شماره تماس کمک وردپرس

۰۲۱-۲۸۴۲۵۹۴۷

پشتیبانی و مشاوره
پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس

رازهایی برای جذب مشتری بیشتر

پیدا کردن خریدار و مشتری جدید، از مهمترین و اصلی ترین اقدام های کسب و کار ها می باشد. بهتر این است که به جای عبارت «یافتن مشتری» از عبارت «خرید مشتری» استفاده کنیم. می دانید چرا؟ زیرا درواقع پیدا کردن و جذب مشتری نیازمند صرف وقت و هزینه است. بنابراین با استفاده کردن عبارت خرید مشتری همیشه در خاطر داریم که برای به دست آوردن مشتری باید وقت و هزینه لازم را اختصاص دهیم.

به همین دلیل سعی می کنیم راه های به صرفه تر و ارزان تر را پیدا کنیم تا بتوانیم بهترین مشتریان را برای محصول خود جذب کنیم تا بتوانیم فروش بیشتری داشته باشیم جذب مشتری از برنامه های مهم و لحظه ای تیم و یا مجموعه باید باشد. بهتر است این توانایی و تخصص را تمامی افراد فروشنده آموزش ببینند .

رازهایی برای جذب مشتری بیشتر

اگر کسب و کار جدیدی را راه اندازی کرده اید، قطعا کارتان سخت تر است زیرا منابع و بودجه محدود تری را در اختیار دارید. راهکاری که کارآفرینان تازه کار اتخاذ می کنند به طور معمول به این صورت است که در فروش های اول از سود خود صرف نظر می کنند، تا خریدار خود را به مشتری واقعی خود تبدیل کنند. و کم کم کسب و کار تازه تاسیس خود را به سود برسانند. می توان گفت که این کار واقعا هوشندانه تلقی می شود.

اگر در کسب و کاری هستید و مشتریان ثابت به اندازه کافی ندارید، بهتر است هرچه زودتر به فکر یافتن مشتری بیافتید. ما در این مقاله از سری مقاله های کمک وردپرس به عنوان پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس سعی کرده ایم تا ۴ روش را برای یافتن مشتری برایتان بیاوریم که با خرید خود به شما سود می رسانند. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

رازهایی برای جذب مشتری بیشتر

۴ روش اساسی برای پیدا کردن مشتری

۱- شبکه سازی

یکی از راه های جذب مشتری، استفاده از شبکه سازی و ارتباطات است. این روش علاوه بر این که یک روش ارزان برای جذب مشتری به حساب می آید، همچنین یک راه برای جذب مشتریان با کیفیت بسیار بالا است، زیرا مشتریان با گذشت زمان تمایل بیشتری برای خرید پیدا کرده و نتیجتا به یک منبع خوب برای معرفی مشتریان بیشتر شما تبدیل می شوند. در همه رویداد ها، مناسبت ها و همایش های مربوط به کار خود شرکت کنید. در نمایشگاه های کسب و کارتان به عنوان بازدید کننده شرکت کنید و سعی کنید با افراد جدید در حوزه کاری خود آشنا شوید، زیرا این افراد هم می توانند به مشتریان شما تبدیل شوند و هم اینکه شما را به دیگران معرفی کنند.

علاوه بر این از مشتریان خود درخواست کنید تا مشتریان جدید را به شما معرفی کنند. البته حتما باید روش هایی برای قدردانی از مشتریان تان برای حمایت شان از کسب و کار شما و معرفی شما به سایرین در نظر داشته باشید.

۲- مشارکت انتفاعی

یک روش بسیار سریع برای پیدا کردن مشتری استفاده از روشی به نام مشارکت انتفاعی می باشد. در این روش یک کسب و کار دیگر که مخاطبان یکسانی با شما دارد، از پایگاه داده ای که برای خودش ایجاد کرده، برای پیشرفت و ارتقای کسب و کار شما استفاده خواهد کرد. احتمال دارد در انتهای بسته های پستی خود و یا انتهای خبرنامه خود محصول شما را با یک تخفیف و یا هدیه ویژه معرفی کند، و یا مثلا یک آرایشگاه می تواند محصولات بهداشتی تان را تبلیغ کرده و سود دریافت کند. مثال دیگری از این دست می توان به آموزشگاهی اشاره کرد که کتاب شما را معرفی می کند.

همچنین ممکن است بعضی از سایت ها باشند که راضی شوند تا محصول سایت شما را به مخاطبان خودشان معرفی کنند. البته توجه کنید که زمانی این کار را می کنند که سود قابل توجهی از این کار ببرند، که خب طبیعی است.

برای ترغیب کردن دیگران به این کار می توانید پیشنهاد دهید تا هزینه های پستی و یا هزینه ارسالی ایمیلش را پرداخت کرده و یا مثلا درصدی از سود فروش خود را به آن کسب و کار داده تا او را راضی نگه دارید.

۳- تبلیغات

برای بسیاری از کارآفرینان تازه کار، تبلیغات مقوله ای ترسناک به نظر می آید. ایجاد فروش بیشتر و به دست آوردن مشتری به ازای یک مبلغ که هزینه می کنید، کلید تبلیغات موفق است. بنابراین به نظر می رسد که باید بسیار در این باره تحقیق کرد تا در تبلیغات خود چیزی را ارائه دهید تا در بازار هدف و در مقابل مشتریان جذاب و فریبنده باشد. اگر نتوانستید در چند جمله ارزش محصول خود را به افراد غریبه نشان داده و محصول تان به درستی معرفی کنید، هیچوقت در تبلیغات موفق نخواهید شد.

رازهایی برای جذب مشتری بیشتر

تبلیغات اینترنتی

این روز ها تبلیغ در رسانه های آنلاین می تواند بیشترین بازده و سود را به همراه داشته باشد. البته باید در نظر گرفت که به نوع خریداران شما هم وابسته است. در اینستاگرام و سایت های مختلف شروع به تبلیغ کنید تا ببینید کدام بازده بیشتری را به همراه دارد.

نکته: بهتر است قبل از هر تبلیغی وبسایت خود را در بهترین شرایط قرار بدید ظاهری مناسب و همچنین وبسایتی طراحی کنید تا در افزایش سرعت وردپرس بهترین باشه تا کاربران به راحتی وبسایت رو کاوش کنن.

تبلیغات رادیویی

یکی از گزینه های پربازده که متاسفانه مورد کم توجهی کارآفرینان قرار گرفته تبلیغات رادیویی می باشد. شما می توانید به جای یک تبلیغ خالص، یک مبلغی پرداخته و یک آموزش کوتاه در رسانه داشته باشید که نهایتا در آن آموزش محصول تان هم تبلیغ می شود. حتی بسیاری از این برنامه ها یک مجری هم در اختیار شما میگذارد که سوالات مورد نظرتان را از شما می پرسد و شما پاسخ می دهید. دقت کنید که این نوع برنامه ها بسیار جذاب است و باعث می شود تا فروش بیشتری داشته باشید.

تبلیغ در روزنامه ها و مجلات

همگی می دانیم که اشتراک افراد در سال های اخیر در روزنامه ها کاهش پیدا کرده است. اما همچنان روزنامه ها از جمله راه های جذب مشتری جذابی برای جذب  مشتری جدید به حساب می آیند. دقت کنید که اگر بازار هدف شما افراد ۵۵ سال به بالا هستند، احتمالا ترجیح می دهند که همچنان پیگیر روزنامه های محلی و یا نشریات تخصصی باشند بنابراین می توانید در آن ها تبلیغات خود را انجام دهید، زیرا مشتریان مسن تر همچنان ترجیح  می دهند تا برای کسب اطلاعات به این مراجع تکیه کنند.

۴- اتحاد استراتژیک

از جمله راه های جذب مشتری می توان اتحاد استراتژیک را نام برد، که گامی فراتر در ایجاد مشارکت و همچنین ایجاد رابطه ای که معمولا آن را اتحاد استراتژیک می نامند. به طور معمول مشارکت انتفاعی یک همکاری کوتاه مدت است. اما اتحاد استراتژیک امکان دارد سال ها ادامه پیدا کند. به طور مثال یک طراح وب و یا یک آژانس تبلیغاتی به طور مداوم مشتریان خود را که به خدمات بیشتری نیاز دارند، به یکدیگر معرفی می کنند.

این نوع از همکاری برای تان یک مزیت خیلی بزرگ در مقابل رقیبانتان به حساب می آید. البته تشکیل اتحاد استراتژیک کاری سخت و زمان بر بوده و به این سادگی ها هم نیست، زیرا لازم است تا اعتماد یک کسب و کار دیگر را جلب کرده و نشان دهید که تمام تلاش خود را برای کمک انجام می دهید.

کلام آخر

خب به پایان یکی دیگر از مقالات کمک وردپرس پشتیبان وردپرس رسیدیم، از شما ممنونیم که تا اینجا با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشید از این مقاله نهایت استفاده را کرده و اگر تا کنون از همه راه های جذب مشتری استفاده نمی کردید، اکنون اقدام کنید تا سود قابل توجهی را از دست ندهید. بنابراین بهتر است از همین حالا خریدن مشتری را به یکی از الویت های اصلی خود تبدیل کنید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

موفق و پیروز باشید

امتیاز به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس