اطلاعیه جهت ارتباط با بخش پشتیبانی حتما از بخش تلگرام و واتساپ در پایین سمت چپ وبسایت استفاده نمائید (پاسخگویی تلفنی در حال حاضر امکان پذیر نیست)
13 فوریه , 2020

تکنیک های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

یکی از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ سئو است که اگر در فضای آنلاین هستید و یا کسب و کارتان در فضای مجازی است، مجبور هستید برای یادگیری آن و بهینه سازی سایت خود تلاش کرده و وقت بگذارید.

بارها و بارها به شما گفته ایم که باید برای سئو سایت خود و یا همان سئو وردپرس خود سرمایه گذاری کنید. اگر می خواهید در کسب و کار آنلاین خود موفق شوید و در فضای مجازی دیده شوید، باید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. حال باید فکر کنیم ببینیم برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و بهینه سازی سایت چه کارهایی نیاز است انجام شود.

باید سئو کار بیاوریم؟ کسی را استخدام کنیم تا بهینه سازی وبسایت را برای موتورهای جستجو انجام دهد؟

اگر شما یک سری تکنیک ها را رعایت کنید در صفحه اول گوگل قرار خواهید گرفت، این تکنیک ها «سئو» نام دارد.

ما به شما کمک می کنیم به صفحه اول گوگل بیایید، مطمئن باشید این بهترین سرمایه گذاری ای خواهد بود که می توانید انجام دهید. در این مقاله از کمک وردپرس به عنوان پشتیبان سایت و پشتیبان وردپرس می خواهیم شما را با کلیات سئو و بعضی از پایه ای ترین تکنیک های سئو آشنا کنیم، تا بتوانید به راحتی کار های ساده و اولیه سئو را برای وردپرس خود مدیریت کنید، و حتی اگر علاقه مند بودید یک مسیر برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو داشته باشید.

سئو مخفف چیست؟

Search Engine Optimization یا همان SEO که به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است. استفاده از کلمه سئو هم بسیار رایج شده و حتی ترکیب هایی مثل بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی و … هم به کار برده می شود. هدف از سئو کردن این است که وقتی کاربران مطلبی را جستجو می کنند، موتور های جستجو رتبه بهتری را به مقاله ها و محتوا های سایت اختصاص دهند.

سئو چیست و نکاتی در رابطه با سئو

اگر می خواهید با میزان اهمیت سئو آشنا شوید، بهتر است نگاهی به آمار های منتشر شده در رابطه با موتور های جستجو بیاندازید. البته با توجه به روش های موجود برای آمار گیری، ارقام منتشر شده از منابع مختلف می تواند متفاوت باشد. پس بهتر است به جای توجه بر مقدار دقیق اعداد منتشر شده، توجه بیشتری به مقیاس و اهمیت نسبی آن ها داشته باشیم.

مردم جهان در روز بین 6 تا 7 میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می کنند. یک آمار جالب اینکه 70 تا 80 درصد کاربران به لینک هایی که به صورت تبلیغ توسط موتور های جستجو نمایش داده می شوند توجه نمی کنند. همچنین کسی که به وسیله کلیک کردن روی لینک های تبلیغاتی وارد سایت شما شده است در مقایسه با کسی که تنها به وسیله لینک موتور های جستجو و سئو وارد سایت شما شده اند، هزینه بیشتری دارند.

جستجو به وسیله گوشی های موبایل طی سال های اخیر رشدی صعودی داشته است. و از سال 2015 به بعد جستجو به وسیله موبایل از جستجو در دسکتاپ پیشی گرفت. همچنین هم اکنون سهم دسکتاپ در ابزار هایی که به اینترنت متصل می شوند کمتر از 50 درصد است.

هم اکنون کدام یک از موتور های جستجو بیشترین جستجو را دارند؟

افراد زیادی هستند که موتور جستجو و گوگل را به جای هم به کار می برند. خب ایراد چندانی نمی توان از این کار گرفت زیرا حتی واژه گوگل کردن هم در زبان انگلیسی پذیرفته شده است.

پاسخ کاربران به این سوال ما را به این نتیجه می رساند که کاربران از برند ها آگاهی بیشتری دارند. و همانطور که مشخص است موتور های جستجو Google ، Yahoo و Bing برای کاربران اینترنت از دیگر موتور های جستجو شناخته شده تر هستند. در سوال دیگری از کاربران خواسته شد که موتور جستجوی اصلی که مورد استفاده قرار می دهند را مشخص کنند:

بهینه سازی سایت

همانطور که از شکل بالا مشخص است، فاصله گوگل با سایر موتور های جستجو کاملا مشخص است. و به همین دلیل تا زمانی که وضع به همین منوال باشد و تغییری اساسی در سهم بازار های موتوهای جستجو به وجود نیامده است باید قبول کنیم که به کارگیری کلمات موتور جستجو و گوگل به جای همدیگر به عنوان واژگان مترادف چندان بی راه نیست و ایرادی ندارد.

ارتقای کیفیت محتوا در سال های اخیر و نقش سئو بر آن

در زمان های گذشته مشکلات و باگ هایی در الگوریتم های موتور های جستجو وجود داشته و باعث شده بود که یک موضوع بین تولید کنندگان محتوا رایج شود. تولید کنندگان محتوا می گفتند :

دو روش برای نوشتن در فضای وب دارید:

  • می توانید برای کاربران و بازدید کنندگان بنویسید
  • می توانید برای موتور های جستجو بنویسید

نوشتن صرفا برای موتور های جستجو به این معنی است که یک سری متن بی معنی و کلمات کلیدی بی خاصیت را به متن ها تزریق کنیم. لینک های بدون کاربرد را صرفا برای موتور جستجو وارد کنیم، یا اینکه کاربران را وادار به کلیک کردن کنیم.

موضوع دیگر این بود که نوشتن برای کاربران اگرچه مورد رضایت بازدیدکنندگان خواهد بود اما لزوما به گرفتن رتبه بهتر در موتور های جستجو و بهینه سازی سایت منتهی نمی شود. در سال های اخیر خوشبختانه با ارتقای الگوریتم های گوگل و توسعه یافتن هوش مصنوعی موتور های جستجو و تجزیه و تحلیل متن، سبب شده که مواردی از این دست کمتر و کمتر شود.

اگر کمی صبوری کنید و بررسی کنید، احتمالا متقاعد خواهید شد که رعایت کردن اصول سئو و بهینه سازی سایت و استاندارد هایی که مورد توجه موتور های جستجو است، در واقع زدن یک تیر با دو نشان است، زیرا همزمان با بهبود سئو سایت، مورد رضایت کاربران و خوانندگان هم قرار خواهید گرفت. به همین خاطر برخلاف گذشته که موتور های جستجو را مسبب تولید شدن محتوا های بی کیفیت در فضای مجازی می دانستند، این روز ها دیگر این توصیف چندان شنیده نمی شود.

بهینه سازی سایت

موضوعاتی که می توان با سئو اشتباه گرفت

بعضی وقت ها افرادی که آشنایی چندانی با سئو ندارند، سئو را به عنوان یک جانشین برای تبلیغات انتخاب می کنند. ولی خب باید توجه داشته باشیم که سئو هم چندان کم هزینه نیست، بلکه اگر به صورت علمی و دقیق انجام گیرد، می توان گفت امری زمان گیر و پر هزینه محسوب خواهد شد. اگر می خواهید کسب و کارتان در فضای مجازی وضعیت مطلوب و خوبی داشته باشد باید اصول مربوط به سئو را مو به مو رعایت کنید. بهینه سازی سایت را انجام دهید. نکات زیر تنها بخش کوچکی از نکات مربوط به سئو هستند که باید رعایت کنید:

  • تولید محتوا اصولی و بدون کپی کردن
  • محتوا های قدیمی را بر اساس نیاز های روز و اطلاعات جدید آپدیت کنید
  • رضایت کاربران و خوانندگان را در نظر بگیرید
  • به گونه ای کاربر را مجاب کنید تا زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند

تمام این کارها دارای هزینه هستند و هرروز باید بخشی از منابع و وقت خودتان را به آن اختصاص دهید.

علاوه بر این ها سئو یک کمپین تبلیغاتی نیست که به عنوان یک برنامه که بودجه ای مشخص دارد و یا در زمانی مشخص انجام شود. سئو یک مجموعه ای از تکنیک و اصول فنی نیست. بلکه یک دیدگاه به فضای وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید و تکنیک های آن

یکی از موضوعات متداول در تجزیه تحلیل سئو سایت ها، طبقه بندی کردن راهکار های سئو و بهینه سازی سایت است. این طبقه بندی ها را به طور معمول به عنوان تکنیک های کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید مطرح می کنند.

اگر بخواهیم به اختصار سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را توضیح دهیم و تفاوت این دو را بیان کنیم، باید بگوییم که سئو کلاه سفید سعی میکند، محتوایی که ارزشمند است را به بهینه ترین شکل ممکن به گوگل و بقیه موتور های جستجو ارائه دهد، اما در مقابل سئو کلاه سیاه تلاش می کند نقاط ضعف الگوریتم ها را پیدا کند و سایت را به گونه ای بهینه کند که رتبه بهتری در سئو به دست آید. البته توجه کنید که با هوشمند تر شدن الگوریتم ها، این روش های کلاه سیاه به مرور کارایی خودشان را از دست می دهد و فضا برای سئو کاران تنگ می شود.

هدف از سئو کردن چیست؟

هدف از سئو کردن مطالب افزایش بازدید گوگل است. زیرا همه قبول کرده اند که ارزانترین و معتبرترین راه ورود به یک سایت موتور های جستجو هستند. یادگیری اصول سئو و فلسفه آن موضوعی نیست که مختص طراحان سایت و یا برنامه نویسان باشد. زیرا با هوشمند تر شدن موتورهای جستجو، همه افرادی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سایت یک کسب و کار نقش دارند، ضروری است که با اصول و تکنیک های سئو آشنایی داشته باشند تا بتوانند بهینه سازی سایت را برای خود انجام دهند.

بعضی از مهم ترین تکنیک های سئو

اگر قصد ندارید سئو را به صورت حرفه ای و عمیق یاد بگیرید، می توانید به عنوان یک وبلاگ نویس بعضی از تکنیک های آن را در مطالب خود رعایت کنید؛ اما اگر قصد داشتید آن را به صورت حرفه ای و عمیق یاد بگیرید باید ابتدا مفهوم سئو داخلی و سئو خارجی را یاد بگیرید و سپس تکنیک های که راجع به تکنیک های مرتبط با این دو است را با جزئیات بیشتر و دقیق تری بررسی کرده و بیاموزید.

کلام آخر

خب به پایان یکی دیگر از مقالات کمک وردپرس به عنوان پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس رسیدیم. امیدواریم به کمک این مقاله بتوانید درک بهتری از سئو و مبانی آن، بهینه سازی سایت و عوامل موثر بر سئو و تکنیک های آن داشته باشید و استفاده کنید. در صورت داشتن هرگونه نظر و تجربه در این زمینه لطفا آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

موفق و پیروز باشید

نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

    تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس