21 دی , 1398

انتخاب بهترین کلید واژه کانونی در افزونه Yoast SEO

از طریق تحقیق کلمه کلیدی می توانید کلید واژه کانونی را بدست آورید. و باعث شوید محتوای سایتتان به سمت خاصی سوق داده شود. داشتن یک استراتژی محتوا برای شناسایی اهداف و مخاطبین هدف ضروری است. زیرا باعث بروزرسانی سایت به صورت مدام می شود. این بروزرسانی ها باعث می شود توجه گوگل به سمت سایت شما جلب شود و به سایت شما امتیاز خوبی در نتایج جستجو بدهد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که کلید واژه کانونی که از قضا توجه ای به آن نمی شود در تنظیم کردن استراتژی محتوا تاثیرگذار است. پس؛ در یکی دیگر از مقالات کمک وردپرس به عنوان پشتیبان سایت و پشتیبان وردپرس با ما همراه باشید تا روش انتخاب بهترین کلمه کلیدی کانونی را با هم یاد بگیریم.

سوالی که در این قسمت مطرح می شود این است که:

  • چگونه باید بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کرد؟
  • از چه ابزار هایی برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی می توان استفاده کرد؟
  • یک کلمه کلیدی کانونی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

وقتی قرار است کلمه کلیدی تان چند سیلابی باشد و به اصطاح دم دراز باشد، شاید انتخاب کلمات این عبارت کار سختی باشد.

پیشنهاد ما این است که برای انتخاب کلمه کلیدی کانونی یک مقاله قدم های زیر را بردارید:

  • بررسی عبارت کلیدی بیشتر جستجو شده توسط کاربران
  • سرچ کلید واژه انتخابی در گوگل
  • بررسی میزان جستجوی عبارت

قبل از هرچیزی بیایید ببینیم اصلا کلید واژه کانونی چیست و چه کاربردی دارد؟

واژه کلیدی کانونی چیست و چه کاربردی دارد؟

واژه کلیدی کانونی در واقع همان عبارتی است که محتوای تان را پیرامون آن می نویسید و برای مطالب نوشته شده توسط شما مسیری مشخص را تعیین می کند و باعث شده تا وقتی آن عبارت در گوگل سرچ شود، محتوای شما نشان داده شود. و وقتی کاربران کلید واژه هدف محتوای شما را جستجو می کنند باید مقاله سایت شما برای آن ها ظاهر شود و بتوانید رتبه بالاتری از سایت های دیگر بگیرید.

مثلا سایت هایی که فروشگاهی هستند، برای هریک از محصولات خود یک صفحه جداگانه دارند. واژه کلیدی کانونی باعث می شود تا محتوای این سایت ها مشخص شود که دقیقا هر مطلب برای کدام محصول نوشته شده است.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

به تصویر بالا نگاهی دوباره بیندازید، دو لپ تاپ بالا را نگاه کنید، از نظر ظاهری به نظر یکسان می آیند، اما در واقع شناسه محصول و مدل محصول متفاوتی دارند. خب به نظر شما برای تولید محتوا و متمایز کردن این دو محصول از یکدیگر چه باید کرد؟ برای محصولاتی که ظاهر یکسانی دارند کافی است که از کد محصولات به عنوان کلید واژه کانونی استفاده کنید تا برای کاربران و گوگل مشخص شود که کدام محتوا مربوط به کدام محصول است.

کلید واژه کانونی برای سایت های دیگر مثلا سایت های خبری کاربرد ندارد و تاثیر چندانی روی سئو سایت آن نمی گذارد.

قسمتی از افزونه وردپرس Yoast SEO به عبارت کلیدی اختصاص داده شده، این افزونه بر اساس عبارتی که در این بخش وارد می شود تمام محتوای صفحه را مورد ارزیابی قرار می دهد و یک سری فاکتور را برای بررسی سئو محتوا در اختیار شما می گذارد.

انتخاب کلید واژه کانونی

بهترین استراتژی کلید واژه را طراحی کنید

داشتن یک استراتژی برای کلید واژه، می تواند کمک زیادی به تولید محتوا شما بکند. پس اگر تا کنون برای سایت خود یک استراتژی تعیین نکرده اید از یک مشاور سئو کمک بگیرید و آن را مشخص کنید. برای مقاله تان بهتر است، کلید واژه ای طولانی که از چند کلمه تشکیل شده است را انتخاب کنید؛ مثلا «خرید گوشی موبایل ۲۰۱۹» انتخاب خوبی می تواند باشد. زیرا کسب کردن رتبه در این چنین کلید واژه هایی سریع تر و راحت تر رخ می دهد. علاوه بر این می توانید از افزونه Yoast SEO که با بررسی طول کلید واژه کانونی به شما کمک می کند تا محتوای تان را بهتر بهینه سازی کنید.

چگونه باید بهترین کلید واژه کانونی را برای نوشتن محتوا پیدا کرد؟

با کمک گرفتن از افزونه Yoast SEO می توانید محتوای مقالات خود را بر اساس کلید واژه کانونی به بهنرین شکل ممکن برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید.

برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب می توانید از ابزار هایی مانند ابزار پیشنهاد « Yoast Suggest» استفاده کنید. نتایج این ابزار همان کلمات و یا شاید ترکیبی از کلمات هستند که کاربران بارها و بارها آن ها را در گوگل جستجو کرده اند. شما می توانید از این ابزار کمک بگیرید و یک دید کلی نسبت به آن چیزی که مخاطبین هدف در وب جستجو می کنند برسید و برای تولید محتوا از آن استفاده کنید.

عباراتی که گوگل و Yoast به شما پیشنهاد می دهند، دایما در حال تغییر هستند، زیرا برا اساس جستجوی اخیر کاربران طبقه بندی شده اند.

مثلا در سال جاری، عباراتی مثل قیمت دلار یا قیمت طلا به دلیل نوساناتی که در بازار ارز وجود داشت و مشکلات اقتصادی دلار ۱۸ هزار تومانی، توسط تعداد زیادی از کاربران ایرانی جستجو گردید. نتایج گوگل برای این عبارت نسبت به سال های گذشته دچار تحول بزرگی شده است.

با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه دادیم می توان نتیجه گرفت که گوگل بر اساس آخرین مسائل روز دنیا و ترند های اجتماعی، عبارات پیشنهادی خود را تغییر می دهد.

بررسی میزان جستجوی کلید واژه کانونی

اگر قصد دارید که روی یک کلید واژه تمرکز کنید و رتبه به دست بیاورید، باید راجع به موارد زیر تحقیق کنید:

  • حجم جستجو های عبارت مد نظر شما که توسط کاربران جستجو می شود چقدر است؟
  • این حجم از جستجو ها به آن اندازه ای است که روی آن کلید واژه وقت بگذارید یا نه؟
  • و از همه اینها مهم تر اینکه عبارت مد نظر شما اصلا توسط کاربران جستجو می شود یا نه؟

البته باید صادقانه بگوییم که گوگل این کار را واقعا سخت کرده و تنها راه اینکه متوجه شوید یک عبارت به چه مقدار توسط کاربران جستجو می شود استفاده کردن از یک حساب تجاری Google Ads است. که البته استفاده از آن هم چندان راحت نیست.

گوگل ترند یا گوگل ترندز (Google Trends)

یکی دیگر از کاربردی ترین ابزار هایی که برای سئو از آن استفاده می شود و در سراسر دنیا بسیار پر طرفدار است گوکل ترندز است. با استفاده از این ابزار می شود آمار حدودی و تقریبی از مقدار جستجوی عبارت کلیدی را در قالب نمودار دریافت کنید. همچنین می توانید به طور همزمان میزان جستجوی دو عبارت کلیدی کانونی را تنها با انتخاب کشور Iran بررسی کنید و به یک دید کلی نسبت به بیشترین میزان جستجوی کاربران هدف خود برسید.

موضوع مورد توجه اینکه این ابزار از سال ۲۰۰۴ شروع به کار کرده، به همین دلیل فقط آمار سال ۲۰۰۴ به بعد قابل دسترسی است.

انتخاب کلید واژه کانونی

چگونه مقالاتی را که رتبه گرفته اند را بررسی کنیم؟

اگر تعدادی از مقالات سایت شما موفق به کسب کردن رتبه های بالایی در گوگل شده اند می توانید از یک ابزار استفاده کنید و به یک آمار تقریبی از آمار بازدید کننده ها دست پیدا کنید.

شما این امکان را دارید تا با استفاده از ابزار گوگل ترند کلید واژه های کانونی که در مقالات قدیمی خود استفاده کرده اید و با کلید واژه هایی که برای مقالات جدید خود در ذهن دارید  مقایسه کنید و با بررسی آماری که به دست آمده، میزان جذب ترافیک کلید واژه های جدید را حساب کنید.

البته حتما می دانید که برای مقایسه کردن عبارات کلیدی باید از مقالاتی استفاده کنید از نظر موضوعی به کلید واژه ای که برای آن برنامه ریزی کرده اند مرتبط تر باشند.

به طور مثال در تصویر زیر ما دو عبارت لپ تاپ و موبایل را مقایسه کرده ایم. ولی در تصویر بعدی عبارت iBook را هم وارد مقایسه کرده ایم. می توانید ببینید که عبارت iBook توسط کاربران ایرانی جستجو kشده است و عبارت لپ تاپ بیشتر از iBook جستجو شده بنابراین دارای قدرت جذب ترافیک بیشتری است. و برای بهینه سازی گزینه بهتری محسوب می شود.

انتخاب کلید واژه کانونی مناسب

انتخاب کلمه کلیدی کانونی مناسب

شاید زمانی پیش بیاید که چندین کلید واژه طولانی در ذهن خود دارید، در همچین زمانی می توانید از ابزار گوگل ترند به آسانی استفاده کنید تا متوجه شوید کدام یک از آن ها بیشتر از همه توسط کاربران جستجو شده اند. به همین دلیل می توانید راحت تر تصمیم بگیرید که کدام کلید واژه را انتخاب کنید.

گوگل کردن کلید واژه های سایت

اینکه کدام کلمات کلیدی توسط کاربران جستجو می شود کافی نیست بلکه باید مطمئن شوید که محتوای مقالات یا صفحات سایت شما متناسب با نیاز ها و انتظارات کاربرانی که کلید واژه کانونی شما را در گوگل سرچ کرده اند، هست یا نه؟

بهترین راه برای اینکه بفهمید محتوای شما مورد نیاز کاربر واقع شده است یا نه این است که آن را گوگل کنید.

وقتی کلید واژه مورد نظر خود را گوگل می کنید میتوانید متوجه شوید که آیا کاربران هم آن را همانطور که شما جستجو می کنید سرچ می کنند و یا جور دیگری.

تجزیه و تحلیل کردن نتایج جستجو صفحه اول سایت هایی که رتبه گرفته اند برای کلید واژه کانونی هدف ما و شما

نتایج صفحه اول و دوم گوگل را بررسی کنید و رقیب هایتان را آنالیز کنید و ببینید آن ها از چه کلمه کلیدی و یا از چه ترکیبی رتبه گرفته اند تا بتوانید ایده بگیرید. باید سعی کنید مقاله ای که می نویسید متناسب با نتایجی که پیش روی شما هست باشد. زیرا در صورت کسب رتبه شما هم بین آن ها قرار خواهید گرفت.

همانطور که متوجه خواهید شد برخی از مقالات دارای تیتر پرسش مانند هستند، بعضی از آن ها خبری و گروه دیگر به صورت آموزشی هستند. کاری که باید بکنید این است که بر اساس موضوع و محتوای مقاله خود و همچنین بررسی نتایج جستجوی گوگل مناسب ترین عنوان را انتخاب کنید تا علاوه بر اینکه بتواند درست و واضح محتوای شما را توضیح دهد، در عین حال که برای کاربر هم مفید و کاربردی باشد و جزو مواردی باشد که زیاد توسط آن ها جستجو می شود.

نتیجه گیری

هیچ قانون خاصی برای انتخاب کلید واژه کانونی وجود ندارد. شما می توانید برای گرفتن نتیجه بهتر از ترکیب کلماتی که کاربران درگوگل جستجو می کنند استفاده کنید. هدف از انتخاب کلید واژه کانونی کسب رتبه و جذب بیشتر مخاطب است. پس به همین دلیل همین حالا دست به کار شده و با استفاده از ابزار گوگل ترندز و دیگر روش هایی که توضیح دادیم کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر خود را آنالیز کنید و در میان آن ها بهترین آن ها را برای تولید محتوا استفاده کنید.

اگر هنوز هم مشکلاتتان برطرف نشده و سوالی دارید می توانید از تیم پشتیبانی کمک وردپرس، کمک بخواهید.

موفق و پیروز باشید.

نظرات و دیدگاه ها
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

    تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس