26 مرداد , 1399

۳ عامل تاثیرگذار در پیشرفت در کسب و کار

احتمالا شما هم دیده اید که اکثر کسب و کار ها طوفانی شروع می کنند اما نمی توانند پیشرفت خوبی در ادامه داشته باشند و در میانه راه باز می مانند. احتمالا در این شرکت ها یک عیب اساسی وجود دارد و یا اینکه مدیران و تصمیم گیرندگان اصلی شرکت توانایی لازم برای پیشرفت کردن را ندارند. این روزها همه ما با حجم انبوهی از تبلیغات مواجه هستیم که به ما القا می کند که «شما هم می توانید پیشرفت کنید»

این حرف درست بوده ولی به این سادگی ها هم نیست، و نیاز به تلاش بسیار زیادی دارد. زیرا در ادامه مسیر ممکن است همه چیز برخلاف میل شما هم پیش برود.

مشکل اصلی این است که اکثر مردم نمی دانند که ابزار لازم برای رسیدن به پیشرفت های بزرگ در زمینه کسب و کار چه است. علاوه بر این هیچ دانشگاهی وجود ندارد که این کار را به صورت عملی به شما آموزش دهد که به چه صورت می توانید کسب و کار خود را گسترش بدهید. حال به چه صورت می توان در رابطه با این ابزار آگاهی پیدا کرد؟

تنها یک منبع قابل اعتماد وجود دارد که می توانید از آن به عنوان راهنما برای کسب و کار خود استفاده کنید و آن هم تجربه افرادی است که توانسته اند کسب و کارشان را به میزان چشمگیری گسترش دهند. ولی این کار دو مشکل دارد. مشکل اول اینکه این افراد به طور معمول مشغله زیادی داشته و سرشان شلوغ است و شما به راحتی نمیتوانید به آن ها دسترسی داشته و از آن ها وقت ملاقات بگیرید. و مشکل بعدی اینکه شما نمی توانید هر پیشرفت و موفقیتی را تعمیم بدهید و نتیجه گیری کنید.

تحقیقات فراوانی روی کارآفرینان بسیاری انجام شده است و این واقعیت را به ما نشان می دهد که تنها یک مسیر خاص برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد. تعداد زیادی روش های کاربردی، اقتصادی و بازاریابی وجود داشته که امکان توسعه کسب و کار را فراهم می آورد. در بین این روش ها سه مولفه مشترک و اساسی وجود دارد که می توانیم آن ها را به پایه های صندلی کسب و کار تشبیه کنیم. و از جمله ابزار لازم برای پیشرفت کسب و کار به حساب می آیند.

پیشرفت کسب و کار

معرفی سه مولفه اصلی و اساسی در پیشرفت کسب و کار

۱- تاثیر بازار بر پیشرفت کسب و کار

این مولفه را در هر شرایطی می توان ارزشمند دانست. اما اهمیت آن بیشتر زمانی جلب توجه می کند که می خواهید بازار را برای محصول و یا خدمات تان ارزیابی کنید. یکی از تلخ ترین حقایق این است که انسان ها به طور معمول نمی دانند که چه چیزی را نمی دانند. به خصوص زمانی که کاری را شروع نکرده اید نمی دانید پاسخ بازار به طرح اقتصادی شما چه می باشد.

امکان دارد همه توان و وقت خود را روی آن گذاشته باشید، اما بازار هدف مناسبی را نتوانید پیدا کنید.

می دانید که بازار از دو عامل وابستگی و تقاضا تشکیل شده است. وابستگی به این معنا که هر مشتری قصد دارد که چقدر از محصول من را خریداری کند و تقاضا به این معنی که تعداد مشتریانی که برای خدمات و یا محصولات من هزینه می کنند چقدر است؟

اگر می خواهید محصولتان به صورت چشمگیری رشد داشته باشد و یا وابستگی و تقاضای زیادی بین مشتریان تان داشته باشد، باید یک سوال مهم اساسی از خود بپرسید :

« آیا تعداد کافی از کاربران به تعداد کافی از محصول و خدمات من خریداری می کنند؟»

۲- تاثیر محصول بر پیشرفت کسب و کار

این روز ها در حال تجربه تغییراتی اساسی هستیم زیرا در حال حاضر در هر زمینه ای محصولات و خدمات بسیار زیادی را می توان پیدا کرد؛ و به گونه ای شده است که محصولات و خدمات ارائه شده بسیار بیشتر از تقاضای افراد است. بازار امروز همراه است با محصولات متنوع و رقابتی سخت و طاقت رسا؛ قیمت هایی که به سختی تغییر می کنند و انتظار و توقع مشتریان که هر روز زیاد و زیاد تر می شود.

چه باید کرد؟چاره چیست؟

شاید در این وضعیت تصمیم بگیرید که در این وضعیت بازار برای ارتقای فروش تان، محصولات خود را کمی ارزان تر و همچنین سریع تر به دست مشتری خود برسانید، اما متاسفانه باید بدانید که تنها کمی سریع تر و ارزان تر، راه حل موثری برای به دست آوردن مشتری نخواهد بود.

در دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد مقاله ای منتشر شد که در آن جان گورویل ادعایی را که بعد ها به تئوری ۹ برابر معروف شد، مطرح کرد. برطبق این تئوری محصول و یا خدمات شما برای آنکه بتواند از دید مشتریان در میان همه محصولات یکسان به عنوان محصول بهتر شناخته شود، می بایست ۹ برابر بهتر از آن ها باشد. این ادعا در جایگاه خود بسیار چالش برانگیز است، اما اگر واقعا قصد دارید که به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید و کسب و کارتان به طرز چشمگیری به سمت جلو حرکت کند باید این چالش را پشت سر بگذارید.

بهترین راه برای ایجاد جذابیت و کشش و همچنین جذب مشتری این است که بتوانیم نوعی از رضایت مشتری را به وجود بیاوریم که پیشتر آن را تجربه نکرده اند و یا حتی به آن فکر هم نکرده اند.

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده، در بررسی شرکت هایی که افزایش درآمد را سخت عنوان کرده بودند، دیده شد که این شرکت ها هیچ محصول و یا ایده جدیدی برای ارائه نداشتند و محصولاتشان تنها کپی دیگر محصولات بود. این در حالی است که وقتی شرکت هایی که افزایش درآمد را خیلی راحت بیان کرده بودند را بررسی کردیم، دیدیم که در محصولات خود ایده های جدیدی را برای ارائه دارند. و مشتریان در خرید خود از این دسته شرکت ها تجربه جدید به دست می آوردند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که اگر خدمات و یا محصولاتتان کپی دیگر شرکت ها باشد، مسیر پیشرفتتان بسیار بسیار سخت و مشکل و یا حتی غیر ممکن خواهد شد.

۳- پیشرفت در کسب و کار و درآمدزایی بیشتر

پیشرفت کسب و کار

بیشتر سرمایه گذاران معتقدند که تبلیغات و بازاریابی را خیلی بهتر از رقیبانشان انجام می دهند. ولی نکته جالب توجه آنجاست که دقیقا همین افراد در زمینه فروش و درآمد بیشتر به مشکل بر می خورند. بازاریابی موضوعی است که با مشتری سر و کار داشته و شرکت نسبت به وجهه خود در بین مردم حساس بوده و سعی میکنند همیشه خود را در جهت فعالیت های بازرگانی پرکار نشان دهند.

از سوی دیگر بازاریابی از آن دسته فعالیت هایی است که به راحتی نمی توان میزان موفقیت های آن را اندازه گیری کرد و حتی شاید میزان اندازه گیری موفقیت آن به شدت با تعصب همراه باشد. به همین دلیل صاحبان شرکت ها به دلیل تعصبی که دارند همیشه دوست دارند فکر کنند که تبلیغات و بازاریابی خوبی دارند.

دلیل آنکه صاحبین شرکت ها از فروششان رضایت کافی ندارند این است که تلاش می کنند تا خودشان را مستقیما با امر فروش درگیر نکنند. همچنین این افراد در زمینه فروش تجربه کافی را ندارند و دوره آموزشی خاصی هم ندیده اند. و در نتیجه به هیچ عنوان از فروش سر در نمی آوردند. به همین دلیل نمی توانند افراد با تجربه و خبره را در زمینه فروش استخدام کنند.

اما بدانید که همه شرکت هایی که به صورت مداوم در حال پیشرفت هستند. همه تمرکز، وقت و سرمایه شان را برای تداوم، ایجاد و همچنین افزایش ظرفیت فروش شان به کار می برند.

در نهایت چیزی که باید بدانید این است که یک محصول فوق العاده و انجام تبلیغ مناسب، ضمانتی برای موفقیت و پیشرفت کسب و کاری که راه انداختید نیست. باید برای فروش محصول خود از یک روش کارآمد و تکرارپذیر استفاده کنید. هرگز فکر نکنید که خوب بودن محصول تان به تنهایی، افزایش فروش آن را تضمین خواهد کرد. فروش بسیار سخت بوده و نیاز به هزینه، تلاش و زمان دارد.

و نکته مهم آخر اینکه به یاد داشته باشید تا زمانی که برای محصول خود فرایند فروش مناسب و توسعه پذیر را پیدا نکرده اید، محصول خود را وارد بازار نکنید.

کلام آخر

به پایان یکی دیگر از سری مقالات کمک وردپرس به عنوان پشتیبان سایت و پشتیبان وردپرس رسیدیم، امیدواریم نهایت استفاده را از این مقاله کرده باشید، لطفا انتقادات و پیشنهادات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

موفق و پیروز باشید

نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

    تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس