توجه :

مشتریانی که از تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۹۷ از کمک وردپرس خدمات بالای ۹۰.۰۰۰ تومان دریافت کنند بصورت دائم میتوانند آخرین نسخه از افزونه های تجاری iThemes Security , Yoast Seo , Wp-rocket را دریافت کنند .

۲۵ اردیبهشت , ۱۳۹۸

به صرفه ترین روش برای جذب مشتری

در این مقاله از سری مقالات کمک ورردپرس میخواهیم به روش های کم هزنیه جذب مشتری اشاره نمایم .

حتما همه ی شما روش های مختلفی را برای افزایش مشتری ،فروش محصولات و معرفی برند و خدمات را تست کرده اید ، قطعا تمامی روش ها تست شده در جای خود درست و کاربردی می باشند ، اما ما در این مقاله بر اساس آخرین آمار انتشار داده شده در مورد به صرفه ترین روشهای جذب مشتری در فضای وب به ترتیب اهمیت و میزان اثر گذاری روش ها اشاره می کنیم که در ادامه این مقاله مرور می شود :

به صرفه ترین روش برای جذب مشتری

۱ . بازاریابی اینفلوئنسرها (اثر گذاری افراد ) – influencer marketing

یکی از اثربخش ترین روش های جذب مشتری و ترفند های پشتیبان سایت ، استفاده از افراد مشهور و تاثیر گذار برای معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات می باشد .در این روش افراد تاثیر گذار شناسایی می شوند و فعالیت های بازاریابی در راستایی این افراد می چرخد .

در سال ۲۰۱۸ بازاریابی اینفلوئنسری با رشد همرا بوده وبه نظر میرسد برندها خواستار به رشد فروش و ارائه خدمات از این طریق را خواهند داشت.
برای دست یابی به این هدف ،اول باید استراتژی مناسبی برنامه ریزی نمود و فعالیت های خود را برای بهره برداری حداکثری از این روش سازماندهی نمود ،برای بودجه و زمان خود برنامه ریزی کنید و به تحقیق بپردازید.رویکرد بازاریابی اینفلوئنسری ارتباط بین مردم میباشد نه شرکت با شرکت.

“اینفلوئنسر مارکتینگ “صرفا استفاده از آدمهای معروف برای معرفی کالا نمیباشد ، اینفلوئنسرها افرادی می باشند که درصنعت خود اعتبار بدست آورده اند ، اعتماد مردم را جلب نموده اند و در شبکه های اجتماعی آنها را دنبال می نمایند. گاهی داشتن یک برند ساعت در دست اینفلوئنسر بیشتر از اینکه او راجع به آن تبلیغ کند ، اثر گذار میباشند .

۲ . بازاریابی ایمیلی (Email marketing) :

ایمیل مارکتینگ ارسال یک پیام تبلیغاتی به گروهی از افراد میباشد. در پشتیبانی سایت ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای مهم بازاریابی دیجیتال میباشد که افراد را به دنبال کردن موضوع مورد نظر شما تشویق می نمایند . دو مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ” هزینه کم” و “سادگی در اجرای آن می باشد”. بازاریابی ایمیلی یک روش کم هزینه برای تبلیغ محصولات یا خدمات می باشد که به راحتی با ایجاد یک کمپین ایمیل مارکتینگ به اجرا در خواهند آمد.

شما می توانید از لیست افرادی که در خبر نامه سایت شما عضو میباشند برای ایمیل مارکتینگ استفاده نماید و آنها را در جریان اخبار ، ایونت ها ، تخفیف های ویژه و … قرار دهید. کسب ارتباط با مشتری باعث افزایش وفاداری و بازگشت مجدد آنها به سمت شما خواهد شد .

با وجود اینکه ۹۴ درصد افراد از ایمیل استفاده می نمایند ولی فقط ۶۱ درصد آنها عضو شبکه های اجتماعی می باشند، هنوز هم ایمیل مارکتینگ یک روش موثر برای ارتباط با مشتری می باشد.

۳ . جستجوی ارگانیک (organic search):

منظور از جستجوی ارگانیک این می باشد که کاربر عبارتی را در اینترنت جستجو می نماید و سایت شما را در صفحه نتایج جستجو (SERPs) مشاهد می نماید و وارد سایت شما می شود.در این روش کاربر از طریق موتورهای جستجو مثل google ,yahoo , Bing و … وارد سایت شما خواهید شد .

در حالت کلی مردم به موتورهای جستجو اعتماد دارند و شما برای دیده شدن در نتایج اول (که بیشترین سهم کلیک را دارند) باید اصول و تکنیک های سئو و بهینه سازی را در سایت خود پیاده سازی نماید .در این روش این امکان وجود دارد با تغییر الگوریتم های گوگل و وضعیت رقبا ، جایگاه شما در نتایج جستجو تغییر می کند.

۴ . جستجوی پولی (Paid search):

جستجوی پولی به این معنا می باشد که تبلیغ در صفحه نتایج جستجو (SERPs) یا سایتهای شریک بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما خواهد بود که با هر بار کلیک روی تبلیغ ، باید هزینه ای پرداخت نمود. از روش غیر متداول دیگر آن پرداخت هزینه به ازای نمایش آگهی می باشد.

۵ . نمایش تبلیغات (Display Advertising):

نمایش تبلیغات به معنای تبلیغ در سایتها ، اپلیکیشن های موبایل و شبکه های اجتماعی از طریق بنر و یا سایر فرمتهای آن مثل ویدئو ، متن و GIF برای جذب کاربر می باشد.

اغلب بنرهای بزرگتر نتایج بهتری ارائه می نمایند .اصلی ترین تبلیغات نمایشی در سایزهای ۲۸۰*۳۳۶ یا ۲۵۰ *۳۰۰ پیکسل برای تبلیغات مستطیلی و ۶۰۰*۳۰۰ برای تبلیغات نصف صفحه و ۹۰*۷۲۸ یا ۱۰*۳۲۰ پیکسل برای تبلیغات بنری در وب سایتها می باشند.

۶ . بازاریابی وابسته (Affiliate marketing):

در پشتیبانی وردپرس بازاریابی وابسته معرفی کالا یا خدمات یک فروشنده به مشتری توسط شخص ثالث صورت می پذیرد . در این روش اغلب وبلاگ نویسان و بازاریابان اینترنتی از طریق وب سایت ، ایمیل ، شبکه های اجتماعی و … برای محصولات یا خدمات شما تبلیغ می نمایند و به ازای هر مشتری در سود شریک شده و مبلغی دریافت می کنند .به این روش بازاریابی رابطه ای نیز می گویند

اگر شما هم علاقه به گسترش کسب و کار خود در فضای مجازی را دارید ، بهترین روش برای کسب و کار خود را پیدا کرده و روی آن تمرکز نماید.

موفق و پیروز باشید..

نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس

گفتگوی آنلاین در تلگرام