شماره تماس کمک وردپرس

۰۲۱-۲۸۴۲۵۹۴۷

پشتیبانی و مشاوره
پشتیبانی سایت و پشتیبانی وردپرس

تشخیص محتوای کپی توسط گوگل چگونه است؟

گوگل برای ارائه بهترین خدمات به مخاطبانش الگوریتم های زیادی را استفاده می کند و با توجه به آنها به سایت ها و محتوای آن ها امتیاز می دهد.سئو سایت موارد بسیاری را شامل می شود؛ به طور مثال افزایش سرعت وردپرس، لینک سازی داخلی،ساخت محتوا های سئو شده و… از جمله این موارد می باشند،که به سایت برای رتبه بالا گرفتن کمک می کنند. یکی از موارد بسیار مهمی که برای تولید محتوا وجود دارد تشخیص کپی بودن یا نبودن محتوا است. تشخیص محتوای کپی توسط گوگل چگونه است؟ این سوالی است که با خواندن این مقاله حتما به جوابش می رسید.

نکته: این مقاله در زمینه تولید محتوا شمارو با مسائل مهمی آشنا خواهد کرد و بهتره جهت تولید محتوای استاندارد با تیم پشتیبانی سایت و یا بخش تولید محتوا خود گفتگو داشته باشید و این موضوع مهم رو تاکید کنید .

مقالات مهمی که در تولید محتوا و سئو وردپرس به شما کمک میکنند:

  1. ترفند و روش های تولید محتوای خوب
  2. ساختار تولید محتوا در سئوی وردپرس چقدر اهمیت دارد؟

تشخیص محتوای کپی توسط گوگل چگونه است؟

تشخیص محتوای کپی توسط گوگل و درک محتوا ،الگوریتم های بسیاری را تا به امروز به وجود آورده است. اولین الگوریتمی که برای این کار در نظر گرفت پاندا بود که به افعال متوالی و چینش کلمات دقت می کرد.ب ا این کار بسیاری از محتواهای کپی را تشخیص می داد. بعد از آن سئوکاران و در واقع محتوا نویسان بازهم ترفندهایی بکار بردند و از محتوای کپی استفاده کردند.

آخرین الگوریتمی که برای این موضوع به وجود آمده الگوریتم ام یو ام (MUM) است که محتوای تولید شده را به صورت مفهومی درک می کند.

تشخیص محتوای کپی توسط گوگل چگونه است؟

این موضوع به نویسندگان محتوا که به صورت تخصصی محتوا تولید می کنند بسیار کمک کرده تا دیگر سایت ها و محتوا نویسان نتوانند به صورت عینی از این محتوا ها استفاده کنند. اما دو موضوع مهم در اینجا وجود دارد؛1-اگر سایت فروشگاهی داشته باشیم و مجبور به تولید محتوا برای یک محصول از قبل معرفی شده داشته باشیم چه؟ و 2-اگر محتوایی تولید کنیم و گوگل کپی نبودن آن را تایید کند اما در سایت های دیگر از این محتوا برای تولید محتوای خود استفاده کنند و مخاطبان دیگر آن سایت ها را زودتر ببینند و فکر کنند موضوع ما تکراری است چه؟

به جواب همه ی سوال های بالا خواهید رسید اما بگذارید تکلیف سوال دوم را در همین ابتدای کار مشخص کنیم.برای اینکه چنین مشکلی برای مان پیش نیاید باید به درستی محتوای خود و مقدار ورودی هایی که میگیرد را بررسی کنیم؛اگر ورودی خوبی از محتوای خود دریافت نکرده باشیم باید دوباره سرچ کنسول خود را بررسی کنید و همچنین ببینید کدام کلمات کلیدی باید تغییر کنند یا اضافه شوند و بر اساس آنها محتوای خود را آپدیت کنید.و در صورت گرفتن ورودی های بالا هم باید این بررسی انجام شود و محتوا هر چند وقت آپدیت شود تا محتوایتان همچنان بالاتر از محتواهای دیگر قرارگیرد.

همچنین برای مسئله محتوای تکراری در معرفی محصول باید گفت که برخی اوقات مجبور به استفاده از محتوای تکراری می شوید که در این موارد بهتر است از مثالهایی برای توضیح محصول استفاده کنید .و یا ویزگی های دیگری که در محتوای قبلی نیاورده اید را بازگو کنید.

استفاده از سیستم تشخیص محتوای کپی توسط گوگل برای تولید محتوای ناب

شما می توانید برای تشخیص اینکه آیا محتوای شما کپی است یا بازنویسی شده و یا کلا موارد مشابهی با محتواهای دیگر دارد،قسمت هایی از آن را به صورت جداگانه در گوگل بنویسید یا کپی پیست کنید و بعد بررسی کنید که چقدر تشابه با محتوای سایت های نمایش داده شده دارد.اگر تشابه زیادی پیدا نشد یعنی محتوای شما یونیک است و می تواند امتیاز خوبی را دریافت کند اما اگر مواردی مشابه با آن پیدا شد بدانید که ارزش آن بسیار پایین است و حتی در مواردی ممکن است نمره ی منفی برای سایتتان محسوب شود.

آیا منظور از محتوای کپی فقط متن محتواست؟

خیر تشخیص محتوای کپی توسط گوگل فقط برای متن نیست بلکه تصویر، ویدیو و صوت هایی هم که در گوگل قرار میگیرند توسط گوگل بررسی می شوند.همین روندی که برای متن در بالا توضیح دادیم برای تصاویر ،ویدیو و صوت هم قابل بررسی است و بررسی آن با گوگل لنز و دستیار صوتی گوگل است.اگر می خواهید که تصاویر سئو شده مناسبی برای محتوای خود داشته باشید و از طریق آن از گوگل امتیاز بگیرید به مقاله سئو تصاویر برای رشد سایت ودپرسی در کمک وردپرس مراجعه کنید.

تصاویر کپی در سئو محتوا

تشخیص محتوای کپی توسط گوگل یا دیگر سایت ها

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای تشخیص محتوای کپی می توانید از خود جستجوگر گوگل کمک بگیرید و با توجه به موارد گفته شده ببینید که آیا محتوای شما کپی یا یونیک است.سایت های بسیاری برای تشخیص کپی بودن یا نبودن محتوا وجود دارد .این محتوا می تواند یه وبلاگ باشد می تواند مقاله باشد یا محتوای سایت ،پس با توجه به بررسی هر کدام از موارد می توان از سایت های زیر استفاده کرد که به شرح زیر است :(تمام سایت های معرفی شده دامنه com. دارند)

  • سایت Smallseotools که برای بررسی سرقت ادبی مقالات فارسی است.
  • سایت Plagscan که برای بررسی محتواهای تخصصی مناسب است.
  • سایت Hostiran برای بررسی محتوای کپی فارسی است.
  • سایت Duplichecker  برای بررسی محتوای کپی تا حداکثر 1500 کاراکتر است.

به صورت کلی سایت های دیگری هم برای بررسی ها وجود دارد .ما سعی کردیم بهترین ها را نام ببریم و سایت Hostiran چون برای محتوا های فارسی بیشتر کاربرد دارد توضیح مختصری راجع به آن می دهیم.آدرس این سایت به صورت tools.hostiran.net می باشد. علاوه بر بررسی محتوا به بررسی کلمات کلیدی و حتی جایگاه آنها هم می پردازد.علاوه بر اینها در این سایت ابزار هایی برای سئو داخلی وجود دارد که بر اساس نوع سایتی که دارید می توانید از آنها استفاده کنید.

برخی از این سایت ها نیاز به ثبت نام دارند و بهتر است قبل از ثبت نام و استفاده از آنها به صورت کامل قوانین آن را مطالعه کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید.از طرفی هر کدام این سایت علاوه بر بررسی محتوای کپی ،خدمات دیگری را هم که مربوط به سایت هاست انجام می دهند که به کمک آنها می توانید سایت خود را بهبود ببخشید.

محتوای کپی چه ضرری برای سایت شما دارد؟

محتوای کپی هم از نظر گوگل و هم از نظر مخاطب بد است در نتیجه روی هر دو جنبه تاثیر منفی می گذارد اما چگونه؟از جنبه ی مخاطب ؛فرض کنید در گوگل به دنبال محتوایی و یا به دنبال پاسخ سوال خود هستید اگر محتوای شما هم مانند سایر سایت ها باشد مخاطب برای بار دیگر وارد سایت شما نمی شود و حتی در لحظه ورود پس از خواندن چند خط از محتوای شما سریع ساییتان را ترک می کند. پس موضوع مهم این است که مخاطب را در نظر بگیرید و سعی کنید به نیاز های آنها پاسخ دهید.نه اینکه فقط محتوا بنویسید و در آن از کلمات کلیدی استفاده کنید.

محتوای کپی چه ضرری برای سایت شما دارد؟

از نظر گوگل؛ گوگل به محتوای نوشته شده در سایت ها بسیار اهمیت می دهد از این رو اگر که الگوریتم گوگل تشخیص دهد که محتوای شما کپی است یا اخطار می دهد به شما و یا اینکه بدون اخطار به صورت مستقیم رتبه سایت شما را کاهش می دهد. و با اینکار در واقع قدرت سئو شما را پایین می آورد. پس برای سایت علاوه بر پشتیبانی وردپرس قوی باید تیم تولید محتوای خوبی هم داشته باشید ،دقیقا به این دلیل که گوگل عاشق محتواهای یونیک است.

کلام آخر

سئوکاران حرفه ای و حتی مبتدی به خوبی از میزان اهمیت محتوا ها خبر دارند به همین دلیل موضوع تشخیص محتوای کپی توسط گوگل را بسیار جدی می گیرند تا هم از نظر مخاطب و هم گوگل رتبه بالایی بگیرند.اگر سایت وردپرسی دارید برای ارتقا سایت از پشتیبان سایت ،تیم کمک وردپرس می توانید بهره ببرید.

امتیاز به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

تمامی حقوق برای کمک وردپرس محفوظ میباشد طراحی شده بصورت بومی توسط کمک وردپرس