شماره تماس کمک وردپرس

۰۲۱-۲۸۴۲۵۹۴۷

پشتیبانی و مشاوره
پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس

۱۲ نکته برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در این مقاله از کمک وردپرس ارائه دهنده خدمات بهینه سازی, پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس قصد داریم ۱۲ نکته برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برای شما بگوییم که بتوانید به کمک آن ها فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده و به موفقیت برسانید.

آیا می دانید که چه کارهایی باید انجام دهید تا مشتریان جذب فروشگاه اینترنتی شما شوند و خرید خود را از فروشگاه شما انجام دهند؟ از همین اول به شما بگویم که داشتن یک وبسایت ایده ال و حرفه ای الزامی میباشد البته در صورتی که خودتان توانایی اجرا و بهینه سازی رو ندارید از

این روزها بسیاری از افراد برای خرید محصولات مورد نیاز خود ابتدا به فروشگاه های اینترنتی مراجعه می کنند. دلایلی مثل صرفه جویی در وقت و دسترسی آسان و … باعث شده است تا محبوبیت خرید اینترنتی روز به روز افزایش پیدا کند. با همه این وجود بدون رعایت برخی اصول و موارد فروشگاه اینترنتی نمی تواند در جذب مشتری و افزایش بهره وری موفق عمل کند. پس بیایید تا ببینیم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چه باید کرد؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

نکاتی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق

۱- انتخاب یک نام مناسب برای سایت

انتخاب نام فروشگاه و یا برندتان باید به گونه ای باشد که به راحتی در ذهن مشتریان تان ماندگار شود. بهتر است نام برندتان کوتاه باشد. خیلی از افراد گمان می کنند اگر نام وب سایت خود را همانند وب سایت های مشابه و موفق انتخاب کنند تاثیر زیادی در موفقیت شان دارد. به همین دلیل امروزه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی را با پیشوند دیجی یا پسوند کالا میبینیم.

به شما پیشنهاد می کنیم به این نکته توجه کنید که یک اسم باعث خاص شدن شما نمی شود بلکه این شما هستید که با فکر و تلاش می توانید باعث خاص شدن یک اسم شوید. بنابراین نام سایت خود را بدون در نظر گرفتن نام سایت دیگر رقیب هایتان انتخاب کنید.  بنابراین اولین گام برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب نام مناسب می باشد.

۲- یک هاست مناسب انتخاب کنید

هاست فضایی است که اطلاعات سایت شما مانند : کد های برنامه نویسی سیستم مدیریت محتوا، دیتابیس و … روی آن قرار می گیرد. هاست باید پایداری بالایی داشته باشد و در تمام طول شبانه روز در دسترس مشتریانتان قرار گیرد. همچنین اکثر فروشگاه های اینترنتی مصرف زیادی از منابع سرور دارند و حتما باید سرویسی که برای آنها انتخاب می کنید باید بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. یک هاست با منبع پایین مسبب پایین آمدن تمرکز شما و کلافگی تان می شود. بنابراین سعی کنید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بهترین هاست را انتخاب کنید.

۳- سیستم مدیریت محتوای مناسبی انتخاب کنید

سیستم مدیریت محتوا، همه اطلاعات فروشگاه شما از جمله لیست کالاها یا خدمات، قیمت ها، تصاویر کالاها، توضیحات آن ها و … را شامل می شود.

پس اینکه چه سیستم مدیریت محتوایی را انتخاب می کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. ما فرض را بر آن می گیریم که قصد برنامه نویسی اختصاصی برای فروشگاه خود را ندارید و می خواهید از سیستم هایی مثل ووکامرس و … استفاده کنید.

اینکه چه نوع سیستم مدیریت محتوایی را انتخاب کنید به نیاز و سلیقه شما باز می گردد. بنابراین قبل از انتخاب باید امکانات هر سیستم را در نظر بگیرید و بتوانید انتخاب کنید که کدام سیستم مدیریت محتوا برای شما مناسب تر است. توجه کنید که تغییر دادن سیستم مدیریت محتوا در میانه راه کار چندان آسانی نیست بنابراین بهتر است از همان ابتدا تصمیم درستی بگیرید و بهترین سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید که در میانه راه پشیمان نشوید.

بعد از انتخاب سیستم مدیریت محتوا باید بدانید که مشتریان چیزی را دنبال می کنند که در نگاه اول از آن خوششان بیاید و جذابیت خود را آشکار سازد. پس دید بصری برای انتخاب از طرف مشتری پراهمیت به نظر می رسد. البته توجه کنید این زیبایی نباید به صورتی باشد که باعث پیچیده شدن محیط کاربری شود. این بدین معنی است که طراحی به صورتی باشد که علاوه بر زیبایی سایت باید کاربر در راحت ترین حالت و روش به نیاز خود دسترسی پیدا کند. اگر به دنبال یک طراحی سایت وردپرس هستید که خیالتان را از هر جهت راحت کند، تیم کمک وردپرس به شما کمک خواهد کرد.

۴- در دسترس بودن

باید زمینه ای را مهیا کنید که مشتری به راحتی بتواند به شما دسترسی پیدا کند. برای دسترسی هرچه راحت تر مشتریان بهتر است چندین راه ارتباطی از جمله تلفن، ایمیل، چت و… داشته باشید. مثلا چت یا همان گفتگوی آنلاین می تواند در رشد فروشگاه شما بسیار موثر باشد.

پاسخگویی سریع به مشتریان خیلی خیلی مهم است. به همین دلیل بیشتر افراد به سمت چت یا تماس تلفنی گرایش دارند زیرا سرعت بالاتری نسبت به ایمیل دارد. با این وجود نیاز است که همواره ایمیل های دریافتی را بررسی کرده و در اولین فرصت اقدام به پاسخگویی کنید.

۵- به صورت تخصصی کار کنید

بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی و راه انداختن یک وب سایت باید روی کسب و کار خود تمرکز کنید. متاسفانه خیلی از فروشگاه های اینترنتی اقدام به فروش محصولاتی می کنند که هیچ ربطی به تخصصشان ندارد. یادتان باشد که مشتریان زمانی به شما اعتماد خواهند کرد که مطمئن باشند شما اطلاعات کافی در این زمینه دارند. به طور مثال اگر سوالی راجع به محصولی که برای فروش دارید بپرسند و شما نتوانید جواب دهید به احتمال ۹۹٪ مشتریتان را ازدست خواهید داد.

بنابراین سعی کنید برای شروع در حوزه تخصصی خود کار کنید. بسیارند فروشگاه هایی که در ابتدای کار فقط با چند محصول خاص کار خود را آغاز کرده اند و سپس آن را گسترش داده اند و به جایگاه امروزشان دست یافته اند. پس عجله نکنید و قدم به قدم جلو بروید.

۶- کاربری آسان سایت

دسترسی مشتریان به بخش ها مختلف سایت و ثبت سفارش در آن باید راحت و آسان باشد. به طوری که همه مشتریان بتوانند به راحتی سفارشات خودشان را ثبت کنند. بهتر است یک راهنمای تصویری از چگونگی انجام مراحل ثبت سفارش تهیه کرده و در سایت قرار دهید، همچنین لینک آن را به گونه ای در سایت قرار دهید تا برای مشتریان جلب توجه کند.

۷- تولید محتوا

سعی کنید برای تولید محتوای یک محصول، اطلاعات راجع به محصول را خودتان وارد کنید. زیرا کپی کردن اطلاعات محصول از سایر سایت ها باعث می شود رتبه سایتتان کاهش پیدا کند و یا اصطلاحا از نظر سئو افت کنید. به یاد داشته باشید محتوا علاوه بر متن شامل عکس محصولات هم می تواند باشد. پس سعی کنید یک پس زمینه مشخص و زیبا برای عکاسی انتخاب کنید و از زوایای مختلف محصولتان عکسبرداری کرده و در فروشگاه قرار دهید. همچنین دقت کنید عکس دقیقا از همان محصولی باشد که قصد فروشش را دارید. مثلا اگر مشتری تصویر یک محصول را دیده و محصولی با شکل و ظاهر دیگری را دریافت کند، چندان خوشایند نخواهد بود.

۸- سریع و مشخص بودن بازه زمانی ارسال

مشتری باید بداند در چه بازه زمانی سفارشات خود را دریافت خواهد کرد. باید از زمانبندی سیستم های ارسال محصولات مثل پست و تیپاکس اطلاع حاصل کنید و براساس آن برای کاربر حق انتخاب گذاشته تا براساس آن بتواند برنامه ریزی کند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که در صورت مشخص کردن بازه زمانی دقت کنید که محصول دقیقا در همان زمان به دست مشتری برسد. اینکه بازه زمانی را مشخص نکرده باشید قابل قبول تر از این است که آن را مشخص کنید ولی خوش قول نباشید. زیرا در صورت بدقولی مشتری دلسرد خواهد شد.

۹- خدمات پس از فروش

فروش محصول و خدمات به یک مشتری نمی تواند موفقیت یک فروشگاه را تضمین کند. زیرا شما به مشتری هایی نیاز دارید که چندین بار از شما خرید کنند. توجه کنید که یک مشتری زمانی به فروشگاه شما بازمی گردد که از سفارش قبلی خود کاملا راضی بوده باشد. بنابراین خدمات پس از فروش را نباید نادیده گرفت زیرا یکی از راه های جلب رضایت مشتری است.

بنابراین سعی کنید پس از هربار خرید با مشتری ارتباط برقرار کرده و نظرش را در رابطه با محصول خریداری شده جویا شوید. به انتقادات و پیشنهادات مشتری گوش کنید. علاوه بر این از آنجایی که بسیاری از مصولات از طریق پست و یا تیپاکس به دست مشتری می رسد، اینگونه می توانید مطمئن شوید که محصول به دست مشتری رسیده است یا نه.

یادتان باشد این کار تاثیر بسیار مثبتی روی مشتری دارد زیرا تماس فروشنده پس از تحویل کالا برای مشتری بسیار خشنود کننده خوهد بود. و اینگونه می توانید اعتماد آن ها را جلب کرده تا دوباره از شما خرید کنند.

۱۰- برای محصولاتتان تخفیف در نظر بگیرید

یکی از راه های جلب توجه مشتریان قرار دادن تخفیف برای محصولات است. سعی کنید در زمان های مختلف تخفیفاتی را برای محصولات خود در نظر بگیرید. و با تعیین کردن قسمتی به نام محصولات شامل تخفیف در صفحه اصلی، این محصولات را به مشتریان عرضه کنید.

۱۱- هزینه های پرداختی مشتری را مشخص کنید

به طور معمول فروشگاه های اینترنتی دو هزینه از مشتری خود دریافت می کنند. یک هزینه برای خود محصول و دیگری برای ارسال آن. بنابراین در زمان انجام مراحل ثبت سفارش ریز همه هزینه ها را باید به صورت دقیق برای مشتری مشخص کنید تا مشتری بداند هزینه ای که باید پرداخت کند چقدر و بابت چه چیزی بوده است. خصوصا اگر در فروشگاه خود روش پرداخت در محل را هم دارید حتما باید در هزینه نهایی که به مشتری نشان داده می شود، هزینه ارسال را نیز در ذکر کنید تا در هنگام پرداخت مشکلی ایجاد نشود.

۱۲- تبلیغات

یکی از عوامل موفقیت در هر کسب و کاری تبلیغات به صورت هدفمند می باشد. همیشه باید بخشی از درآمد خود را برای تبلیغات اختصاص دهید. یکی از روش های تبلیغاتی در حوزه دیجیتال که نتایج چشمگیری دارد گوگل ادورز می باشد. و اگر در انتخاب کلمه کلیدی هوشمندانه عمل کنید می توانید درآمد بالایی از گوگل ادورز داشته باشید. همچنین قرار دادن بنر فروشگاه در سایت هایی مشابه با تخصص شما می تواند گزینه مناسبی باشد.

از دیگر روش های تبلیغات استفاده از شبکه های اجتماعی است. همانطور که همه می دانند این روز ها قدرت شبکه های اجتماعی خیلی بیشتر از سایت ها می باشد. مثلا توجه کنید که شما به وسیله یک سایت قوی می توانید به جذب مشتری بپردازید. اما اگر بتوانید از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی استفاده کنید، خیلی سریع نتیجه آن را می بینید. پس بهتر است در یکی از شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام یک اکانت ایجاد کرده و در آن فعالیت کنید تا تاثیر چشمگیر آن را روی کسب و کار خود ببینید.

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اختیار شما بگذاریم. امید داریم که با خواندن این مطالب اطلاعات کافی برای راه اندازی کسب و کار خود به دست آورده باشید. خوشحال می شویم اگر تجربیات و پیشنهادات ارزشمند خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

موفق و پیروز باشید

5/5 - 1 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس