توانید با بررسی بازار و بدست آورن نیاز مخاطبان بهترین خدمات و محصولات را به آن ها بدهید و با انجام دادن تبلیغات درست، در این رابطه می توانید مشتریان بالقوه ای را بدست آورید.

علاوه بر این با تقلید کردن از استراتژی های موفق در زمینه کاری خود و یا زمینه های مختلف، می توانید الگو برداری های خوبی در رابطه با طراحی استراتژی بازاریابی اینترنتی داشته باشید.

طراحی استراتژی بازاریابی اینترنتی چند وجهی

در این قسمت منظور از چند وجهی بودن این است که فقط یک مسیر را برای تبلیغات استفاده نکنید. در زمان های مختلف و با توجه به موضوع کسب و کارتان و هدف های آن، استراتژی های تبلیغاتی را تغییر دهید یا حداقل میزان تبلیغات در قسمت های مختلف را در فاصله هایی که می دانید کم و زیاد کنید. اگر بخواهید فقط روی یک تبلیغات زوم کرده و توجه ویژه نشان دهید، ضعیف تر شدن را برایتان در بر خواهد داشت.

موفق و پیروز باشید

نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

    تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس