شماره تماس کمک وردپرس

۰۲۱-۲۸۴۲۵۹۴۷

پشتیبانی و مشاوره
پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس

لینک سازی و تاثیر آن بر رتبه سایت

در مقالات قبلی راجع به چگونگی افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجو بسیار صحبت کردیم. و تا حدی متوجه شدیم که موتور های جستجو چگونه به ایندکس کردن سایت شما می پردازند. در این مقاله از کمک وردپرس به عنوان پشتیبانی سایت و پشتیبان وردپرس قصد داریم به لینک سازی و مفهوم آن و همچنین اهمیت این موضوع بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

بیایید تا اینجای کار فرض کنیم برای بهبود بخشیدن به سایت تان، محتوا های با ارزشی را تولید کرده اید و محتوا هایتان دقیقا همان چیزی هستند که افراد به دنبال آن هستند و برای موتور های جستجو قابل درک هستند. متاسفانه همه این موارد به تنهایی به این معنی نیست که رتبه شما به میزان قابل توجهی جا به جا خواهد شد. بنابراین لازم دارید تا برای رقابت و پیشی گرفتن از بقیه سایت ها، اعتبار سایت خود را افزایش دهید. یکی از راه حل هایی که برای این کار دارید، به دست آوردن لینک از دیگر سایت های معتبر در زمینه کاری شماست. زیرا خود گوگل اعلام کرده که لینک ها و تولید محتوای ارزشمند، دو مورد از سه عامل خیلی مهم در رتبه بندی سئو می باشد.

همانطور که می دانید سایت های اسپم تمایل به پیوند با سایت های اسپم دارند، و به همین صورت سایت های قابل اعتماد هم تمایل به پیوند با سایت های قابل اعتماد. اما سوال اینجاست که لینک سازی و پیوند به سایت های معتبر دقیقا چیست؟ به چه صورت می توان آن ها را از سایت های معتبر به دست آورد؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات نیاز است تا با اصول اولیه آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

لینک سازی

لینک یا پیوند چیست؟

لینک های ورودی را به عنوان بک لینک و همچنین پیوند های خارجی میشناسند. در واقع لینک ها رابط هایی هستند که از یک سایت به سایت دیگر اشاره می کنند. بیایید این موضوع را با یک مثال واقعی برایتان روشن کنیم. فرض کنید با خانواده به تعطیلات آخر هفته رفته اید. و از سه نفر مختلف که ارتباطی با هم ندارند در رابطه با بهترین رستوران شهر سوال می پرسید و جواب هر سه نفر یکسان باشد و یک رستوران را پیشنهاد می دهند. جوابی که آن ها می دهند دقیقا همان کاری است که لینک ها برای موتور های جستجو انجام می دهند.

از اواخر دوره 1990، موتور های جستجو با پیوند ها به عنوان یک عامل برای اهمیت و محبوبیت سایت ها برخورد می کند. پیوند ها در واقع صفحات داخلی یک دامنه را به هم متصل می کنند. به طور مثال اگر پیوندهای داخلی زیادی به یک صفحه خاص در سایت شما اشاره کنند، یک سیگنال به گوگل فرستاده می شود که مشخص کند که این صفحه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. البته مهم است که به صورت اسپم انجام نشود و به صورت طبیعی و به اندازه طبیعی انجام شود.

اگر بخواهیم بفهمیم که موتور های جستجو از چه الگوریتم هایی برای ارزیابی کردن سایت ها استفاده می کنند؟ لینک ها چگونه در این ارزیابی به سایت ما کمک می کنند؟ موتور های جستجو چگونه تمامی این پیوند ها را ارزیابی میکنند؟ طریقه صحیح لینک سازی به چه صورت است؟ برای دانستن همه این سوالات باید ابتدا با مفهوم E-A-T آشنا شویم.

E-A-T :

موتور های جستجو بر اساس سه اصل expert، authoritive و trustworthy، که به معنای اعتبار، تخصص و قابل اعتماد هستند، سایت های منتهی شده به لینک ها را مورد بررسی قرار می دهند. همچنین معیار شما در هنگام لینک سازی باید سئو سایتتان باشد.

E-A-T و پیوند هایی به سایت شما :

می دانید که هرچقدر که سایتی مهم تر و محبوب تر باشد، تعداد ارجاعات به آن سایت نیز بیشتر خواهد بود. به طور مثال سایتی مانند ویکی پدیا را در نظر بگیرید. چندین هزار سایت مختلف هستند که از ویکی پدیا به عنوان سایت مرجع استفاه می کند. این موضوع نشان می دهد که این سایت محتوای با ارزشی داشته و دارای اعتبار و ارزش بوده و بین سایت های دیگر مورد اعتماد است.

شما هم برای اعتماد سازی و به دست آوردن اطمینان موتور های جستجو به سایت هایی نیاز دارید که ویژگی E-A-T را داشته باشد و به سایت شما ارجاع بدهند. به این منظور حتما و لزوما به سایت هایی در سطح ویکی پدیا نیاز ندارید فقط کافیست سایت هایی را انتخاب کنید که مطالبی که برای کاربرانشان انتخاب می کنند اعتبار داشته و قابل اطمینان باشند.

پیوند های Followed و nofollowed چیست؟

به وسیله این ویژگی، شما این امکان را خواهید داشت تا مشخص کنید که موتور های جستجو لینک داده شده در سایت شما را دنبال کنند یا نه، در واقع ویژگی rel = nofollow برای موتور های جستجو مشخص می کنند که پیوند خاصی را دنبال نکنند. به طور مثال شما در محتوای خود قصد دارید نمونه ای از سایت هایی که لینک ضعیف و یا اسپم دارند را معرفی کنید و همچنین نمی خواهید که موتور های جستجو آن را به عنوان سایت های ارجاع داده شده از طرف شما نگاه کنند و پیوند ها را دنبال کنند، برای این کار باید از ویژگی nofollow استفاده کنید.

یک نمونه از پیوند های استاندارد :

<a href=””>I Love school</a>

یک نمونه از پیوند با nofollow :

<a href=”” rel=”nofollow”>I love school</a

پروفایل پیوند ها (نمایه لینک ها)

پروفایل پیوند ها، ارزیابی از کلیه پیوند ها و لینک های ورودی به سایتتان است. تعداد کل پیوند ها، کیفیتشان (پیوند ها اسپم هستند یا پیوند های مفیدند؟) ، تنوع شان (مثلا یک سایت صد بار به شما پیوند داده یا صد سایت مختلف صدبار به شما لینک داده؟)، خود شما چند بار به آن سایت ها لینک داده اید؟ و… . وضعیت پروفایل لینک های شما را به موتور های جستجو می دهد تا ارتباط شما با بقیه سایت های اینترنتی درک شود. ابزارهای گوناگونی برای سئو وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا مشخصات لینک شان را تجزیه و تحلیل کنند و به یک درک کلی از روند لینک سازی برسند.

لینک سازی

لینک سالم چه مشخصاتی دارد؟

زمانی که مردم قدرت لینک ها را درک کردند، تلاش کردند تا از آن ها به سود خود استفاده کنند، بعضی شان تنها به خاطر بهبود رتبه شان در موتور های جستجو، مسیر غلطی را برای لینک سازی استفاده کردند. توجه داشته باشید که بعضی از این تکنیک ها خطرناک بوده و می توانند یک صفحه و یا در بدترین حالت یک سایت را از نتایج جستجو حذف کنند، پس همواره باید سعی کنید و از لینک های سالم استفاده کنید.

پیوند ها باید از سایت های مرتبط با کسب و کار شما باشند :

لینک هایی که به سایت شما پیوند داده می شود باید از سایت های که مشابه با کسب و کار شماست، باشند. به طور مثال اگر در زمینه طراحی سایت فعالیت دارید، به دست آوردن لینک از سایت هایی که خدماتی مانند طراحی سایت ارائه می دهند، خیلی بهتر از سایت های فروش اجناس است. همچنین لینک از منابع کاملا غیر مرتبط ممکن است سیگنال های گیج کننده ای را برای موتور های جستجو بفرستد، که این موضوع برای رتبه سایت جالب نیست.

باید سعی کنید لینک ها را به صورت طبیعی به دست آورید :

می توانید توسط ایجاد محتوایی که با کیفیت است و افراد زیادی مایلند تا به آن مراجعه کنند، لینک سازی مفیدی داشته باشید. باید بتوانید جالب ترین و بهترین منابع را برای موضوعات خاص در سایت خود تهیه کنید. با این کار افراد و سایت های دیگر به صورت طبیعی به آن لینک خواهند داد. پیوند های به دست آمده به صورت طبیعی نیازی به اقدام خاصی از سمت شما ندارد، به غیر از ایجاد کردن یک محتوای ارزشمند و اطلاع دیگران از وجود آن ها.

استفاده از Auchor text خوب و مناسب :

انکر تکست به شما کمک کرده تا گوگل متوجه شود، موضوع صفحه و سایت شما چه است؟ اگر تعداد بالایی لینک با عبارت های مختلف به یک صفحه اشاره کنند، به احتمال زیاد آن صفحه رتبه بندی خوبی برای آن عبارت به دست خواهد آورد. اما توجه کنید که استفاده از بک لینک های متعدد با متن لنگر (انکر تکست) یکسان می تواند به موتور های جستجو نشان داده شما در تلاشید تا رتبه سایتتان را در نتایج جستجو دست کاری کرده و بهبود ببخشید.

موارد که در ساخت لینک باید از آن پرهیز کرد :

چیزی که در لینک سازی حتما و باید از آن دوری کنید، لینک های اسپم هستند. بهره گرفتن از لینک هایی که به روش های غیر طبیعی، اشتباه و با کیفیت پایین ساخته شده اند و یا خریدن لینک امکان دارد ساده و به عنوان یک راه حل ساده به نظر برسد اما انجام این کار خطرات زیادی را برای سایت ها در پی دارد و امکان دارد تمام تلاش هایتان را نابود کند. حتی امکان دارد مورد جریمه گوگل قرار بگیرید.

کسب لینک از منابع با کیفیت پایین :

تعداد زیادی سایت هستند که در سطح وب و در ازای پرداخت کردن هزینه این خدمات را به شما ارائه می دهند. این سایت ها خودشان را به عنوان منابع موفقیت شما معرفی کرده، اما این سایت ها که ظاهرا شبیه به وب سایت های بسیار بزرگ هستند، اما متاسفانه به دست آوردن لینک از این سایت ها به سایت شما صدمه خواهد زد.

لینک سازی

خرید لینک :

سایت هایی که به واسطه خرید و یا فروش لینک، سعی می کنند رتبه خوبی در نتایج جستجو داشته باشند، به وسیله الگوریتم گوگل شناسایی شده و تحت جریمه های سنگینی قرار می گیرند و گوگل رتبه آن ها را به شدت پایین خواهد آورد.

کلام آخر :

خب به پایان یکی دیگر از مقالات کمک وردپرس به عنوان پشتیبانی وردپرس و پشتیبان سایت سعی کردیم شما را با معنی و مفهوم لینک سازی و نحوه لینک سازی درست و همچنین لینک سازی مخرب آشنا کنیم. لطفا نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

موفق و پیروز باشید.

امتیاز به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس