شماره تماس کمک وردپرس

۰۲۱-۲۸۴۲۵۹۴۷

پشتیبانی و مشاوره
پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس

تکنیک های کاربردی برای جذب مشتری

شاید شما هم جزو افرادی هستید که کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید و حالا به دنبال تکنیک های جذب مشتری و افزایش فروش خود هستید، تا بتوانید درآمد خود را افزایش داده و کارتان را رونق ببخشید.

در این مقاله از کمک وردپرس قصد داریم به ۱۷ مورد از بهترین تکنیک های جذب مشتری بپردازیم، پس تا پایان این مقاله از کمک وردپرس با ما همراه باشید.

جهت جذب مشتری تکنیک های بسیاری هستش اما قطعا در فضای انلاین داشتن یک وبسایت ایده ال میتونه کمک شایانی به شما بکنه اما قطعا برای داشتن یک وبسایت حرفه ای نیازمند به تیم پشتیبانی سایت هستید چرا که تیم پشتیبانی وردپرس هستش که میتونه تمامی ایرادات و مشکلات وبسایت رو رفع کنه و یک وبسایت ایده ال داشته باشید .

تکنیک های جذب مشتری

در اولین قدم برای افزایش فروش باید درخواست ها و نیاز های مشتریانتان را به خوبی بررسی کرده و بشناسید تا راحت تر بتوانید کاربرانی را که به سایتتان ورود کرده اند را به مشتری تبدیل کنید. شاید بتوان گفت اهمیت قانع کردن مشتریانتان برای خرید محصولات شما بسیار بیشتر از اهمیت کیفیت کالا و خدماتتان است؛ زیرا تا زمانی که نتوانید مشتریانتان را به خرید قانع کنید درآمدی هم نخواهید داشت.

فروشنده ای موفق است که بتواند مشتریان خود را قانع به خرید و یا دریافت خدمات کند، حتی در مواقعی که کاربران نیازی به دریافت آن خدمات نداشته باشند. درست است که انسان ها و رفتارشان تفاوت های فاحشی باهم دارند، اما تفکر و ذهنیت همه آن ها در چارچوب خاصی قرار می گیرد و در بعضی شرایط به صورت یکسان واکنش نشان می دهند.

۱۷ تکنیک برای جذب مشتری :

تکنیک های جذب مشتری۱- داشتن اطلاعات کامل و بی نقص در رابطه با محصول

فروشنده باید این توانایی را داشته باشد تا به تمام سوالات احتمالی مشتریان پاسخ دهد. به همین علت باید اطلاعات نسبتا کاملی در رابطه با محصول خود داشته باشد. مثلا اگر مشتری سوالی در رابطه با محصول مطرح کند و فروشنده قادر به پاسخگویی نباشد، اعتماد مشتری از بین می رود. بنابراین از واجبات است که اطلاعات خود را همواره آپدیت کنید.

۲- سعی کنید از ایده های احساسی استفاده کنید

مثلا بیایید و فرض کنید شما فروشنده یک تلفن همراه هستید، در این صورت این که کارایی و قابلیت های این تلفن همراه را برای مشتری شرح بدهید و به او بگویید این گوشی چه نیاز هایی را برای او برطرف میکند و اصولا چرا به آن نیاز دارد خیلی بیشتر از توضیح اجزای تشکیل دهنده آن تاثیرگذار خواهد بود. به طور مثال به جای آنکه برای او توضیح دهید باتری گوشی فلان میلی آمپر است، به تشریح نکاتی بپردازید که برای او ملموس تر و قابل درک تر خواهد بود.

مثلا می توانید به او بگویید این گوشی تا چند ساعت شارژ را نگه داشته و یا چقدر طول می کشد تا باتری آن ۱۰۰ درصد شارژ شود.

به این ترتیب ما نیاز های روانشناختی مشتری را بررسی کرده ایم که قطعا مهم تر از نیاز های فیزیولوژیکی او می باشد. پس این نکته را در تکنیک های جذب مشتری فراموش نکنید.

۳- تاثیرگذاری کلام

باید به گونه ای با مشتریان صحبت کرد که او را وادار به خرید محصول کنید. شما به عنوان فروشنده باید شوق و اشتیاق خرید آن کالا را از طریق کلام به مشتری خود انتقال دهید. علاوه بر این ها می توانید از میزان رضایت مشتریان قبلی برای آن ها مثال بزنید، و اینگونه خیال آن ها را از بابت خرید راحت کرده و اعتماد آن ها را جلب کنید. زیرا انسان ها به صورت ذاتی دنباله رو دیگران می باشند و مثلا در شرایطی که تصمیم گیری برایشان خیلی سخت باشد، ترجیح می دهند از ایده دیگران پیروی کنند، بنابراین مثال زدن رضایتمندی مشتریان قبلی تاثیر زیادی در جلب رضایت شان خواهد داشت.

