چگونگی قرار گیری در صفحه اول گوگل:
این مقاله به دو بخش تقسیم شده است ، در بخش اول به 4 نکته کلیدی به طور کامل چه برای مدیران سایت ها چه برای کاربران ارائه شده است.
و حالا در بخش دوم می خواهیم به دیگر نکات کلیدی از جمله کلمات کلیدی و اهمیت کلمات کلیدی دنباله دار, تکمیل کردن تگ درتصاویر و لینک سازی داخلی اشاره نمایم ، با ما همراه باشید.
کلمات کلیدی و عبارات دنبالهدار:
کلمات کلیدی متشکل شده از حروف و جملاتی که از طرف کاربران و موتور جستجو باهدف انتقال کاربر به سایت شما می باشد ، در فضای وب برای جذب کاربران و انتقال آنها به سایت ، این مدل کلمات می تواند هم متشکل از کلمات کوتاه هم متشکل از کلمات دنباله دار باشد. برای اجرای این نوع تغییرات بهتر است با پشتیبانی سایت خود در ورد سئو و کلید واژه ها گفتگو کنید .
برای مثال: شما مقاله را در راستای آموزش سئو وردپرس در صفحه ی خود ارائه می دهید، در این مقاله مطمئنن از کلمه آموزش سئو باید استفاده شود ولی به اندازه و در حد اعتدال به نظر برسد.در مقاله های که از 500 الی 750 کلمه استفاده می شود ، پیشنهاد می شود 4 بار بیشتر از کلمه کلیدتان استفاده نکنید.
استفاده از برخی کلمات کلیدی بشدت رقابتی می باشد، مانند همین آموزش سئو ، پشتیبانی وردپرس ، پشتیبانی و… کلمه های می باشندکه به شدت رقابت برای بالا آمدن در نتایج گوگل زیاد می باشد
کلمات کلیدی دنبالهدار:
کلمات کلیدی دنبالهدار همانطور که از اسمش مشخص است جملات طولانیترند و این مدل جملات اغلب برای کسب و بهبود رتبه و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شروع آسانترند؛ که اینها شامل جملات یا عباراتی هستند که کاربران ممکن است در موتورهای جستجو بیشتر به دنبال آنها باشند. مثال:“خرید دوره آموزش سئو “. ” فیلم آموزش سئو پیشرفته” ” چگونه می توانیم سئو یاد بگیریم”و…
خوبی استفاده از کلمات کلیدی دنبالهدار آسان شدن کار برای رتبهبندی در شروع کار می باشد . اگر در تمام صفحات مرتبط در سایت شما استفاده شوند، آنها برای سایت آتوریتی ایجاد میکنند و یک روز خودبهخود باعث میشود برای آموزش سئو در رتبه اول گوگل قرار بگیرید
در فضاهای رقباتی استفاده از برخی کلمات طولانی تر بسیار مفید می باشند ماننند ” چطور می توانیم با خرید دوره آموزشی سئو را یاد بگیریم” شاید تعداد کمی از کاربران این جملات را تایپ کنند ، اما این معمولاً بهترین راه برای ایجاد آتوریتی در شروع بازار هدفتان میباشد.
شما می توانید با ابزار های برای دریافت کلمات کلیدی در گوگل کیورد پلنر بعد از فعال کردن یک حساب کاربری از کلمات کلیدی مشترک استفاده کنید. شما همچنین میتوانید با استفاده از ویژگی جستجوهای مشترک (مرتبط) که در پایین صفحه جستجوی گوگل ظاهر میشود استفاده کنید.
برای آسان تر شدن فعالیت ها ، فقط لازم است که یک نگاه به تبلیغات و عبارت استفاده شده در آنها بی اندازید. چرا که خیلی ار افراد با کلی هزنیه برای نشان دادن تبلیغات و تحقیقات خود در صفحه اول گوگل در تلاشاند و شما به راحتی به آن دست مییابید.
محدود کردن کلمات کلیدی :
شما باید در استفاده از کلمه کلیدی تان هوشیار باشید ، باید به طوری استفاده نماید از کلمات کلیدی چه در مقدمه چه در بخش های دیگر مقاله به طور مساوی تقسیم شده باشد
استفاده از هر واژه و یا کلمه کلیدی در هر صفحه باید بهینه باشد ، بنابراین شما نباید در یک صفحه از چند کلمه کلیدی استفاده نماید .
این فرآیند تلاش شما را بیهود می سازد، تکراری زیادی کلمه کلیدی این شرایط را به وجود می آورد که گوگل نتواند متوجه شود که کلمه کلیدی اصلی شما کدام است در کدام کلمه می خواهید رتبه بهتری در گوگل داشته باشید ، یا در خصوص چه عبارتی می خواهید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید
بنابراین در یک زمان از یک کلمه کلیدی دنبالهدار و دو کلمه کلیدی کوتاه استفاده کنید و بعد از عبارات دیگر و یا مترادف به عنوان کلمات کلیدی پشتیبان وردپرس استفاده کنید.
تگ Alt و سئو تصاویر:
همانند تگ های عنوان و توضیحات میباشند ، برای درک بهتر تصاویر این موضوع خیلی به گوگل کمک می کند، به همین منظور به شما پیشنهاد می شود در تصاویر محتوای خود حتما از تگ alt استفاده نماید
بخش بسیار مهم که باید دقت داشته باشید، مطمئن شوید که آنها را به مقاله یا محصول شما مرتبط هستند و کلمات کلیدی اصلیتان در آنها استفاده شده باشد.
به عنوان مثال، “آموزش سئو” یک تگ ALT مناسب برای عکس شما می باشد اگر واقعاً یک عکس از آموزش سئو گذاشته باشید. “دوره آموزش سئو سریع ” هم میتواند یک برچسب خوب برای استفاده در تگ عنوان تصاویر باشد
داشتن ویژگی برای تصویر سایت شما را جذاب تر میکند. افرادی که به وضع نمیتوانند عکس ها را ببینند و کسانی که تصاویر را خاموش کردهاند (برای جلوگیری از تبلیغات) میتوانند با شنیدن متن تصویر یا دیدن آن بر روی صفحهای که ظاهر میشود متن را دنبال کنند.
این فرآیند امکان مشاهده شدن تصاویر شما در نتایج جستجوی تصویر گوگل را افزایش می دهد، که این حتی یک فرصت عالی می باشد ، به خصوص اگر شما به دنبال این هستید که محصولاتتان به صورت تصویری دیده شود
لینک های داخلی سایت را بهینه سازی :
لینک های داخلی کاربران سایت تان را از یک صفحه به صفحه دیگر سایت انتقال می دهند. در واقع اینها بک لینک هایی هستند که به گوگل میگویند که شما اطلاعات مهم دیگری دارید و گوگل باید به آنها هم نگاه بی اندازد.
سه مورد از موارد تاثیر گذار اینگونه لینک ها:
امکان جا به جای کاربر در وب سایت شما را فراهم می نماید
این امکان را برای کاربر فراهم می نماید که در هر بخش اطلاعات مورد نیاز خود را جمع نماید
گسترش لینک های باعث بهبود رتبه بندی در سراسر وب سایت موثرند.
تمام افرادی که سایتشان در صفحه اول گوگل قرار گرفته است ،مطمئنن می دانند که لینک های داخلی تاثیر فراوانی در مورد این فرآیند دارند
این اجازه میدهد تا شما وب سایت خود را به موتورهای جستجو نشان دهید که کدام صفحه ارزش محتوای بیشتری دارد و اینکه کدام صفحات با هم مرتبط می باشند
این فرآیند ها در ارزش دهی به صفحات سایت شما دارای اهمیت زیادی می باشند ،به بیان ساده با انجام این فعالیت ها در چشم گوگل قرار می گیرید
پس حیف است در زمانی کوتاهی که گوگل صرف گردش در سایت شما میکند، آخرین چیزی که شما ازش میخواهید این باشد موارد مورد نظر برای کسب رتبه صفحات و قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اشتباه صورت پذیرد.
می توان گفت که گوگل اصلی ترین عامل امتیاز دهی برای رتبه نیست، بلکه شما هم از بازدید کنندگان تان میخواهید از طریق الگوریتمهای داخلی گوگل شما را در اولین صفحه نتایج گوگل قرار دهند
امیدواریم که توانسته باشیم در این دو مقاله از آموزش سئو اطلاعات کاملی برای یاد گیری شما ارائه داده باشیم ، کمک وردپرس برای شما آرزوی موفقعیت و سربلندی را دارد…