توجه :

به علت وقوع آتش‌سوزی در یکی از طبقات ساختمان شرکت، کلیه خطوط قطع بوده و امکان پشتیبانی تلفنی وجود ندارد. لذا خواهش‌مند است از سیستم تیکتینگ و یا چت آنلاین استفاده فرمایید.

۱۱ خرداد , ۱۳۹۸

۸ اشتباه رایج در طراحی صفحه “تماس با ما”

اشاره به اشتباهاتی که در طراحی صفحه “تماس با ما” در نرخ تبدیل تاثیرمی گذارند

یکی از اصلی ترین صفحاتی که درزمان بررسی نرخ تبدیل به آن توجه می نمایم صفحه اول وب می باشد
آیا تا به این زمان صفحه “تماس با ما” برای شما تا این حد ارزش داشته است ؟ زیرا که این صفحه از اصلی ترین راه ارتباطی بین شما با کاربران می باشد ،این مورد باعث می شود که در طراحی سایت شرکتی توجه خاصی بر این موضوع داشته باشید

از آنجایی که صفحه تماس با ما را می توان یکی از پر بازدید ترین صفحات وب سایت ارشاره نمود ،از این صفحه می توان باز دیدکنندگان را به مشتریان تبدبل نمود ، این احتمال وجود دارد بدون آنکه خودتان متوجه این موضوع شوید با اشتباهاتی همرا شده اید که باعث شود منفی شدن نرخ تبدیل سایت شما شود .

اگر از این موضوع اطمینان ندارید که صفحه تماس با ما وب شما دچار اشکال می باشد یا خیر ؟ با ما در ادامه این مقاله همرا باشید
ما در این مقاله به ۸ اشتباه رایجی که در طراحی صفحه تماس با ما امکان دارد اتفاق بیفتد و باعث اثر گذاری منفی بر نرخ تبدیل خواهد شد را بررسی می نمایم. ما برای مشکل راه کار های مناسبی را به شما پیشنهاد میدهیم

اشتباهات رایج در طراحی صقحه تماس با ما

۱ . سایت به کلی صفحه تماس ندارد:

از بزرگترین اشتباهاتی که احتمال دارد رخ بدهد ، نبود صفحه تماس با ما می باشد ،امروزه طراحی وب سایت های شخصی فرگیر شده است ، در اکثر این وب سایت ها طراحی صفخه تماس با ما نادیده گرفته می شود
در خیلی از موارد مشاهده شده است که مدیران این سایت ها به جای قرار دادن صفحه تماس با ما از آیکون های صفحات اجتماعی استفاده می نمایند ، این باعث می شود شما به کاربران خود اعلام کنید در شبکه اجتماعی فعالیت مناسبی دارید

اما موضوعی که وجود دارد شاید برخی از کاربران در هیچ یک از شبکه های اجتماعی فعالیت نداشته باشند و حتی کاربرانی هستند دنبال اطلاعات در رابطه با محصول یا خدمات شما می گردند این موضوع باعث می شود هیچ کمکی به کاربران نکند

راه حل ساده، طراحی صفحه تماس با ما است. زمانی که برای طراحی صفحه اصلی وقت بسیاری صرف کرده:
ازساده ترین راه حل های این مورد طراحی صفحه تماس می باشد .موقعی که برای طراحی صفحه اصلی وقت زیادی میگذرید ،و آنرا با ویدیوهای HD و بکگراند parallax مزین کرده اید، نبودن صفحه تماس با ما هیچ توجهی نمی تواند داشته باشد .

کاربران وب سایت شما نمی توانند با شما تماس بر قرار نماید و باعث می شود که این فکر را می کنند که شما اهمیتی به کاربران نمی دهید

۲ . دسترسی به صفحه تماس سخت است:

مطمئنن تا به حال به این مساله روبرو شده اید که به هرمیزانی که به دنبال صفحه تماس با ما می گردید آن را پیدا نمی کنید. تماس با مسئول وب سایت به بازی تبدیل می شود که شما در آن نقش بازیگر را دارید.
این احتمال وجود دارد که صفحه تماس با ما اگر در قسمت ناوبری قرار نداشته باشد ،به احتمال فراوان در قسمت فوتر آن را پیدا کنید .
احتمالاً در قسمت فوتر آن را پیدا می کنید. به نظر برخی از طراحان این کار بدون مشکل می باشد این موضوع برا ی کاربران نامفهوم می باشد ، بدتر از این موضوغ این می باشد که کاربر برای پیدا کردن صفحه تمابیاید از سرچ گوگل کمک بگیرد

بهترین حالت این می باشد که همیشه لینک صفحه “تماس با ما” را در منوی ناوبری وب سایت بگذارید. قرار دادن صفحه تماس با ما در بخش فوتر باعث خستگی کاربران می شود تا این صفحه را پیدا نمایند و در اکثر موارد کاربران سایت را ترک خواهند کرد

به این معنی می باشد به دلیل طراحی نادرست رابط کاربری، یک مشتری بالقوه را از دست داده اید. با گذاشتن لینک صفحه تماس با ما در منوی ناوبری و استفاده از لغت ساده تماس دسترسی را برای کاربرانتان خیلی آسان کنید

۳ . فیلدهای غیرضروری در طراحی فرم تماس:

این که یک صفحه تماس مناسب داشته باشید یک هنر است و حرفه ای شدن در طراحی آن نیاز به تمرین های فراوان دارد ،رخ دادن خطا درآن بسیار راحت بوده صفحات تماس اغلب به ۲ دسته تقسیم می شوند: یا در آنها فیلد ها به اندازه ی کافی وجود ندارد یا اینکه فیلد ها در آن ها بسیار فراوان بوده

کاربران دوست دارند سریعا اطلاعاتی که شما به آن احتیاج دارید در اختیار شما قرار دهند ، اما اگر ابزار اینکار را برایشان فراهم نکرده باشید احتمالا مشتریانی را از خواهید داد ، از سمت دیگر، کاربران وقت و حوصله کافی برای پر کردن تعداد زیادی فیلد، آن هم جهت اطلاع از اینکه کد تخفیف کار می کند یا نه، ندارند. و همین طور اگر توضیحات لازم را برای هر فرم و نحوه پر کردن آنها ارائه نکنید، این امکان وجود دارد باعث شود نرخ تبدیل کاهش دهد

فرم تماس را با توجه به مقصود سایت و مخاطب هدف طراحی نماید. زمانی که کاربر متوجه شود که فرم قرار داده شده به او اجازه ی رفع نیازهایش را نخواهد داد ، آن فرم کارایی لازم را خواهد داشت ، اگر زمان سپری شده برای تکمیل کردن فرم پیش از ۲ دقیقه باشد

احتمال وجود سوالات بی مورد در آن خیلی فراوان می باشد ، به صورت عادی اضافه شدن هر فیلد اضافی به یک فرمدر قسمت فرم ها شانس تکمیل شدن آن توسط کاربران تا ۱۰ در صد کاهش می باید

اشتباهات رایج در طراحی صقحه تماس با ما

۴ . استفاده از در خواست های ارسالی برای بهبود صفحه تماس با ما :

شاید این موضوع هیچ ربطی در خصوص خود صفحه تماس نداشته باشد ، اما با بررسی دقیق بر روی در خواست ارسال شده از سوی کاربران می توان بر روی طرح صفحه تماس بیشتر کار کرد و باعث بهبود ای صفحه خواهد شد ،بررسی کردن درخواست های ثبت شده کاربران ، به شما دید بسیارخوبی ازعلت تماس کاربران با شما خواهد داد. در پایان این امکان برای شما فراهم می شود تغییرات دلخواه را برای افزایش کارایی صفحه و رضایت مشتریان انجام دهید.

بیشترین موضوعاتی که کاربران در خصوص آنها پیام ارسال نموده اند آنها را انتخاب نماید ،و پس از انتخاب در یک منوی dropdown بگذارید . این کار باعث می شود تا نزدیک ترین موضوع را برای پیام خود پیدا نماید . بررسی کردن باعث آگاهی از مشکلات احتمالی وب با توجه به تکرار و تعدد پیام های ارسالی می شود

فقط با پاسخ دادن به نطرات برایتان مهم نباشد . از تمامی پیام های ارسالی یک آمار کلی بگیرید ، زیرا اگر کاربری به خاطر بروز مشکلی با شما تماس برقرار نماید ،این احتمال وجود دارد خیلی از افراد دیگر در خصوص همین موضوع با شما بگیرند

۵ . فرم تماس به تنهایی کارایی لازم را ندارد:

از مناسب ترین راه های بر قراری تماس فرم ها می باشند البته این نکته را باید بیان کنیم که راحترین راه برای تماس نمی باشد ،بنابر این زمانی کاربری می خواهد با شما تماس بگیرد حتما یک موضوع مهمی وجود دارد به همین خاطر نباید آن را محدود کنید ، اضافه کردن راه های ارتباطی بیشتر شما را در دسترس تر خواهد نمود

تماس تلفنی یکی از مناسب ترین راه های برقراری ارتباط می باشد ، اما در صورتی که شما خواهان این نباشید که اما اگر به هر دلیل نمیخواهید شماره تماس خود را بر روی صفحه قرار دهید، بیشتر از یک راه ارتباطی بر روی صفحه سایت خود قرار دهید، در صورتی هم که نمی خواد آدرس شرکت و یا حتی آدرس الکترونیکی خود را بر روی سایت بگذارید از آیکون شبکه های اجتماعی می توانید استفاده نماید

۶ . استفاده از روش های آنتی اسپم:

دریافت پیام های اسپم و فرم های بی هدف می تواند شما را اذیت کند ، و از طرفی استفاده از کپچا در طراحی فرم تماس سایت میتواند موجب کاهش نرخ تبدیل و آزار مخاطبین شما هنگام تکمیل فرم ها گردد. در صفحه “تماس با ما” اغلب با قراردادن چند فیلد اجباری مشکل اسپمرها برطرف خواهد شد . در مواقعی که همچنان پیام های نامناسب دریافت میکنید پیشنهاد میکنیم که از سوالات ساده و کپچای آسان در این صفحه استفاده نماید .

۷ . کاربران از ارسال پیام خود مطمئن شوند:

فقط به این منظور که فرمی پر و ارسال شده است ، این معنی را ندارد که صد درصد به آن پاسخ داده می شود . حتما بارها پیش آمده است که با صرف زمان، فرم های متعددی را در وب سایت های گوناگونی پر کرده و پس از ارسال آنها هیچ گاه پاسخی دریافت نکرده اید.این موضوع باعث می شود که شما نا امید شود این فکر را می کنید کسی پیام شما را ندیده و اهمیتی ندارد.

دقت نکردن به پیام های ارسالی فرم، می تواند ضربه بزرگی به فرصت های احتمالی وارد نماید . این کار باعث می شود به کاربران نشان دهید که در مدیریت وب سایت خود ضعف داشته اید ارتباط با مشتریان برای شما اهمیتی ندارد

برای رفع و دوری از این مشکل می توانید فرم خود را به یکی از ایمیل هایی که مرتباً آن را چک می کنید وصل نماید یا فردی را استخدام نماید که این کار را برای شما انجام دهد اجباری نیست در وب سایتان از فرم تماس استفاده نماید ، زمانی که لازم نمی باشد به خود زحمت دهید و پیام های ارسالی را پاسخ دهید.

۸ . فرم هایی که کار نمی کنند:

در خیلی از مواقع ، بخش هایی از وب سایت از کار خواهند افتاد ، این موارد در کار خیلی عادی می باشد اما به این منظور نمی باشد که این نواقص باید حل نشده باقی بماند. به دلیل های متفاوتی امکان دارد این فرم ها دیگر کار نکنند ،از دکمه های ارسال گرفته که فرم را ارسال نکرده تا فرم هایی که با وجود تکمیل تمام فیلدها توسط کاربر، پیغام تایید را نشان نداده و به ارسال پیغام خطا ادامه می دهند. فرم ها به دلایل مختلفی از کار خواهند افتاد

این در حالی می باشد که خیلی از مواقع از کار افتادن فرم تماس تقصیر طراح و پشتیبان سایت نمی باشد ، بیشتر در مواردی که از فرم های آماده استفاده می شود ، این موضوع شاید اهمیتی برای کاربران نداشته باشد اغلب کاربران به دنبال بهانه ای می باشند که از سایت خارج شوند.

به برنامه ریزی و حجم پیام های دریافتی بستگی دارد ، لازم است به صورت ماهانه فرم ها چک شود ، مخصوصا اگر جدیدأ پیامی را در یافت نکرده اید . این کار به شما اجازه می دهد تا از وجود هرگونه اخلال در فرم پیش از کاربر اطلاع پیدا کرده و آن را رفع کنید.

همواره در حال ارتقای صفحه تماس خود باشید با رفع تمامی مشکلات بالا از تکمیل فرم تماس خود داری نماید ،مطمئنن هنوزهم مشکلاتی وجود دارد که سبب از دادان مشتریان می شود ،از دیگر قسمت هایی که باید به آنها دقت کرد ، تست A/B نوع بیان به کار رفته در دکمه های فرم و کاهش اصطکاک فرم تماس می باشد

کمک وردپرس برای شما آرزوی موفقعیت و سربلندی را دارد..

نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

    تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس

    گفتگوی آنلاین در تلگرام