شماره تماس کمک وردپرس

۰۲۱-۲۸۴۲۵۹۴۷

پشتیبانی و مشاوره
پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس

گوگل ادوردز یا سئو ؟ (مقایسه کامل)

کمک وردپرس تیم ارائه دهنده خدمات توسعه وبسایت و پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس با عنوان گوگل ادوردز یا سئو ؟ با ما همراه باشید, به طور معمول نظریات گوناگونی در رابطه با اثرات تبلیغ در گوگل بر سئو و برعکس آن مطرح بوده و است. افراد متعددی برای دریافت سرویس های تبلیغات گوگل به ما مراجعه میکنند و سوالات خودشان را اینگونه بیان میکنند : (آیا تبلیغات در گوگل روی سئو سایت موثر است) یا (پیشبه نهاد دوستانم میخواهم به گوگل پول بدهم تا رتبه سایتم افزایش پیدا کند) یا مثلا (به نظر شما اگر از گوگل ادز استفاده کنم سئو سایم به تدریج ارتقا پیدا میکند؟) .

ایجاد یک روش جهت افزایش بازدید قطعا نیازمند به تیم تبلیغات و همچنین تیم پشتیبان وردپرس میباشد تا قبل از شروع سئو و یا تبلیغات به حل مشکلات وردپرس بپردازد و همچنین شروع به عیب یابی سایت وردپرس کند.

گوگل ادوردز یا سئو ؟

در ابتدای کار با اطمینان خاطر باید بگوییم که این تصورات 100 درصد غلط هستند و تبلیغات در گوگل تحت هیچ شرایطی بر وضعیت سئوی سایت شما تاثیر ندارد.علاوه بر این سئوی سایت هم تاثیرات چندانی بر تبلیغات گوگل ندارد.در این مطلب، قصد داریم هر چیزی را که مربوط به اثرات متقابل سئو و تبلیغات گوگل بر یکدیگر است را مفصلا بررسی کنیم و به شما این توانایی را بدهیم تا خودتان بهترین انتخاب را بین این گزینه ها بکنید : تبلیغات در گوگل؟ سئو؟ یا هر دو؟

نتایج گوگل ادز و سئو چگونه نمایش داده می‌شوند؟

بیایید تصور کنیم که به دنبال یک تور گردشگری به صرفه به استانبول هستیم.در ابتدا به سراغ گوگل می رویم و عبارت (تور استانبول ارزان قیمت) را جستجو میکنیم. احتمالا با صفحه ای به شکل زیر برخورد خواهیم کرد :

گوگل ادوردز یا سئو ؟

در تصویر بالا می بینیم که در بالا و پایین صفحه جستجو، یک یا چند سایت با علامت Ad نمایان شده است. این ها دقیقا همان تبلیغاتی هستند که گوگل انجام میدهد.یعنی گوگل از آن ها پول گرفته است تا وقتی شما عبارت (تور استانبول ارزان قیمت) را جستجو می کنید، سایتشان را در صفحه اول به شما نشان دهد.این نتایج در واقع همان نتایج پولی(paid search) می باشند.

در هر جستجو ،حداکثر 4 تبلیغ در بالای صفحه و 4 تبلیغ در پایین صفحه نشان داده می شود.

دیگر سایت هایی هم که مابین این ها قرار گرفته اند، با استفاده از تولید محتوا و سئو وردپرس جایگاه خود را بهبود بخشیده اند و در واقع نتایج طبیعی (Organic Search) هستند.معمولا 10 نتیجه طبیعی در هر صفحه جستجو نشان داده خواهد شد.

با توجه به چیزی که تا کنون گفتیم، گوگل در بیشترین حالت حاضر می شود تنها 40 درصد محتوای خود را به صورت تبلیغات به کاربران نشان دهد.یعنی حداکثر در کنار 10 نتیجه طبیعی 8 تبلیغ نشان داده خواهد شد.

تبلیغات گوگل در مقابل سئو (کدام یک موفق می شود؟)

می دانیم که برای حضور داشتن در بین نتیجه های صفحه اول گوگل، 2 راه وجود دارد :

یک راه بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو می باشد.برای این کار باید کیفیت و عملکرد سایتمان را افزایش دهیم.محتواهای مفید و به درد بخور تولید کنیم، خودمان را در فضای اینترنت مطرح و شاخص کنیم و پر اهمیت تر از هر موضوع دیگری صبور باشیم.تا چه زمانی؟ تا زمانی که گوگل ما را به عنوان یه سایت خوب و مطرح بشناسد و مجبور شود ما را در جایگاه بالاتری نشان بدهد.

اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم سئو یک فرایند وقت گیر و پر هزینه است، اما نتایج با ارزش و ماندگاری به همراه دارد.

حال بیایید فرض کنیم که ما به تازگی سایت خودمان را راه اندازی کرده ایم.چه باید بکنیم؟ آیا مدت ها یا ماه ها باید منتظر بمانیم و تولید محتوا کنیم تا سایتمان بالا بیاید و مورد توجه قرار بگیرد؟ احتمالا تا اینجا متوجه شدید که پاسخ چه خواهد بود : خیر .

خبر خوبی که باید به شما بدهیم این است که ما می توانیم با استفاده از تبلیغات گوگل، در زمان اندکی سایت مان را در صفحه اول گوگل و بالاتر از تمامی سایت های دیگر نشان دهیم.نتیجه این کار هم که کاملا مشخص و گویا است : افزایش فروش آنی محصولاتتان 🙂

ولی نباید از یاد ببریم که هر بار که مشتریان شما بر روی تبلیغ کلیک می کنند باید هزینه ای به گوگل پرداخت کنید.در حالی که اگر روی سئو سایت خود کار کنید و اگر سایتتان به وسیله سئو بالا باشد دیگر نیازی ندارید تا  هزینه ای پرداخت کنید.در واقع با استفاده از سئو  سایت مان به صورت طبیعی در گوگل بالاتر قرار می گیرد.

گوگل ادوردز یا سئو ؟

در آخر باید اضافه کنیم که هرچند که سئو در دراز مدت نتایج خوبی را به همراه دارد،اما در استراتژی های کوتاه مدت بهتر است به فکر تبلیغات در گوگل هم باشید .زیرا  برای اینکه در گوگل مطرح شوید و جایگاه خود را بسازید بسیار سریع ،آسان و پر بازده می باشد و میتوانید سریع تر کسب درآمد کنید.

حال بیایید به سوالات رایج در این موضوع بپردازیم:

سوال : در نهایت کدام یک از این دو (سئو یا گوگل ادز ) بهتر و کار آمد تر است؟در گوگل تبلیغ کنیم یا روی سئو سایتمان وقت بگذاریم؟

پاسخ : در واقع همه چیز به خود شما، بودجه ای که در نظر دارید و نیازتان وابسته است.بی شک بهترین و کار آمد ترین روش برای مطرح کردن خودتان در دنیای اینترنت  این است که هم روی سئو سایت خود وقت بگذارید و هم بودجه ای برای تبلیغات گوگل در نظر بگیرید.تا هم بتوانید به نتایج کوتاه مدت برسید و هم در دراز مدت بتوانید هزینه های خود را کاهش داده و اقتصادی تر عمل کنید.

اما اگر قرار است فقط یکی را مد نظر قرار دهید بهتر است اهداف، نیاز ها و وقت خود را بررسی و مشخص کنید و بر اساس آن بهترین تصمیم را بگیرید.

حال بیایید به یک سری سوال رایج در این زمینه پاسخ دهیم :

سوال : آیا فروش شما فصلی است و در زمان های مختلف فروشتان متفاوت است؟

پاسخ : در این صورت احتمالا تبلیغات گوگل برای شما انتخاب بهتری می باشد، چون می توانید سریع تر و بدون اتلاف وقت برای وب سایت خود مشتری پیدا کنید و بازدید کننده بیشتری داشته باشید.و دستتان هم باز تر است تا هر وقت که خواستید تبلیغ خود را متوقف و یا دوباره فعال کنید.مثلا یک فروشگاه لباس را در نظر بگیرید که در بعضی ماه های سال به فراخور مناسبت ها شانس بیشتری برای فروش محصولات خود دارد پس تبلیغات گوگل می تواند یک روش خوب برای جذب مشتری باشد.حتی تبلیغات شما بالاتر ازنتایج جستجوی طبیعی قرار می گیرد.

سوال : آیا تصمیم دارید که وب سایت خود را در اینترنت مطرح کنید به طوری که به عنوان یک منبع اطلاعاتی خوب و موثق در زمینه کاری تان به حساب بیایید و همیشه بازدید کنندگان برای یافتن جواب سوال هایشان به سراغ وب سایت شما بیایند؟

پاسخ : تصمیمتان بسیار عالی است اما چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این کار بدون داشتن یک سئو  درست و اصولی امکان پذیر نمی باشد.چون به طور معمول بازدید کنندگان به نتایج جستجوی طبیعی بیشتر اعتماد میکنند تا به نتایج تبلیغاتی.پس اگر در نتایج جستجوی طبیعی حضور داشته باشید به اعتبار سایت شما افزوده خواهد شد.

سوال : آیا تصمیم دارید به روی یک کلید واژه تمرکز کنید که فکر می کنید بری شما سود آور می باشد؟

پاسخ : برای شما مفیدترین کار این است که به سراغ تبلیغات گوگل بروید و بر روی این کلمه کلیدی تبلیغ کنید.یا امکان دارد خواسته شما این باشد که در تمام کلمات کلیدی و جستجو هایی که مرتبط با کارتان است دیده شوید و هر مطلبی که بارگذاری می کنید سریعا در صفحات اول جستجو نشان داده شود؟ در این صورت سئو می تواند انتخاب بهتری باشد زیرا به سایت شما اعتبار زیادی می بخشد.

در آخر بیایید بیایید آمار جالبی که در رابطه با نتایج تبلیغاتی و طبیعی جستجو وجود دارد را با هم نگاهی بیاندازیم.به طور تقریبی بین 20 تا 30 درصد از کاربران در هنگام جستجو بر روی نتایج تبلیغاتی کلیک می کنند و بیشتر کاربران تنها به نتایج جستجو طبیعی اعتماد بیشتری دارند.اما می توان مطمئن بود که این درصد در کشور ما بیشتر است، زیرا بسیاری از کاربران حتی تفاوت بین تبلیغ و جستجوی طبیعی را متوجه نمی شوند.همچنین اگر کسی روی مطلب شما کلیک نکند نیازی نیست پولی هم پرداخت کنید.

آیا سئو تاثیری بر تبلیغات گوگل دارد یا برعکس؟

موضوعی که در این جا مطرح می شود این است که تکلیف تبلیغ در گوگل نهایتا چیست؟ و تبلیغات گوگل دارای کدام یک از فاکتور های رتبه بندی می باشد؟ لینک های تبلیغی که در سایت گوگل نشان داده می شود، برای سایت هدف به عنوان یک لینک مشخص می شود؟ آیا تاثیرات تبلیغ گوگل روی سئو مستقیم می باشد؟

اگر بخواهیم پاسخ این سوال را به اختصار به شما بدهیم باید یک نه کاملا قاطع به شما بگوییم.لینک هایی که گوگل ادورز در اختیار ما می گذارد به عنوان یک لینک برای وب سایت معرفی نمیشود.و ربات های گوگل لینک های تبلیغاتی که در هر قسمتی وجود داشته باشد را به عنوان یک لینک برای آن وب سایت نمی شناسد.

لینک هایی که در گوگل به صورت تبلیغات نشان داده می شود برای گوگل به صورت nofollow می باشد.همچنین چون در قالب تبلیغات است کاملا از دید ربات های گوگل مخفی خواهد بود.پس اگر احیانا تصورتان این بوده که با استفاده از تبلیغات گوگل قادر خواهید بود سایتتان را در رتبه بالایی در نتایج جستجو قرار دهید باید به شما بگوییم که تصورتان غلط است.

موضوع بعدی این که ما اصلا به شما پیشنهاد نمی کنیم بعد از اینکه رتبه طبیعی خوبی در نتایج جستجوی گوگل به دست آوردید تبلیغات گوگل را کنار بگذارید بلکه بهتر است همواره به تبلیغات خود ادامه دهید.

(با وجود اینکه سایت خودمان هم که پس از گذشت سالها کار و تجربه و فعالیت روی کلمات کلیدی زیادی که به طور طبیعی سایتمان را در بالای صفحه گوگل قرار می دهد، علی ای حال ما همچنان از تبلیغات گوگل بهره می بریم و بازخورد مثبت آن را همچنان تجربه می کنیم).

این نکته را به یاد داشته باشید که همواره 2 بار دیده شدن مفید تر است تا تنها 1 بار دیده شدن، و بلا شک مشتری و به تبع آن بازخورد های بهتری خواهید گرفت.با این تفاسیر تبلیغات گوگل نه تنها برای کسانی که به تازگی کار خود را شروع کرده اند و کسب و کار نوپایی دارند بلکه حتی برای سایت هایی که کاملا جا افتاده اند و رتبه سئو شان بالاست هم بسیار خوب و موثر می باشد.

تبلیغات گوگل برای چه کسانی مفید است؟

اجازه دهید این قسمت را این گونه به اتمام برسانیم که چه فیلد های کاری و یا به عبارت دیگر چه نوع کسب و کار هایی از تبلیغات گوگل سود می برند؟ جواب این سوال کاملا واضح و مشخص است : همه انواع کسب و کار ها.

ولی ما روش تبلیغاتی را بیشتر به فیلد های کاری ای توصیه می کنیم که که محصول یا خدماتی برای فروش دارند.چون می توانند محصول خود را به صورت موثر و هدفدار تبلیغ کنند و در سریع ترین زمان (معمولا یک روز) بازدهی خوبی بگیرند و فروش بیشتری داشته باشند.

اما این موضوع بدین مفهوم نمی باشد که کسب و کارهایی که به دنبال مطرح کردن خود و جذب ورودی بیشتری هستند نمی توانند از تبلیغات گوگل بهره ببرند.اگرچه تبلیغات گوگل بیشتر برای کسب و کارهایی مفید است که می خواهند محصول خود را به فروش برسانند، با این وجود با انجام تبلیغات در گوگل هم می توان با هزینه مناسب و پایینی ورودی سایت را افزایش داد و کاری کرد که آگاهی مردم از کسب و کار شما و برندتان افزایش پیدا کند.

گوگل ادوردز یا سئو ؟

نتیجه گیری :

همان طور که قبلا گفتیم، تبلیغات شما در گوگل به هیچ وجه نمی تواند تاثیر مستقیمی روی نتایج جستجو طبیعی داشته باشد و سئو سایت شما را بهبود ببخشد.با این وجود افراد زیادی هستند که بر این باورند تبلیغات گوگل از آن جایی که روی برند سازی کسب و کارشان تاثیر دارد پس به صورت غیر مستقیم می تواند روی سئوی سایت شان نیز تاثیر بگذارد.

قطعا این تصورات به صورت تئوری صحیح است و اشکالی بر آن ها وارد نیست، با این وجود چون ابزار دقیقی برای اندازه گیری این تاثیرات وجود ندارد، نمی توان به صورت قطعی و 100 درصد روی این تاثیرات حساب کرد.همچنین اگر فکر کنیم این تصورات کاملا درست است با این حال باز هم تاثیرات تبلیغات روی سئو سایت به طور غیر مستقیم آن قدری کم است که نمی توان انتظار داشت تبلیغات گوگل، سئو سایت را به طور غیر مستقیم به صورت چشمگیری افزایش دهد.

در آخر باید به این نکته هم توجه کنیم که به دلیل تحریم های بین المللی که علیه کشور ما وجود دارد در سال های اخیر ما نمی توانیم به طور مستقیم تبلیغی روی گوگل داشته باشیم و برای انجام تبلیغات روی گوگل باید از طریق یک واسطه که به حساب های گوگل ادورز دسترسی دارد انجام شود.

موفق و پیروز باشید.

امتیاز به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس