۵ بهمن , ۱۳۹۸

۶ مرحله برای بهبود کلمات کلیدی و تاثیر آن بر سئو

بهبود کلمات کلیدی مانند تعمیر و نگهداری مداوم و منظم از یک اتومبیل است؛ زیرا چیزی نیست که با یکبار انجام دادن تمام شود بلکه باید همیشه آن را انجام دهید. زیرا امکان دارد در صورت کوتاهی کردن اتومبیل نتواند حرکت کند و به جلو برود. این مورد کاملا برای عبارات کلیدی وب سایتتان هم صدق می کند. پس بهینه سازی کلمات کلیدی و ارزیابی آن اهمیت زیادی دارد و امری واجب است.

۶ گام برای بهبود کلمات کلیدی در سئو

موضوع مهم و قابل توجه این است که همین عبارات کلیدی هستند که باعث می شود شما در SERP های موتور جستجو در بالا قرار بگیرید. البته الگوریتم هایی که برای رتبه بندی گوگل استفاده می شود به طور مداوم در حال بروزرسانی و تغییرات  است؛ پس سعی کنید همیشه به فکر بهبود کلمات کلیدی خود باشید و برای تک تک صفحات سایت خود آن را در نظر بگیرید، تا همیشه جزو سایت های اول موتور جستجو باشید.

در این مقاله از کمک وردپرس به عنوان پشتیبان سایت و پشتیبان وردپرس قصد داریم نکته هایی را برایتان بگوییم تا با استفاده از آنها، وضعیت عبارات کلیدی مد نظرتان ارتقا پیدا کند.

بهبود کلمه کلیدی

۱- کلمات کلیدی خود را بر اساس هدف کاربران انتخاب کنید

این گزینه مختص سایت های فروشگاهی و یا سایت هایی که خدماتی برای ارائه دادن دارند و یک سایت قدرتمند دارند که به دنبال راه کار هایی برای بهبود کلمات کلیدی محتوا های خود هستند. بیشتر کاربران یا مشتریان آنلاین که قصد خرید محصولی را دارند جستجوی خود را با عبارات اصلی خرید شروع نمی کنند. زیرا آن ها ترجیح می دهند راجع به محصول مورد نظرشان اطلاعات بیشتری کسب کنند؛ مثلا فرض کنید یکی از محصولاتی که در سایت خود دارید فروش تلویزیون منحنی است؛ پیشنهاد ما به شما این است که به جای تمرکز روی کلمه کلیدی فروش تلویزیون منحنی، روی کلمه کلیدی هایی همچون عیب یابی تلویزیون منحنی، قطعات تلویزیون منحنی و …سرمایه گذاری کنید. و سعی کنید در این محتواها کاربر را ترغیب به خرید محصولاتتان بکنید.

۲- توجه به عبارت کلیدی مخصوص موبایل و بهبود کلمات کلیدی آن

با توجه به آماری که به دست آمده، کاربران در دستگاه های مخصوص از عبارات کلیدی یکسانی استفاده نمی کنند. به همین خاطر باید برای ارتقای کلمه کلیدی که مخصوص موبایل هست هم تمرکز ویژه ای داشته باشید. بنابراین با توجه به تجربه ای که به دست آمده می دانیم که افرادی که از تلفن همراه خود برای سرچ کردن استفاده می کنند، به طور معمول از عبارات ساده و کوتاه برای پیدا کردن موضوع مورد نظر خودشان استفاده می کنند. با توجه به این موضوع همواره باید قسمتی از تمرکز خودتان را برای کاربرانی که از تلفن همراه استفاده می کنند اختصاص دهید.

۳- از عبارات کلیدی طولانی صرف نظر نکنید

Long tail keywords یا همان عبارات کلیدی طولانی به شکل عجیبی، به پیشرفت و بهینه سازی کلمات کلیدی و سئو سایت شما کمک خواهد کرد. عبارات کلیدی طولانی دو خصیصه مهم دارند:

۱- کسب رنک ۱ برای آن ها راحت تر است

۲- به بهینه سازی برای سرچ های صوتی کمک زیادی می کند

آماری که به دست آمده نشان می دهد که کاربرانی که جستجوی خود را با موبایل انجام می دادند، جدیدا ترجیح می دهند که جستجوی خود را به صورت صوتی انجام بدهند. حالا تصور کنید بخواهید جستجویی را به صورت صوتی انجام دهید؛ آیا ترجیح نمی دهید که از عبارات طولانی تری استفاده کنید؟ به همین دلیل اگر می خواهید یک استراتژی قوی برای محتوای خود داشته باشید، از عبارات کلیدی طولانی غافل نشوید.

۴- برای ساختار عبارات مورد نظرتان، کلمه کلیدی را بهینه کنید

احتمالا می دانید که برای پیاده کردن یک استراتژی محتوای قدرتمند، باید یک لیست از عبارات کلیدی را از قبل آماده کنید. نکته مهمی که برای بهبود کلمات کلیدی و ساختار عبارات مورد نظرتان مهم است این است که ساختار کلی عبارات کلیدی که لیست کرده اید به هم مرتبط باشد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که طبق دستور عمل زیر پیش بروید:

  • چندین لیست گوناگون از عبارت های کلیدی تهیه کنید
  • تحقیق عبارات کلیدی را به خوبی انجام دهید
  • عبارت های هر لیست را باید کاملا باهم تطبیق دهید
  • هرکدام از این لیست ها باید باهم ارتباط معنایی داشته باشند
  • بعد از گذشت چند ماه این مراحل را تکرار کنید

۵- تحلیل عبارات کلیدی قبلی

شاید باید گفت یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای سئو سایت خود انجام دهید، همین مورد است. با اطمینان خاطر می توانیم بگوییم که احتمالا بسیاری از رقبای شما از تحلیل عبارات کلیدی قبلی خود غافل شده اند، بنابراین اگر این مورد را انجام دهید می توانید یک پله از رقبای خود جلوتر باشید.

  • یک ابزار مناسب برای سئو سایت خود انتخاب کنید
  • میزان ورودی کلمات کلیدی قدیمی را بررسی کنید
  • رنک سایت خود را برای آن عبارات هم شناسایی کنید
  • لیست عبارات کلیدی که نا موفق بوده اند را تهیه کنید و آن ها را جدا سازی کنید
  • عبارت های جایگزین کلمات کلیدی تان را با استفاده از تحقیق عبارات کلیدی انتخاب کنید
  • و در آخر عبارات خود را بر اساس اصول سئو جا به جا کنید

سعی کنید موارد لیست بالا را هر ۶ ماه یکبار بررسی کنید تا به بهبود کلمات کلیدی سایتتان کمک کنید.

۶- تحلیل جستجوی داخلی در وب سایت

شاید بعضی از عبارت هایی که برای بهبود کلمات کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار هستند، جلوی چشم شما باشند، اما شما توجه مناسبی به آن ندارید. مثلا امکان دارد کاربران به دلایل مختلفی وارد سایت شما شوند و بعد از ورود به سایت تصمیم بگیرند که درون سایتتان سرچ کنند تا به موضوع مورد نظرشان برسند.

نتیجه گیری :

یکی از مهم ترین بخش های سئو تحقیق کلمات کلیدی است و مرحله ای که بعد از آن باید صورت گیرد استفاده کردن از تکنیک های بهبود کلمات کلیدی است. امیدواریم با استفاده از نکاتی که بیان کردیم بتوانید رتبه و ترافیک عبارات کلیدی خود را بالاببرید.

موفق و پیروز باشید

نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

    تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس