شماره تماس کمک وردپرس

۰۲۱-۲۸۴۲۵۹۴۷

پشتیبانی و مشاوره
پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس

روش هایی برای بالا بردن پیج آتوریتی و دامین آتوریتی سایت

آیا می دانید پیج آتوریتی (Page Authority) چیست؟ یا اینکه در مورد دامین آتوریتی (Domain Authority) چه می دانید؟ به نظرتان معانی آن مانند اقتدار دامنه و قدرت صفحه است یا چیز دیگری است؟ چگونه می توانیم آتوریتی سایت را بالا ببریم؟ یا مثلا چه معیار هایی را باید رعایت کنیم تا بهبود آتوریتی سایت حاصل شود؟

افزایش پیج آتوریتی یک دامنه قطعا نیازمند به تخصصی بالا هستش برای افزایش و بهنیه سازی وبسایت خود حتما با یک پشتیبانی سایت حرفه ای موضوعات فنی وبسایت خود مشورت بگیرید .

پیج آتوریتی (Page Authority) به چه معنی است؟

به زبان ساده، یک معیار برای سنجیدن رتبه سایت پیج آتوریتی می باشد که وابسته به یک سری معیار بوده و نمره ای از صفر تا صد برای صفحه شما مشخص می کند. در واقع منظور از پیج آتوریتی این است که هر صفحه از سایت شما در اینترنت چقدر محبوب است؟ محبوبیت هم بیشتر بر اساس یک سری فاکتور مانند محتوا، تعداد انتشار صفحه و بازدید کاربران تعیین می شود. در ادامه مطلب قصد داریم توضیحات بیشتری راجع به فاکتور های آتوریتی ارائه دهیم تا بتوانید به وسیله آن بهبود آتوریتی سایت برایتان حاصل شود. پس با ما همراه باشید.

نکته :
آتوریتی صفحه اصلی شما با نمره آتوریتی دیگر صفحات متمایز است.

دامین آتوریتی (Domain Authority) به چه معنی است؟

دامین آتوریتی هم کاملا مانند پیج آتوریتی است، با این فرق که فقط اعتبار دامنه را ملاک قرار می دهد. دامین آتوریتی هم مانند پیج آتوریتی، نمره ای بین صفر تا صد را شامل می شود. اغلب دامین آتوریتی از پیج آتوریتی نمره ای بیشتر دارد.

به نظر شما معیار های آتوریتی توسط چه چیزی تعیین می شود؟ معیار های آتوریتی به وسیله سایت Moz.com تعیین می شود. معیار های آتوریتی نشان دهنده این موضوع است که یک وب سایت با صفحه مورد نظر خود می تواند جایگاه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد. فرض کنید که شما صفحه ای در رابطه با دیجیتال مارکتینگ دارید. فرض کنیم که اگر شما این عبارت را جستجو کنید در صفحه اول و لینک هشتم هستید. اگر قصد دارید جایگاه بهتری داشته باشید باید آتوریتی صفحه تان را نسبت به ۷ لینک بالاتر بهتر کنید. بدین منظور معیار های بهبود آتوریتی سایت را در همین مقاله مطالعه کنید.

این روزها آتوریتی معیاری برای سئو کاران به حساب می آید، تا به وسیله آن و به کمک آن بتوانند ضعف های مقالات یا صفحات خودشان را به نسبت دیگر صفحات واکشی کرده و با رفع کردن این ضعف ها و گرفتن نمرات بالاتر بتوانند جایگاه بهتر و بالاتری را برای سایت ها فراهم کنند.

نکاتی کوتاه در رابطه با آتوریتی :

  • سایتی که بتواند آتوریتی بالاتری را به دست آورد، از دید گوگل محبوب تر بوده و جایگاه بهتری را در جستجو ها کسب خواهد کرد.
  • هرچه آتوریتی بالاتری را به دست بیاورید، امکان قرار گیری مطلبتان در صفحه اول موتور جستجو بیشتر خواهد بود.
  • به دست آوردن نمره ۱۰ تا ۳۰ بسیار عادی و آسان است.
  • بالا رفتن اتوریتی سایت در ابتدا کاری ساده و از نمره ۴۰ به بعد کاری سخت و وقت گیر خواهد بود.
  • رتبه ۴۰ تا ۵۰ نسبتا خوب و رتبه های ۵۰ تا ۶۰ عالی محسوب می شود.
  • رتبه های بالای ۷۰ رتبه هایی فوق العاده عالی هستند.
  • معیار اصلی ما در آتوریتی اکثرا دامین آتوریتی است تا پیج آتوریتی، دلیل این موضوع هم این است که صفحه اصلی هر سایتی، اصلی ترین و  مهم ترین صفحه آن است.
  • نمره آتوریتی توسط الگوریتمی که شرکت موز طراحی کرده به دست می آید.
  • برای دیدن نمره آتوریتی یک سایت می توانید به آدرس Moz Open Site Explorer مراجعه کرده و تنها با زدن آدرس مورد نظرتان نمره آتوریتی آن را ببینید.
  • نمره آتوریتی نشان دهنده قدرت دامنه و صفحه به منظور قرارگیری در صفحه اول موتور های جستجو کاربرد دارد.

آتوریتی به معنی اقتدار دامنه و اقتدار صفحه است یا نه؟

آتوریتی از دید ترجمه گوگل به معنی اقتدار دامنه و صفحه می باشد. اقتدار در این قسمت به معنی این است که شما از چه روش هایی روی سایت خود سئو را انجام داده اید. اینکه شما از چه روش هایی برای سئو سایت خود استفاده می کنید، روی نمره آتوریتی سایتتان اثرگذار است. مثلا اگر شما روش کلاه سفید را برای سئو خود انتخاب کنید، احتمالا زمان گرفتن نمره بهتر دیرتر خواهد بود، اما خب همانطور که می دانید این نمره پایدارتر خواهد بود و شما را در طولانی مدت در جایگاه خوبی قرار می دهد.

علاوه بر این منظور اقتدار دامنه و صفحه می تواند میزان توجه کاربران اینترنتی به آن صفحه یا دامنه باشد. حالا با توضیحات اینکه چگونه می توان آتوریتی سایت را بالا برد و همچنین معیار های مهم در تعین نمره آتوریتی چیست؟ و یا برای بهبود آتوریتی سایت چه باید کرد؟ با ما همراه شوید تا با توجه به آتوریتی سایت سئو سایتتان را نیز قوی کنید.

معیار های مهم در تعیین نمره آتوریتی چه می باشد؟

در رابطه با بهبود آتوریتی سایت اختلاف نظر هایی وجود دارد. ما به تمامی معیار ها کاری نداریم و تنها قصد داریم به معیار های اصلی اشاره کنیم، تا شما بتوانید تنها با کار روی همین معیار ها آتوریتی سایت تان را بهتر کنید و بهبود ببخشید. پس به ادامه مقاله توجه کنید:

محتوا سایت

همانطور که قبلا هم گفتیم محتوا یکی از اصلی ترین عوامل در بهبود سئو سایت است. شما می توانید به وسیله محتوا مخاطبین را به سایت خود جلب کنید و بازدید سایت خود را بالا ببرید. البته بهتره با پشتیبانی وردپرس خود این مضووعات رو مطرح کنید. در این چنین شرایطی اگر کیفیت محتوای شما مناسب باشد کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما می گذرانند و این عامل یعنی مدت زمانی که یک کاربر در سایت شما سپری می کند؛ یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتورهای سئو و آتوریتی است.

سئو سایت

اینکه سایت را چگونه سئو کرده باشید، روی نمره آتوریتی و بهبود آتوریتی سایت شما تاثیرگذار است. بنابراین تمام سعی خود را کنید تا سایتتان را با روش سئو کلاه سفید بهینه کرده باشید، که بتوانید این گونه بهترین نتیجه را بگیرید.

بک لینک به سایت

در این معیار از معیار های افزایش نمره آتوریتی، لینک هایی که به دامنه شما داده می شود، مورد بررسی قرار می گیرد. معیار بک لینک ها هم بر اساس تعداد صفحه هایی است که به شما لینک داده و هم مربوط به تعداد دامنه هایی است که به شما لینک می دهند. به صورت کلی از نظر آتوریتی، در بک لینک هایی که گرفته می شود، موارد زیر مهم اند:

  • تعداد دامنه هایی که به شما لینک داده اند
  • تعداد صفحاتی که از یک دامنه به شما لینک داده اند
  • آتوریتی صفحات و دامنه هایی که به شما لینک داده اند (Moz Rank , Moz Trust)
  • فالو و نوفالو بودن لینک هایی که به سایت شما داده می شود

توجه :
Moz Rank و Moz Trust معیاری برای تشخیص دادن کیفیت بک لینک های سایت هستند.

سیگنال های شبکه های اجتماعی

از میزان منتشر شدن یک مطلب در شبکه های اجتماعی، گوگل متوجه می شود که یک مطلب به چه میزان از نظر کاربران مفید است. این منتشر شدن ها باعث می شود، از نظر موتور های جستجو مطالب مهم تر به نظر بیاید. موز هم از همین سیگنال های استفاده می کند تا آتوریتی صفحه را مشخص کند. پس برای بهبود آتوریتی سایت خود از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

نتیجه گیری

لطفا و خواهشا به دنبال راهکار هایی برای دور زدن گوگل و Moz نباشید. هر روز در رابطه با کسب و کار خود مقاله ایجاد کنید. مقاله ها را در شبکه های اجتماعی گوناگون منتشر کنید. تلاش کنید گروه های کاری در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده و دوستان خود را به آنجا دعوت کنید، و با منتشر کردن مطالب سایت خود از آن ها بخواهید در رابطه با مقالات شما رای بدهند و نظرات خود را بگذارند. سعی کنید از سایت هایی که آتوریتی بالایی دارند بک لینک بگیرید. و ترجیحا از سایت هایی بک لینک بگیرید که هم زبان با سایت شما هستند.

خب به پایان یکی دیگر از مقالات کمک وردپرس به عنوان پشتیبان سایت رسیدیم. امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با بهبود آتوریتی سایت با ما در میان بگذارید.

موفق و پیروز باشید

امتیاز به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس