شماره تماس کمک وردپرس

۰۲۱-۲۸۴۲۵۹۴۷

پشتیبانی و مشاوره
پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ همراه با تصاویر 2022

بسیاری از افراد و بیزنس ها برای جلب اعتماد گوگل و کاربران خود، به دنبال ثبت آدرس شرکت و یا کسب و کارشان در گوگل مپ هستند. ثبت مکان در گوگل مپ Google Map موجب می شود تا هنگامی که کاربران نام وب سایت و یا کلمه کلیدی شما را جستجو می کنند، آدرس وب سایت به همراه موقعیت مکانی و شماره تماس شما در قسمتی از نتایج، نمایش داده شود.

ثبت این اطلاعات در نقشه گوگل می توانند سئو وردپرس تان را بهبود ببخشد. اما این فقط یکی از مزیت های ثبت مکان در گوگل مپ Google Map است. توجه داشته باشید در مطالب پایین تر، تمامی مزیت های ثبت آدرس در گوگل مپ بررسی خواهد شد.

نکته : در صورتی که خودتان امکان و توانایی ثبت موقعیت کسب و کار خود در گوگل مپ را ندارید میتوانید از مجموعه کمک وردپرس پشتیبانی سایت ارائه دهنده خدمات نگهداری و توسعه وبسایت, افزایش سرعت وردپرس و پشتیبانی وردپرس کمک بگیرید .

ثبت مکان در گوگل مپ Google Map

ثبت مکان در گوگل مپ به شما این امکان را می دهد تا به صورت رایگان ، هنگامی که کاربران نام برند شما را در گوگل جستجو می کنند، در گوشه ای از نتایج، اطلاعات برند شما نمایش داده شود.

بسیاری از کسب و کار ها برای توسعه ی کسب و کار خود از این روش استفاده کرده اند.

می توان گفت که ثبت کردن مکان شرکت ها در گوگل یکی از لطفا های بزرگ گوگل برای کاربرانش است. یک راه بهتری نیز برای ثبت موقعیت و نشانی شرکت شما وجود دارد که استفاده کردن از Google My Business می باشد. اما به دلیل وجود برخی محدودیت ها برای کاربران ایرانی، این سرویس غیر قابل استفاده می باشد.

ما در این مقاله ثبت مکان در گوگل مپ Google Map را ، به صورت مرحله به مرحله و تصویری ،به شما خواهیم آموخت. لطفا تمامی نکات این مقاله را با دقت مطالعه فرمایید.

ثبت مکان در گوگل مپ Google Map

مراحل ثبت مکان در گوگل مپ Google Map

در ابتدا باید بدانید که نحوه ی ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی (تلفن همراه) دقیقا همانند کامپیوتر می باشد و هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

برای ثبت کردن مکان خود در نقشه گوگل ابتدا باید با استفاده از حساب جیمیل خود وارد سایت Google Maps شوید.

نکته: برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را در سایت گوگل مپ ثبت کنید، لازم است تا یک حساب جیمیل داشته باشید و با استفاده از آن وارد سایت شوید.

ثبت مکان در گوگل مپ Google Map

بلافاصله بعد از ورود به گوگل مپ، نقشه مکانی که در آن حضور دارید به شما نمایش خواهده شد،که با کشیدن ماوس می توانید مکان های دیگری را نیز مشاهده کنید.

سپس بر روی منویی که در قسمت چپ تصویر قرار دارد کلیک کنید تا تعدادی چند گزینه برای شما نمایش داده شود.(اگر زبان گوگل مپ شما انگلیسی می باشد و می خواهید آن را فارسی کنید کافی است بر روی گزینه ی language کلیک کرده و زبان فارسی را انتخاب نمایید.)

ثبت مکان در گوگل مپ Google Map
بعد از کلیک بر روی منویی که، گوشه سمت چپ گوگل مپ قرار دارد. چند گزینه برای شما نمایش داده می شود. اکنون گزینه add a missing place (افزودن یک مکان جا افتاده) را انتخاب کنید. تا یک فرم برای شما باز شود.

ثبت مکان در گوگل مپ Google Map
بعد از کلیک  روی add a missing place،فرم و یا تصویری به شکل زیر برای شما نمایش داده می شود :ثبت مکان در گوگل مپ

بعد از نمایش دادن یک فرم برای شما تعدادی دسته بندی را مشاهده می کنید که باید در این دسته بندی ها اطلاعات خود را به صورت کامل و با دقت وارد کنید. توجه داشته باشد این مرحله یکی از مراحل مهمه ثبت مکان در گوگل مپ است.

  • در قسمت name (نام) می توانید از اسم شرکت یا کلمه کلیدی خود استفاده کنید.
  • در بخش category (دسته) باید حوزه ای که در آن فعالیت می کنید را انتخاب نمایید.

ثبت مکان در گوگل مپ Google Map

  • در باکس location (نشانی) باید آدرس شرکت خود را وارد نمایید. این آدرس به طور پیش فرض در مکانی که در آن حضور دارید ثبت گردیده است. برای تغییر این آدرس و انتخاب نشانی شرکت خود باید بر روی گزینه update location map یا نقشه ای که زیر قسمت Add address قرار دارد کلیک کنید. با انتخاب کردن این قسمت یک صفحه کوچکی از نقشه به شما نمایش داده خواهد شد. اکنون باید مارکر قرمز (نشانگر) را بر روی نشانی مورد نظر خود قرار دهید. بعد از انتخاب مکان موردنظرتان، گزینه Done را انتخاب کنید تا مکان موردنظر شما بلافاصله بعد از تایید به صورت آدرس در قسمت Add address قرار گیرد.

ثبت مکان در گوگل مپ Google Map

(بعد از وارد کردن نشانی شرکت خود کمی صفحه را رو به پایین اسکرول کنید. چنانچه مکان مدنظر شما از پیش با نام دیگری در گوگل ثبت شده است جهت تغییر آن می توانید در قسمت search for place or business نام مکان فعلی خود را وارد نمایید. اگر در غیر این صورت بود این بخش را خالی بگذارید.)

اکنون برای تکمیل اطلاعات کسب و کار خود بر روی گزینه Add phone, hours, website, opening date and photos کلیک کنید.

ثبت مکان در Google Map

با کلیک بر روی … Add phone, hours صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد. که باید اطلاعاتی مانند شماره تماس، وبسایت، ساعت های فعالیت و تصاویر خود را در آن قرار دهید.

ثبت مکان در گوگل مپ Google Map

حال با وارد کردن تمام اطلاعات تقریبا کار تمام شده است. لطفا بعد از وارد کردن اطلاعات خود،دیک بار تمامی موارد را چک فرمایید ،تا اشتباه تایپی در اطلاعات شما وجود نداشته باشد. بعد از آسوده شدن،با انتخاب گزینه SEND اطلاعات خود را در گوگل مپ ذخیره کنید.

اکنون دیگر به پایان راه رسیدید، زیرا مکان کسب و کارتان در گوگل مپ ذخیره شده است. فقط کمی باید در انتها منتظر بمانید تا اطلاعات توسط اوپراتور های گوگل بررسی و تایید شود. این عملیات ممکن است از چند دقیقه الی نهایتا 20 روز بعد از وارد کردن اطلاعات تان به اتمام برسد در کل بستگی به سرعت اوپراتور های گوگل دارد. و بعد از آن دیگر فراینده ثبت مکان در گوگل مپ به صورت کامل به اتمام خواهد رسید و شرکت شما در گوگل مپ ثبت می شود.

مزایای ثبت آدرس در گوگل مپ

لازم است تا بدانید که الگوریتم های گوگل به شکلی است که به هنگام جستجو کردن،سایت هایی که از نظر موقعیت مکانی به شما نزدیک تر هستند، در صدر این نتایج حضور خواهند داشت. برای مثال شما هنگامی که یک کلمه کلیدی را در شهر تهران جستجو می کنید،زمانی که بخواهید همان کلمه را در یک شهر دیگر جستجو کنید نتایج متفاوتی را مشاهده خواهید کرد.در نتیجه گوگل نزدیکترین نتایج را به شما نمایش خواهد داد.

همین موضوع موجب شده است تا شکل دیگری از سئو با نام  سئوی محلی یا Local Seo به وجود آید. شما اگر سئو محلی را همانند سئو سایت جدی بگیرید، می توانید درآمد تان را 2 الی 3 برابر افزایش دهید. سئو محلی به شما کمک می کند تا در جستجو های یک شهر یا منطقه در نتایج نخست حضور داشته باشید.

در کل ثبت آدرس در گوگل مپ، این قابلیت را به شما خواهد داد، که اگر نام شرکت، فروشگاه ، برند و یا خدمات شما در گوگل جستجو شود، در سمت چپ یا راست (بستگی به زبان مرورگر) نتایج جستجو، نقشه گوگل به همراه اطلاعات شرکت شما برای فرد سرچ کننده به نمایش خواهد آمد. جدا از آن آدرس شما در اپلیکیشن و سایت Google Maps نیز به کاربران نمایش داده خواهد شد.

پرسش های مهم

زمان لازم برای ثبت مکان در نقشه گوگل؟

این عملیات ممکن است از چند دقیقه تا نهایت 20 روز بعد از وارد کردن اطلاعات تان به اتمام برسد. درکل بستگی به سرعت اوپراتور های گوگل دارد. پس زیاد نگران نباشید.

هزینه ثبت موقعیت در گوگل مپ؟

ثبت مکان در نقشه گوگل، از سرویس های رایگان گوگل می باشد .گوگل هیچ هزینه ای در ارتباط با این موضوع از شما دریافت نخواهد کرد.

چرا مکان در گوگل مپ ثبت نمی شود؟

به علت اینکه گوگل در ارتباط با این موضوع بسیار حساس است و پایین بودن اعتبار یا leavel اکانت شما می تواند یکی از علت های آن باشد. یک علت مهم دیگر نیز صحیح نبودن اطلاعات کسب و کار شما است، که می تواند یک بهانه بزرگ برای ثبت نکردن نشانی تان توسط گوگل باشد. پس به شما پیشنهاد می دهیم تا با یک حساب معتبر عملیات خود را انجام دهید و در نوشتن اطلاعات کسب و کار تان، دقت لازم به عمل آورید.

 موفق و سربلند باشید. 🙂 

امتیاز به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس