شماره تماس کمک وردپرس

۰۲۱-۲۸۴۲۵۹۴۷

پشتیبانی و مشاوره
پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس

انتخاب مناسب ترین کلمه کلیدی در سئو سایت

همان طور که می دانید، انتخاب درست کلمات کلیدی برای یک سایت و درست استفاده کردن از آن کلمه کلیدی در صفحات، در گرفتن رتبه بهتر و جایگاه بهتر سایت ما تاثیر زیادی دارد. اگر بتوانید یک استراتژی درست و صحیح را برای تولید محتوای خود و به کار بردن صحیح کلمات کلیدی مناسب داشته باشید، در این صورت می توانید انتظار داشته باشید تا در کمترین زمان ممکن، مخاطبان اینترنتی را به سمت سایت خود جذب کنید.

با این توصیفات شاید بهتر باشد از خود سوال کنید که چقدر در رابطه با استفاده درست از کلمات کلیدی در سئو اطلاع دارید؟ در این مقاله از سری مقاله های کمک وردپرس به عنوان پشتیبانی سایت و پشتیبان وردپرس قصد داریم در رابطه با نحوه زومینگ کلمات کلیدی که معروف به Focus Keyword  با شما صحبت کنیم.

پس با ما همراه باشید.

کلمه کلیدی

معرفی ابزار مناسب برای انتخاب کلمه کلیدی سئو

پیشنهاد می کنیم کلید واژه هایی را که قرار است با آن صفحه یا مطلب تان را در گوگل نمایش دهید را به کمک ابزار های انتخاب کلمات کلیدی انتخاب کنید. یکی از بهترین سایت ها برای انتخاب کلمه کلیدی و یا کلماتی که با آن مرتبط است و توسط مشتریان جستجو می شود سایت keywordtool.io می باشد. البته بهتره برای داشتن انتخاب مناسب کلیدواژه برای سئو با پشتیبانی وردپرس خود مشورت کنید و کلیدهای پولساز مناسب انتخاب کنید.

مثلا فرض کنید کلمه کلیدی که برای سایت خود انتخاب کرده اید یکی از کلمات پر رقابت مانند «طراحی سایت» می باشد.

اگر با شرکت های انجام دهنده خدمات سئو صحبت کنید و بگویید که قصد دارید با این کلمه سایت خود را سئو کنید؛ احتمالا با پاسخ منفی رو به رو خواهید شد. حتی احتمالا با این پاسخ که، حتی گوگل هم نمی تواند با این کلمه شما را سئو کند، رو به رو خواهید شد! اما این جمله چندان درست نیست.

اگر بتوانید به درستی از کلمات در سایت استفاده کنید، باعث می شود در موتور های جستجو دیده شوید، البته لازم است تا نکات زیر را هم رعایت کنید.

اولین نکته اینکه از یک کلمه کلیدی در صفحات مختلف استفاده نکنید. به دفعات دیده ایم که افراد سایت هایی را که قصد دارند در این زمینه فعالیت کنند را روی بیشتر از یک صفحه خود با کلمه کلیدی طراحی سایت زومینگ انجام داده اند؛ این شبیه این است که شما در حال رقابت با خودتان هستید؛ و این موضوع چندان جالب نیست.

تعیین استراتژی برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب

مثلا اگر می خواهید روی کلمه کلیدی طراحی سایت بالا بیایید، باید صفحه اصلی خود و یا اصلی ترین مقاله تان با این کلمه زومینگ شود، و در گام بعدی با بهره گرفتن از کلمات مرتبط و طولانی تر، مثل طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت صنعتی و… صفحات دیگری را بسازیم، و با کلمه کلیدی طراحی سایت به صفحه اصلی سایتمان لینک بدهیم. از این طریق به گوگل می فهمانیم که در قدم اول ما سایتی هستیم که در رابطه با طراحی سایت می توانیم اطلاعات زیادی را به کاربران خود بدهیم و در قدم بعدی مشخص می کنیم که صفحه اصلی ما در زمینه طراحی سایت، آن صفحه ای است که از همه صفحات با مشتقات طراحی سایت بدان لینک داده شده است.

با این تفاسیر بهتر است نگاهی بیاندازید و ببینید که آیا شما چند صفحه با یک عبارت زومینگ شده دارید یا نه؛ در واقع بررسی کنید ببینید با خودتان رقابت کرده اید یا نه. اصلا بیایید این موضوع را به صورت ساده تر برای تان شرح دهیم.

مثلا هر عبارت کلیدی در سایت شما دارای 100 درصد قدرت باشد، اگر شما فقط در یک صفحه به صورت مشخص (یعنی فقط از همان کلمه) استفاده کنید، آن صفحه دارای قدرت 100 درصدی می باشد. اما اگر در دو صفحه خود از آن عبارت برای زومینگ کلماتتان استفاده کنید، قدرت کلمات کلیدی تان 50 درصد خواهد شد و جایگاه خود در گوگل را ممکن است از دست بدهد.

کلمه کلیدی

توجه :

البته لازم به ذکر است که این امکان که دو یا چند صفحه داشته باشید که همه آن ها با یک کلمه خاص سئو شده باشند، و علاوه بر این همگی آن ها در صفحه اول گوگل نشان داده شوند هم وجود دارد؛ اما کار خیلی خیلی سختی است.

برای این کار شما می بایست ابتدا با یکی از صفحات خود در گوگل دیده شوید، و سپس به سراغ صفحات دوم و یا سوم بروید، و همزمان که در حال کار روی صفحات بعدی هستید، سعی کنید صفحه اولتان را همچنان تقویت کنید. البته ما اصلا این روش را به شما پیشنهاد نمی کنیم، زیرا هم زمانگیر است و همه به سختی های آن نمی ارزد.

