12 مهر , 1400

9 روش برای انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی

حتما برای شما اتفاق افتاده است، زمانی که می خواهید رپورتاژ آگهی خود را منتشر کنید، در به در دنبال یک سایت خوب برای انتشار رپورتاژتان باشید. از طرفی نیز انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی برای شما کار دشواری است.اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد،زیرا ما تمامی نکات لازم را به شما در این مقاله خواهیم گفت.

این روز ها با زیاد شدن تعداد کسب و کار ها به ویژه کسب و کار های اینترنتی،تبلیغات نیز به شکل قابل توجه ای افزایش یافته اند. تمام افرادی که در دنیای وب فعالیت می کنند،حتی من و شما یک بار با این تبلیغات روبه رو شده ایم. تبلیغاتی مانند بنرهای چشمک زن و پاپ‌آپ‌هایی که ناگهان وسط صفحه باز می‌شوند. اما با گذشت زمان، بستن این تبلیغات برای ما عادی شده و با یک کلیک این تبلیغات را می بندیم. با گذشت زمان شیوه ی جدیدی از تبلیغات به نام رپورتاژ آگهی به وجود آمد.

انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی

همانطور که در اول این مقاله به شما گفتم ،منتشر کردن رپورتاژ در یک سایت خوب اهمیت بسزایی دارد. ما برای انتشار یک رپورتاژ دو هدف کلی داریم.اولین هدف ما معرفی و افزایش فروش کسب و کار ما است که می تواند موجب افزایش فروش و شناخته شدن برند ما شود و دومین هدف افزایش رتبه وبسایت در گوگل است به شکلی که رپورتاژ آگهی امروزه یکی از تکنیک های سئو وردپرس نیز به حساب می آید. اما قبل از انجام اینکار باید وبسایت خودتان را در شرایط ایده ال قرار دهید ! در صورتی که وبسایت شما شرایط مناسب رو نداره بهتره باید یک پشتیبان سایت و یا پشتیبان وردپرس مشورت کنید .

ما در این مقاله قصد داریم تا به شما در انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی کمک کنیم پس با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی اصلا چی هست؟

رپورتاژ آگهی یا Advertising reportage ،به شکلی از آگهی گفته می شود که به صورت یک مقاله با گزارش خبری به مخاطبان عرضه می شود. این مقاله به شکلی است، که خواننده هنگام مطالعه آن چندان درگیر تبلیغاتی بودن آن نمی شود و  آن را به شکل یک محتوای مصرفی می بیند.

1-موضوع یک وب‌سایت

برای انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی،موضوع وبسایت بسیار اهمیت دارد. هر چقدر موضوع وبسایت به کسب کار شما نزدیک تر باشد،منتشر کردن رپورتاژ تان با ارزش تر خواهد بود. شاید بپرسید که چگونه؟

هنگامی که شما در یک وبسایت که با موضوع کسب و کار شما همخوانی دارد، رپورتاژ منتشر می کنید؛ احتمال تبدیل شدن کاربران آن به مشتری شما بیشتر خواهد بود.یک فاکتور دیگر که به انتخاب موضوع یک وبسایت ارزش می دهد سئو سایت است.برای مثال وقتی یک رپورتاژ در سایتی که موضوعی یکسان با سایت شما دارد قرار می دهید گوگل اهمیت بیشتری به  آن می دهد، زیرا آن سایت در حرفه شما فعالیت می کند.برای مثال اگر وب سایت شما در زمینه آشپزی باشد و یک لینک از یک سایت فروش لوازم آرایشی بگیرید، گوگل به آن اهمیت زیادی نمی دهد چون آن وبسایت در زمینه ی کسب و کار شما فعالیت نمی کند.

2-کاربران یک وب‌سایت

اگر در کنار سئو قصد دارید تا دیده شوید باید مخاطبان وبسایت موردنظرتان را بشناسید.شما باید ویژگی های کاربران آن سایت را پیدا کنید.مثلا بفهمید که کاربران آن وبسایت از چه جنسیتی یا چه ویژگی برخورد دارند یا اینکه جوان هستند یا کهنسال .برای مثال اگر رپورتاژتان در مورد آشپزی است کاربران هدف شما زنان خانه دار می باشند و باید به دنبال وبسایت هایی که بانوان زیادی در آنها فعالیت دارند بگردید.کاربران یک وب‌سایت

 

وبسایت ها می توانند از نظر کاربر به دو دسته تقسیم شوند. دسته اول وبسایت هایی هستد که خواننده ی ثابتی دارند. به شکلی که این کاربران مدام سایت را برسی می کنند و مطالب جدید را مطالعه می کنند. و دسته ی دوم هم وبسایت هایی هستند که خواننده ثابت ندارند اما در گوگل از جایگاه خوبی برخوردار هستند. و بازدیدکنندگان زیادی نیز به همراه دارند.

در حالت اول، شما می‌توانید آسوده خاطر باشید که رپورتاژ شما توسط خواننده‌ها مطالعه خواهد شد. اما در حالت دوم، برای اینکه مقالۀ شما دیده شود، حتماً باید سایت مقصد بتواند رتبۀ خوبی را در گوگل کسب نمایید.

3-رتبۀ الکسای وب‌سایت

اگر به دنبال انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی هستید. باید بدانید که یک وبسایت در چه رتبه ای از گوگل قرار دارد.هر چقدر که رتبه یک سایت پایین تر باشد طبیعتا آن سایت مطرح تر است و بازدید کننده ی بیشتری خواهد داشت. برای پیدا کردن رتبه ی سایت ها در گوگل کافی است وارد آدرس www.alexa.com/siteinfo شوید.بعد از وارد شدن کافی است، تا آدرس سایت موردنظرتان را وارد کنید. بعد از انجام این عمل، آمار و اطلاعاتی به شما نمایش داده می شود.

رتبۀ الکسای وب‌سایت

4-اعتبار یک وب‌سایت از نظر کاربران

بیشتر سایت هایی که رپرتاژ آگهی منتشر می کنند،تبلیغاتی بودن مقاله را به خوانندگان خود می گویند.این کار سبب می شود که اگر اطلاعات غلطی در مقاله وجود داشته باشد به اعتبارشان لطمه ای نخورد.

در کل ارزش قائل بودن و اعتماد کردن کاربران به یک وبسایت بسیار مهم است.زیرا زمانی که می دانند رپورتاژ شما یک تبلیغ است با این وجود باز هم آن مقاله را مطالعه می کنند.زیرا به آن سایت اعتماد دارند.پس انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی تاثیر بیشتری در تبلیغات و برندینگ شما دارد.

اعتبار یک وب‌سایت از نظر کاربران

5-میزان اعتبار یک وب سایت از نظر سئو

تا الان فهمیده اید که سایت هایی که اعتبار بیشتری دارند بک لینک کرفتن از آن ها نیز تاثیر بیشتری برای شما خواهند داشت. اما من چطوری اعتبار یک وبسایت رو بسنجم ؟!

برای فهمیدن اعتبار یک وبسایت ابزار های زیادی وجود دارند.یکی از این ابزارها Mozbar (ماز یا موز بار) است.با نصب کردن این ابزار روی مرورگر خود ،به آسانی می توانید از مقدار اعتبار یک وبسایت با خبر شوید. هنگامی که این افزونه را نصب کردید، باید وارد وبسایت موردنظر خود شوید و این تولبار را فعال کنید که با انجام این کار این ابزار به شما سه آمار مختلف نشان خواهد داد.

میزان اعتبار یک وب سایت از نظر سئو

DA:اولین آماری که ماز به شما نشان می دهد، مقدار اعتبار دامنه خواهد بود.هر چقدر عدد نمایان شده به 100 نزدیکتر باشد،اعتبار کلی وبسایت شما بیشتر خواهد بود.

PA:با استفاده از این آمار می توانید اعتبار صفحه ای که در آن حضور دارید را پیدا کنید. حتما برای تصمیم گیری بهتر در رابطه با انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی سنجیدن اعتبار صفحه اصلی یک سایت اهمیت زیادی خواهد داشت.

Spam Score:این عدد نشان دهنده ی میزان اسپم بودن یک وبسایت است.اگر یک وبسایت امتیاز اسپم زیادی داشته باشد بهتر است که از انتشار رپورتاژ در آن جلوگیری کنید.زیرا این امر نتنها تاثیر مثبتی بر روی وبسایت شما نمی گذارد بلکه می تواند تاثیر های بالعکس داشته باشد.

6- تعداد و نوع لینک‌ها

سایت هایی که رپورتاژ آگهی منتشر می کنند اکثریت شان قوانین گوناگونی دارند. برای مثال یک قانونی که در تمامی این سایت ها وجود دارد تعداد و نوع لینک هایی است که حاضرند به سایت شما بدهند.سایت های منتشر کننده رپورتاژ آگهی معمولا اجازه قرار دادن 3 لینک فالو در مقاله را می دهند.لینک فالو چیه ؟!

لینک در حالت کلی به دو دسته Follow و Nofollow تقسیم می شوند. لینک های فالو همان لینک های معمولی هستند، که باعث می شوند تا ربات های گوگل که وظیفه ی رتبه بندی وبسایت ها را دارند،با دیدن آن ها ،این لینک ها را دنبال کنند.لینک فالو در واقع لینکی است که به سایت شما ارزش بیشتری می دهد.اما اگر لینک ها دارای ویژگی نوفالو باشد ربات های گوگل با دیدن آنها توجه خاصی به آنها نمی کنند.در نتیجه لینک نوفالو تاثیر خاصی بر روی وبسایت شما نمی گذارند.

تعداد و نوع لینک‌ها

7-دائمی یا موقتی بودن رپورتاژ آگهی

برخی وبسایت ها برای انتشار رپورتاژ آگهی شما، مدت زمان خاصی را مشخص می کنند.مثلا رپورتاژ شما را در مدت 6 تا یک سال و یا بیشتر نشان می دهند و بعد از پایان این زمان رپورتاژ آگهی تان را حذف می کنند. رپورتاژ دادن در چنین سایت هایی زیاد توصیه نمی شود.زیرا خبری از تاثیر بلند مدت لینک ها نیست و تاثیر رپورتاژتان کم می شود.پس بهتر است رپورتاژ تان را  در سایت هایی که به صورت دائمی این کار را انجام می دهند، قرار دهید.

8-محل انتشار رپورتاژ آگهی

اکثر وبسایت ها رپورتاژ هایشان را در قسمتی از صفحه اصلی سایت خود قرار می دهند.اما در این بین تعدادی از وبسایت ها رپورتاژ شما را در صفحه رپورتاژ ها قرار می دهند.(اما گاهی با پرداخت هزینه بیشتر به آنها می توانند مقاله ی تان را در صفحه اصلی قرار دهند.)این عمل دو تاثیر منفی دارد:

یک اینکه تعداد کاربر کمی رپورتاژ شما را می بینند و مطالعه می کنند و فقط بر روی سئو وردپرس شما تاثیر خواهند گذاشت.

دو اینکه سایت شما از صفحات اصلی سایت لینک دریافت نمی کند و در نتیجه لینک های دریافتی شما از اعتبار کمتری برخورد دار خواهند بود.

9-محدودیت تعداد کلمات و تصاویر

آخرین نکته ای که باید هنگام انتخاب بهترین سایت برای رپورتاژ آگهی به آن توجه کنید این است ،که وب‌سایت موردنظر چه محدودیت‌هایی از نظر میزان تصاویر و کلمات، برای شما قرار داده است.اگر چه این محدودیت زیاد هم چیز مهمی نیست، ولی نباید فراموش کنید که اکثرا مقالاتی که طولانی‌تر هستند و در آنها  تصاویر بیشتری وجود دارد، در رتبه‌های بهتر گوگل قرار می‌گیرند.

پیروز و سربلند باشید 🙂

نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

    تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس