۰۱۳-۳۳۲۵۴۵۹۷
پشتیبانی و مشاورهآیا می دانید پیج آتوریتی (Page Authority) چیست؟ یا اینکه در مورد دامین آتوریتی (Domain Authority) چه می دانید؟ به نظرتان معانی آن مانند اقتدار دامنه و قدرت صفحه است یا چیز دیگری است؟ چگونه می توانیم آتوریتی سایت را بالا ببریم؟ یا مثلا چه معیار هایی را باید رعایت کنیم تا بهبود آتوریتی سایت حاصل شود؟ برای دانستن جواب این سوالات تا پایان این مقاله از سری مقالات کمک وردپرس به عنوان پشتیبان سایت و پشتیبان وردپرس با ما همراه باشید.
به زبان ساده، یک معیار برای سنجیدن رتبه سایت پیج آتوریتی می باشد که وابسته به یک سری معیار بوده و نمره ای از صفر تا صد برای صفحه شما مشخص می کند. در واقع منظور از پیج آتوریتی این است که هر صفحه از سایت شما در اینترنت چقدر محبوب است؟ محبوبیت هم بیشتر بر اساس یک سری فاکتور مانند محتوا، تعداد انتشار صفحه و بازدید کاربران تعیین می شود. در ادامه مطلب قصد داریم توضیحات بیشتری راجع به فاکتور های آتوریتی ارائه دهیم تا بتوانید به وسیله آن بهبود آتوریتی سایت برایتان حاصل شود. پس با ما همراه باشید.
نکته :
آتوریتی صفحه اصلی شما با نمره آتوریتی دیگر صفحات متمایز است.
دامین آتوریتی هم کاملا مانند پیج آتوریتی است، با این فرق که فقط اعتبار دامنه را ملاک قرار می دهد. دامین آتوریتی هم مانند پیج آتوریتی، نمره ای بین صفر تا صد را شامل می شود. اغلب دامین آتوریتی از پیج آتوریتی نمره ای بیشتر دارد.
به نظر شما معیار های آتوریتی توسط چه چیزی تعیین می شود؟ معیار های آتوریتی به وسیله سایت Moz.com تعیین می شود. معیار های آتوریتی نشان دهنده این موضوع است که یک وب سایت با صفحه مورد نظر خود می تواند جایگاه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد. فرض کنید که شما صفحه ای در رابطه با دیجیتال مارکتینگ دارید. فرض کنیم که اگر شما این عبارت را جستجو کنید در صفحه اول و لینک هشتم هستید. اگر قصد دارید جایگاه بهتری داشته باشید باید آتوریتی صفحه تان را نسبت به ۷ لینک بالاتر بهتر کنید. بدین منظور معیار های بهبود آتوریتی سایت را در همین مقاله مطالعه کنید.
این روزها آتوریتی معیاری برای سئو کاران به حساب می آید، تا به وسیله آن و به کمک آن بتوانند ضعف های مقالات یا صفحات خودشان را به نسبت دیگر صفحات واکشی کرده و با رفع کردن این ضعف ها و گرفتن نمرات بالاتر بتوانند جایگاه بهتر و بالاتری را برای سایت ها فراهم کنند.
آتوریتی از دید ترجمه گوگل به معنی اقتدار دامنه و صفحه می باشد. اقتدار در این قسمت به معنی این است که شما از چه روش هایی روی سایت خود سئو را انجام داده اید. اینکه شما از چه روش هایی برای سئو سایت خود استفاده می کنید، روی نمره آتوریتی سایتتان اثرگذار است. مثلا اگر شما روش کلاه سفید را برای سئو خود انتخاب کنید، احتمالا زمان گرفتن نمره بهتر دیرتر خواهد بود، اما خب همانطور که می دانید این نمره پایدارتر خواهد بود و شما را در طولانی مدت در جایگاه خوبی قرار می دهد.
علاوه بر این منظور اقتدار دامنه و صفحه می تواند میزان توجه کاربران اینترنتی به آن صفحه یا دامنه باشد. حالا با توضیحات اینکه چگونه می توان آتوریتی سایت را بالا برد و همچنین معیار های مهم در تعین نمره آتوریتی چیست؟ و یا برای بهبود آتوریتی سایت چه باید کرد؟ با ما همراه شوید تا با توجه به آتوریتی سایت سئو سایتتان را نیز قوی کنید.
در رابطه با بهبود آتوریتی سایت اختلاف نظر هایی وجود دارد. ما به تمامی معیار ها کاری نداریم و تنها قصد داریم به معیار های اصلی اشاره کنیم، تا شما بتوانید تنها با کار روی همین معیار ها آتوریتی سایت تان را بهتر کنید و بهبود ببخشید. پس به ادامه مقاله توجه کنید:
همانطور که قبلا هم گفتیم محتوا یکی از اصلی ترین عوامل در بهبود سئو سایت است. شما می توانید به وسیله محتوا مخاطبین را به سایت خود جلب کنید و بازدید سایت خود را بالا ببرید. در این چنین شرایطی اگر کیفیت محتوای شما مناسب باشد کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما می گذرانند و این عامل یعنی مدت زمانی که یک کاربر در سایت شما سپری می کند؛ یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتورهای سئو و آتوریتی است.
اینکه سایت را چگونه سئو کرده باشید، روی نمره آتوریتی و بهبود آتوریتی سایت شما تاثیرگذار است. بنابراین تمام سعی خود را کنید تا سایتتان را با روش سئو کلاه سفید بهینه کرده باشید، که بتوانید این گونه بهترین نتیجه را بگیرید.
در این معیار از معیار های افزایش نمره آتوریتی، لینک هایی که به دامنه شما داده می شود، مورد بررسی قرار می گیرد. معیار بک لینک ها هم بر اساس تعداد صفحه هایی است که به شما لینک داده و هم مربوط به تعداد دامنه هایی است که به شما لینک می دهند. به صورت کلی از نظر آتوریتی، در بک لینک هایی که گرفته می شود، موارد زیر مهم اند:
توجه :
Moz Rank و Moz Trust معیاری برای تشخیص دادن کیفیت بک لینک های سایت هستند.
از میزان منتشر شدن یک مطلب در شبکه های اجتماعی، گوگل متوجه می شود که یک مطلب به چه میزان از نظر کاربران مفید است. این منتشر شدن ها باعث می شود، از نظر موتور های جستجو مطالب مهم تر به نظر بیاید. موز هم از همین سیگنال های استفاده می کند تا آتوریتی صفحه را مشخص کند. پس برای بهبود آتوریتی سایت خود از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
لطفا و خواهشا به دنبال راهکار هایی برای دور زدن گوگل و Moz نباشید. هر روز در رابطه با کسب و کار خود مقاله ایجاد کنید. مقاله ها را در شبکه های اجتماعی گوناگون منتشر کنید. تلاش کنید گروه های کاری در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده و دوستان خود را به آنجا دعوت کنید، و با منتشر کردن مطالب سایت خود از آن ها بخواهید در رابطه با مقالات شما رای بدهند و نظرات خود را بگذارند. سعی کنید از سایت هایی که آتوریتی بالایی دارند بک لینک بگیرید. و ترجیحا از سایت هایی بک لینک بگیرید که هم زبان با سایت شما هستند.
خب به پایان یکی دیگر از مقالات کمک وردپرس به عنوان پشتیبانی سایت رسیدیم. امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با بهبود آتوریتی سایت با ما در میان بگذارید.
موفق و پیروز باشید
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است