به جای اینکه اینکار ها را انجام دهید، شاید بهتر باشد تا با کلمات مرتبط با کلمه اصلی سایت خود، مطالب سایت تان را افزایش داده و به صفحه اصلی خود لینک داده، تا هر روز قوی تر و قوی تر شود.

رتبه بندی برای کلمه کلیدی مورد نظر شما

جایگاه سایت شما و یا همان رتبه بندی سایت تان، با آن کلمه کلیدی در گوگل یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که باید داشته باشید. برای اینکه جزو 10 لینک اول گوگل باشید چه باید بکنید؟ مقالات بیشتری بنویسید؟ آن مقاله ها را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید؟ بک لینک بسازید؟ صبر داشته باشید، ما به شما می گوییم چه باید کرد!

تنها کافیست مرتبط با کلمه کلیدی خود مطلب بسازید، و به صورت منظم روزی یکبار مثلا هر روز ساعت 10 صبح در سایت خود منتشر کنید. با همین کار شما صدر نشین رقابت ها خواهید شد. البته این موضوع کاملا بستگی به قدرت کلمه کلیدی اصلی، میزان دقت در انجام جزئیات سئو و همچنین مدت زمان کار دارد، به طور مثال برای کلمه «بهترین رستوران تهران»، اگر تا 3 ماه محتوا تولید کنید کفایت می کند، اما برای کلمه طراحی سایت باید بیشتر از یکسال زمان بگذارید.

به درستی از کلمات کلیدی در صفحه خود استفاده کنید

بحث در رابطه با این موضوع بسیار است، تا جایی که در حوصله این مقاله نمیگنجد؛ پیشنهاد می کنیم نگاهی به انتخاب بهترین کلید واژه کانونی در افزونه Yoast SEO بیاندازید، احتمالا با خواندن آن ابهامات ذهنی تان تا حد بسیار زیادی برطرف خواهد شد.

چگونه محتوا تولید کنیم؟

تا حالا مکررا از اهمیت محتوا، علی الخصوص سئو شده آن صحبت کرده ایم؛ حال با یک مثال با ما همراه باشید. فرض کنید یک شرکت معماری دارید که می خواهید روی کلمه طراحی دکوراسیون داخلی، سایتتان را سئو کنید. چه باید کرد؟ باید ابتدا یک صفحه که به طور معمول صفحه اصلی سایتتان است را با این کلمه زومینگ کنید.

سپس کلماتی مرتبط با «طراحی دکوراسیون داخلی»، مثل طراحی  معماری، طراحی دکوراسیون منزل و… را دسته بندی کرده و بر اساس اهمیتی که دارند، برایشان مقالاتی با توجه به اصل سئو و محتوا نویسی تولید کرده و در سایت قرار دهید.

دقت کنید که بسته به قدرت کلمات کلیدی، می توانیم به نتیجه دلخواه خود برسیم، فقط نباید تلاش خود را متوقف کنیم.

کلمه کلیدی

ساختار سایت خود را ارتقا دهید

باید بدانید که کجا و به چه صورت کلمات کلیدی را در صفحات خود استفاده کنیم. می شود با کمک گرفتن از یک ساختار درست و بهینه بهترین رتبه را در صفحه اول گوگل کسب کرد! اگر همچنان میپرسید چگونه؟ با نکات کلیدی که در ادامه برایتان آورده ایم همراه باشید.

  • از کش مرورگر ها برای افزایش سرعت سایت خود استفاده کنید
  • همه فایل های استایل دهی را در یک فایل بریزید و فراخوانی کنید. این کار را حتما برای فایل های جاوا اسکریپت هم انجام بدهید
  • سعی کنید از عکس های مرتبط و یونیک استفاده کنید
  • تصاویری که در صفحه خود استفاده می کنید، ترجیحا دارای نام و عنوان با کلمه کلیدی باشند
  • کلمه کلیدی خود را در ابتدای پاراگراف اول و آخر صفحه تان بگنجانید
  • تلاش کنید تا هر پاراگراف شما کمتر از 250 کاراکتر باشد
  • سرعت لود سایت را بالا ببرید
  • ترجیحا از استایل های درون خطی استفاده نکنید
  • اولین تگ در صفحه یا مطلب تان باید تگ H1 باشد.
  • سعی کنید تا از کلمات کلیدی که مرتبط و مترادف با کلمه کلیدی هدف هستند، بیشتر استفاده کنید تا اینکه بخواهید کلمه کلیدی را همش تکرار کنید
  • ترتیب استفاده از تگ های H را رعایت کنید، تا به ترتیب از بالای صفحه به پایین باشد. اول 1، بعد 2، بعد3 و…
  • سعی کنید تا در پاراگراف اول و آخر در رابطه با کل موضوعی که می خواهید راجع به آن اطلاع دهید، توضیح مختصری بدهید

مطمئن باشید با رعایت همین نکات که درباره استفاده درست از کلمات کلیدی در سئو و همچنین با تلاش بسیار در خصوص محتوا نویسی، می شود در پررقابت ترین کلمات کلیدی هم موفق شد. البته این موضوع بدون داشتن یک استراتژی محتوا و لینک سازی درست، امکان پذیر نیست. بنابراین حتما باید بتوانید کلمات را به درستی انتخاب کنید.

کلام آخر :

به پایان این مقاله از سری مقالات کمک وردپرس رسیدیم. امیدواریم تا اینجا با ما همراه بوده باشید. لطفا نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

موفق و پیروز باشید

امتیاز به این صفحه

یک پاسخ به “انتخاب مناسب ترین کلمه کلیدی در سئو سایت”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس