یکی از عوامل تاثیر گذار در موفقعیت کسب وکار های اینترنتی پشتیبانی سایت آن می باشد ، البته با ذکر این مورد پشتیبانی خوب و موثربا موفقعیت همراه خواهد شد، ما می خواهیم در این مقاله شما را اصول و قواعد یک پشتیبانی موثر آشنا سازیم ،وراه حل های که می توانید با آن پشتیبانی خوبی ارائه دهید را توضیح می دهیم ، برای داشتن یک سایت موفق و موثر حتما این مقاله را مطالعه کنید .
روش هایی که در این مقاله به آنها اشاره می شود عبارتند از :
شاید خیلی از افراد پاسخ این را بدانند و یا حتی برایشان خنده دار باشد ، ولی شاید این باورش برای شما سخت باشد خیل ازوب سایت ها اصلا توجهی به این موضوع ندارند و بر این باورند که در وب سایت وجود پشتیبان ضروری نمی باشد ، وقتی اهمیت این موضوع را درک میکنند که متوجه می شوند چه اشتباهی رخ داده اند ، و در وب سایت پشتیبانی خوبی عرضه نداده اند که بازدیدکنندگان سایت شان را به عنوان یک سایت غیر قابل اعتماد شناخته اند و از سایت خرید انجام نمی دهند .
در طراحی قالب وردپرس و یا طراحی سایت وردپرس ارائه خدمات پشتیبانی بسیار مهم میباشد .
ادامه به دلایلی که پشیبانی برای سایت تاثیر گذار است اشاره میکنیم :
امروزه کاربران اینترنت در خرید اینترنتی نسبت به گذشته دقت بیشتری می کنند ،تا از این موضوع اطمینان حاصل نکنند که خدمات وب سایت خوب است از سایت خرید نمی کنند، در اکثر مواقع کاربران اول با پشتیبانی سایت تماس میگیرند و از این موضوع اطمینان حاصل می نمایند و بعد از مطمئنن شدن از این موضوع از سایت خرید می نمایند ، تا درصورتی که مشکلی بعد از خرید حاصل شد مشکلات خود را حل نمایند.
در صورت نداشتن پشیبان سایت خیلی ازمشتریانی که قصد خرید از شما را داردند از دست خواهید داد .
شاید یکی از مهمترین دلایل داشتن پشتیبانی همین موضوع باشد ، به طور مثال شما یک وب سایت فروش فایل دارید که در طی روز مشتریان متعددی ازوب سایت شما خرید می نمایند و مشکلی هم ندارند ولی یک روز سرور های دانلود شما دچار اختلال می شوند و کاربرانی که ازوب سایت خرید نموده اند در همان موقع به فایلی نیاز دارند ولی لینک دریافت نمی کنند، دز این زمان کاربر اولین اقدامی که انجام می دهد به دنبال پشتیبانی در سایت می گردد در صورت نبود پشتیبانی برای رفع مشکل کاربر آن کاربر دیگر به سایت شما مراجعه نخواهد کرد
بعضی از مشکلات اورژانسی که احتمال دارد برای کابران سایت پیش آید:
هر چه میزان پشتیبانی وب سایت شما خوب و موثر باشد اعتماد کاربران را نسبت به وب سایت شما بیشتر خواهد شد ، رسیدگی در کمترین زمان به مشکلات کاربران می تواند اصلی عامل برای محبوبیت در بین کاربران شود ، کاربران سایتی را دوست دارند که در کمترین زمان ممکن مشکلات آنها را برطرف نماید ،زمانی که کاربری با مشکل روبرو شود و شما نتوانید آنرا حل نماید بی شک سراغ سایت رقیب شما می رود و احتمال اینکه مجدد به سایت شما مراجعه نمایند خیلی کم می باشد .
برای داشتن یک پشتیانی مناسب خوب شما باید نکاتی را رعایت نماید تا مشتریان سایت را از دست ندهید
در ادامه چند نکته از تجربیات خودمان را دراختیار شما قرار می دهیم .
انجام بعضی از فعالیت در هنگام پشتیبانی میتواند نا رضایتی برای کاربران شما به وجود آورد و این موضوع باعث شود دیگر از سایت شما خرید نکنند ،که در ادامه به برخی از آنها اشاره می نمایم .:
بعضی از وبمستر ها از پشتیبانی ترس دارند و به این خیال هستند پشتیبانی یعنی وجود دردسر و هر روز کاربران فراوانی پیام می دهند و از سایت ناراضی خواهند بود ، در حقیقت اصلا این طور نمی باشد و خیلی از کاربران در پشتیانی سایت سوالاتی را مطرح می نمایند که با اندک دانش می توانید به سوالات شان پاسخ دهید و نظر کاربران را جلب نمود
بعضا فایل یا محصول ما مشکل داشته در پشتیبان سایت خوب بودیم و محترمانه با کاربر صحبت کردیم با اینکه مشتری از سایت ما شاکی بود ولی چون ما پشتیبانی خوبی داشتیم کاربران حتی مبلغ اون کالا یا فایل رو نمی خوان و می گن بعدا از سایت خرید میکنم و مطمعنن دوباره به سایت بر میگردند ولی اگر پشتیبانی نباشد اتفاقات بدی می افتد .
در خیلی از موارد شاید با کاربرانی همراه بودیم که سایتشان با مشکل همراه شده باشد و ما هم نتوانسته ایم خیلی سریع مشکل را حل نمایم ولی چون در پشتیبانی خوب بودیم و محترمانه با کاربر صحبت نمود ایم با اینکه مشتری از سایت ما شاکی بود ولی چون ما پشتیبانی خوبی داشتیم کاربران هیچ وقت ناراضی نخواهند بود .
روش های ارائه پشتیبانی خوب در سایت :روش های متعددی برای پشتیبانی وبسایت وجود دارند که شما نسبت به کار سایت خود می توانید از آنها استفاده نماید در ادامه به برخی از آنها ارشاره می نمایم
یکی از موثرترین روش ها برای اعتماد سازی در بین کاربران ، حتی اکثر کاربران حتی با شما تماس نگیرند و با دیدن شماره شما در سایت اعتماد می کنند در صورت استفاده از شماره تماس حتما باید پاسخگو زنگ تلفن باشیم
چت آنلاین به مرور زمان خیلی گسترش کرده و بسیاری از سایت ها دارند از این روش استفاده می نمایند به جرات میتوان گفت اثری خیلی زیادی دارد ، پیشنهاد ما به شما این است از این روش حتما استفاده نماید، به همین دلیل کاربران به راحتی و در کمترین زمان ممکن پاسخ سوالات را میگریند
شاید یکی از رایج ترین روش های پشتیبانی در حال حاضر تلگرام باشد شما باید ایدی تلگرام خود را در سایت قرار دهید تا کاربران به آسانی بتوانند پشتیبانی بگیرند، باید در حداقل زمان پاسخگویی کاربران باشد که کاربران ناراضی نباشند
بخش تماس با ما :
از این قسمت هم می توانید به سوالات کاربران پاسخ دهید
از این فرآیند بیشتر در سایت های هاست دهی مشاهده می شود روشی تازه و اصولی برای پشتیبانی می باشد که شما می توانید در سایت راه اندازی نماید، برای راهاندازی در وردپرس می توانید از افزونه استفاده نماید
این قسمت برای سئو مهم می باشد و از این قسمت هم به سوالات کاربران پاسخ دهید
همین طور که در مقاله مطالعه نمودین تاثیر پشتیبانی در موفقیت سایت خیلی زیاد است، داشتن پشتیبانی فنی عالی حرفه ای بودن شما را نشان می ، اگر پشتیبانی سایت خوبی در کسب و کار خود ندارید همین حالا برای پشتیبانی وب سایت اقدام نماید مطمئنن از روش های مختلفی که در این مقاله در موردشان صحبت کرده ایم استفاده نماید تا اثر آن را در افزایش فروش و اعتماد کاربران تان مشاهده نماید
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است