علاوه بر این ها باید برخورد مودبانه و دوستانه ای در عین رعایت احترام با آن ها داشته باشید. نباید رفتارتان به گونه ای باشد که مشتری احساس کند شما دارید محصول خود را به او تحمیل می کنید بلکه باید حس کنند شما فقط در حال پیشنهاد دادن به آن ها هستید. سعی کنید صحبت های شان را با صبر و حوصله گوش کنید و به تک تک سوالات آن ها پاسخ داده.

همچنین سعی کنید در دسترس مشتریان باشید؛ و اگر احیانا مشتری در خرید خدمات شما شک و تردیدی داشت، او را مجبور به انتخاب نکنید و به او فرصت دهید تا بررسی های خود را کرده و سپس تصمیم نهای خود را بگیرد.

پس شماره تماس و راه های ارتباطی خود را به او داده و این اطمینان را به مشتری خود بدهید که هر زمان اراده کند می تواند با شما ارتباط برقرار کند.

قاعدتا برخورد درست و دوستانه با مشتری یکی از مهم ترین تکنیک های جذب مشتری به حساب می آید.

۴- در مقابل مشتری صداقت داشته باشید

برای صداقت داشتن ضروری است تا علاوه بر بیان کردن ویژگی ها و نقاط قوت یک کالا، از عیب ها و نقاط ضعف آن نیز برای مشتری بگویید. می توان گفت این موضوع یکی از مهم ترین عوامل برای جلب کردن حس اعتماد مشتری است. مثلا تصور کنید خودتان به فروشگاهی برای خرید مراجعه کرده اید و فروشنده تمام مدت از کیفیت کالای خود صحبت کند. قطعا شما در ذهن خود اینگونه برداشت می کنید که مگر ممکن است که یک کالا هیچ عیب و نقصی نداشته باشد؟ و اینگونه اعتمادتان نسبت به فروشنده کم خواهد شد؛ و فکر می کنید او فقط به فکر فروش کالای خود است.
این ها باعث می شوند نتوانید به گفته های فروشنده راجع به مزایای کالا هم اعتماد کنید. البته باید سعی کنید برای آن دسته از معایبی هم که قرار است عنوان کنید توضیحاتی به مشتری ارائه دهید تا او شک و تردیدی برای خرید آن محصول نداشته باشد.

۵- ایجاد حس تمایز کالا برای جذب مشتری

به طور غریزی انسان به دنبال حس تمایز است. و به طور معمول دوست دارد چیزی را داشته باشد که دیگران از آن محروم هستند. شاید دلیل آن که افراد به طور معمول به خرید اجناس گران قیمت تمایل دارد نیز همین باشد.

با این تفاسیر سعی کنید در کنار بیان کردن مزایا و معایب کالای خود، از تمایز آن در مقایسه با دیگر کالا ها صحبت کنید. به طور مثال بیشتر فروشندگان لباس اجازه تعویض کالا را به مشتری نمی دهند، اگر شما بتوانید این آپشن را به فروش محصولات خود اضافه کنید و به مشتری این اجازه را بدهید که در صورت کوچک و یا تنگ بودن لباس می تواند آن را با محصول دیگری تعویض کند، به مشتری خود حس اعتماد و آرامش را تزریق کرده اید. پس بیشتر فکر کنید که چه خدمات اضافه تری را می توانید برای محصولات خود در نظر بگیرید، تا مشتری تحت هر شرایطی شما را انتخاب کند.

۶- یک وب سایت برای کسب و کار خود طراحی کنیدتکنیک های جذب مشتری

امروزه بیشتر کسب و کار ها گرایش به اینترنتی شدن دارند. با این وجود اگر شما به دنبال فروش بیشتر محصولات خود هستید بهتر است یک وب سایت داشته باشید. سعی کنید در وب سایت خود مزایا و معایب کالا های خود را شرح داده و به حل کردن مشکلات احتمالی بپردازید که ممکن است برای آن ها پیش بیاید. اینگونه باعث می شوید که مشتریان در کمترین زمان ممکن بتوانند محصول مورد نظرشان را خریداری کنند.
یا با استفاده از یک پشتیبان وردپرس مناسب وبسایتتون رو توسعه داده و موفقیت های زیادی رو کسب نمائید .

۷- سعی کنید مشتریان خود را بشناسید

تلاش کرده و مشتریان خود را بشناسید و همواره این سوال را از خود بپرسید که چه چیزی باعث می شود انگیزه مشتریان برای خرید کالا بیشتر شود. یا اصلا این کالا چه کمکی به مشتری می کند و برای چه رنج سنی خرید بیشتری خواهد داشت.

باید بدانید که مشتریان به طور کلی در سه دسته ولخرج، میانه رو و محافظه کار تقسیم می شوند. کار شما این است که تشخیص دهید مشتری تان در کدام دسته قرار می گیرد و متناسب با آن کالا و خدماتتان را به آن ها پیشنهاد کنید.

به طور مثال راضی کردن یک مشتری محافظه کار قطعا سخت تر خواهد بود. زیرا او نسبت به پولی که قرار است خرج کند وسواس بیشتری خواهد داشت و دقت بیشتری می کند. برای این دسته از مشتریان فروختن خدماتی که به صورت ماهانه ارائه می شود، گفتن قیمت ۱ میلیون و هشتصد تومان در سال، ممکن است حس مخالفت در او ایجاد کند. اما اگر به همین فرد خدمات ماهی ۲۴۰ هزار تومان ارائه دهید، راحت تر خواهد پذیرفت. در حالی که ماهی ۲۴۰ هزار تومان در ماه مجموعا همان ۱ میلیون و هشتصد هزار تومان در سال خواهد شد.

به همین ترتیب با شناخت مشتریان ولخرج هم میتوانید کالا های بیشتری از برند خود را به او بفروشید. زیرا اگر یک فرد ولخرج به قصد خریدن تنها یک کفش به شما مراجعه کرد، شما سعی کنید دو مدل از بهترین کفش های خود را به او معرفی کرده و تاکید کنید هردو دارای یک کیفیت یکسان هستند؛ قطعا نتیجه بدی نخواهید گرفت زیرا خریدن هردو کفش برای این دسته افراد کاری ندارد.

۸- به مشتریان خود برچسب بزنید

باید سعی کنید به مشتریان خود برچسب های دلخواه شان را بزنید. این نکته هم از مهم ترین تکنیک های جذب مشتری است. مثلا وقتی یک فرد با قد بلند وارد مغازه شما می شود، می توانید کالای خود را این گونه برچسب بزنید که «این لباس مخصوص افراد قد بلند است» و یا «این لباس به رنگ پوست شما می آید» و …

با این برچسب ها شما به مشتری یک حس خوب و ویژه بودن خواهید داد و او را از یک مشتری عادی جدا میکند. همین نکات کوچک باعث ایجاد حس وفاداری و جذب مشتری نسبت به برند شما خواهد شد.

۹- ایجاد حس ترس و اضطراب در مشتری

در مکان های مختلف و بارها و بارها جمله هایی مانند «تعداد محدود» یا «این فرصت را از دست ندهید» یا «تنها یک ساعت دیگر فرصت دارید» و … را دیده اید. این جملات این حس را در مشتری ایجاد می کند که اگر همین حالا این کالا و خدمات را دریافت نکند، بعد ها پشیمان خواهد شد و فرصت را از دست خواهد داد.

اینگونه شما می توانید با ایجاد کردن یک حس ترس و نگرانی از بابت از دست دادن یک فرصت استثنایی با کمک این شعار ها، مشتری را به خرید آن کالا جذب کنید.

۱۰- هم صنفی های خود را شناخته و سعی کنید با آن ها ارتباط برقرار کنید

با شناختن سایر هم صنفی های خود و برقراری ارتباط با آن ها می توانید مشتریان بیشتری را به دست آورید. علاوه بر این ها می توانید مشتریانتان را با هم به اشتراک بگذارید. به طور مثال شما خدمات طراحی سایت وردپرس را انجام می دهید، اما در زمینه سئو کاری را برعهده نمی گیرید. حال زمانی که مشتری خدمات سئو را از شما درخواست کرد، می توانید او را به سایر هم صنفی های خود معرفی کرده تا هم مشتری خود را از دست نداده و هم از معرفی مشتری به آن ها سودی عایدتان شود. این کار باعث می شود سایر شرکت ها هم مشتریان خود را برای دریافت خدمات به سمت شما بفرستند.

۱۱- رقیب های خود را بشناسید

در این جو رقابتی بازار که ایجاد شده است، به طور قطع شناسایی نقاط ضعف و قدرت رقیبان شما از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. شما باید به طور مداوم تکنیک ها و روش هایی که رقبای شما استفاده می کنند را بشناسید و تلاش کنید راهی بهتر از آن ها پیدا کنید. علاوه بر این باید نقاط ضعف شان را شناسایی کرده و با رفع آن ها خود را از دیگر رقبا جلو بیاندازید. اگر هنوز فروشگاه خود را راه اندازی نکرده اید خالی از لطف نیست اگر نگاهی به این مقاله هم بیاندازید؛ احتمالا برای شما مفید است: ۱۲ نکته برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

۱۲- خدماتتان را به صورت پکیج ارائه کنید

به طور مثال اگر فردی برای خرید یک گوشی به فروشگاه شما آمد، تلاش کنید سایر لوازم جانبی موبایل مثل محافظ، هندزفری، و… را نیز به او پیشنهاد کنید، زیرا بیشتر افراد دوست دارند همه خدمات را به صورت یکجا دریافت کنند. زیرا ممکن است بعد ها به این نتیجه برسند که اصلا چه لزومی دارد که برای گوشی خود محافظ بخرند؟!

اما در همان زمان خرید گوشی، احتمال آن که سایر لوازم جانبی گوشی را در کنار آن خریداری کند خیلی بیشتر است. البته بستگی به قدرت کلام فروشنده دارد که بتواند مشتری را به خرید ترغیب کند یا نه.

۱۳- تبلیغات و بهره گرفتن از شبکه های اجتماعی

تقریبا می توان گفت فروش یک محصول بدون انجام تبلیغات غیرممکن است، بنابراین باید روش هایی که در تبلیغات موثر است را بدانید. علاوه بر این ها باید روش سایر رقیبانتان را بررسی کنید و بهترین روش تبلیغات را برای برند خود انتخاب کنید. از آنجایی که بیشتر خرید و فروش ها در دنیای امروز به صورت اینترنتی انجام می شود، شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای در خرید و فروش ها پیدا کرده اند.
بنابراین فعالیت و تبلیغات برندتان در این شبکه ها علاوه بر اینکه به صرفه می باشد، تاثیر زیادی در بالا رفتن فروشتان خواهد داشت. همچنین می توانید با تولید ویدئو و محتوای جذاب و آموزشی که مرتبط با محصولاتتان باشد، کاربران را به سمت خود جذب کنید.

۱۴- بعضی از خدمات خود را به صورت رایگان ارائه کنید

یقینا همه ما با شنیدن کلماتی همچون «رایگان» ، «فروش ویژه» و «کد تخفیف» تمایل بیشتری به خرید پیدا می کنیم، حتی اگر به آن کالا احتیاجی هم نداشته باشیم. مثلا برای فروش یک نرم افزار ، در ابتدا یک نسخه با امکانات محدود را به مشتری به صورت رایگان عرضه کنید و سپس سایر امکانات را به صورت پولی به فروش برسانید.

با این روش درواقع مشتری را وادار کرده اید تا خرید بیشتری انجام دهد. اگر خدماتی مثل طراحی سایت را انجام می دهید، میتوانید پشتیبانی سایت را تا چند ماه به صورت رایگان انجام دهید تا مشتری به شما اعتماد کند. یا مثلا مشاوره رایگانی به او بدهید. با این کارها مشتری احساس می کند شما واقعا قصد کمک به او را دارید و تنها به دنبال فروش محصولات خود نیستید. حتی با این روش می توانید توانایی های خود را هم به رخ مشتری بکشید.

۱۵- قیمت مناسب

یکی از نکات مهم برای تفاوت شما با سایر رقیب هایتان، قیمت کالای شماست. شما باید همواره قیمت خدمات مشتری های خود را آنالیز کرده و سعی کنید نسبت به آن ها قیمت پایین تری پیشنهاد بدهید. نکته اصلی در این رابطه این است که مشتری بداند که همین خدمات با این کیفیت را در جای دیگری با قیمت پایین تر پیدا نخواهد کرد.

۱۶- از مشتریان خود نظر بخواهید

به طور معمول برای خرید یک محصول ابتدا نظر باقی افرادی که آن محصول را خریداری کرده اند را جویا می شویم و میزان رضایت آن ها را بررسی می کنیم. بنابراین جویا شدن نظر مشتریان در کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از مشتریان خود بخواهید نظرات و پیشنهادات شان را در رابطه با خریدی که از شما کرده اند را بیان کنند و سعی کنید این نظرات را در معرض دید سایرین قرار دهید تا دیگران هم برای خرید از شما ترغیب شوند.

۱۷- به مشتریان قدیمی توجه ویژه ای داشته باشید

روشن است که راضی کردن فردی که قبلا از شما خرید داشته بسیار راحت تر از پیدا کردن مشتری جدید است. بنابراین سعی کنید آدرس و شماره تلفن مشتری های قبلی تان را داشته و پیشنهادات جدید خود را برایشان بفرستید و میزان رضایت آن ها را جویا شوید. همانطور که در مورد قبلی اشاره کردیم، این افراد بیشترین تاثیر را در تبلیغات شما دارند؛ بنابراین برگ برنده شما محسوب می شوند، و باعث میشوند مشتریان بیشتری به سمت شما جذب شوند.

کلام آخر

خببه پایان یکی دیگر از مقالات کمک وردپرس در رابطه با تکنیک های جذب مشتری رسیدیم، امیدواریم توانسته باشیم شما را با برخی از بهترین تکنیک های جذب مشتری آشنا کنیم. از پیشنهاد و یا تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

موفق و پیروز باشید.

امتیاز به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس